عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 8 فروردين 1403
بازدید : 3
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

متن آهنگ ایوان بند کجایی عشقم

ارم ﺷﺪه ﺑﻌﺪ از ﺗﻮ ﺗﻘﻠﺎ ﻛﻪ ﺑﻤﻴﺮم دل ﺗﻨﮕﻰ ﻫﺮ روزﻣﻮ اﻧﺪازه ﺑﮕﻴﺮم

ﻣﻦ ﻛﺠﺎ ﺑﺮم وﻗﺘﻰ ﻫﻴﭽﺠﺎ ﻧﻴﺴﺘﻰ از وﻗﺘﻰ ﻛﻪ رﻓﺘﻰ ﻫﻴﭻ ﺟﺎ ﻧﻤﻴﺮم

از وﻗﺘﻰ ﻛﻪ رﻓﺘﻰ ﻫﻴﭻ ﺟﺎ ﻧﻤﻴﺮم

اﻧﮕﺎر ﻛﻪ ﺧﻮﻧﻢ رو ﮔﺴﻞ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﻰ ﻟﺮزه ﺗﻨﻢ ﻛﺎش ﻳﻪ ﺑﻐﻞ ﺑﺎﺷﻪ

دﺳﺘﺖ ﻟﺮزش ﺷﻮﻧﻢ و ﻣﻴﮕﻴﺮه اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه

اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه

ﻛﺠﺎﻳﻰ ﻋﺸﻘﻢ ﺑﮕﻮ ﺑﺪون ﻣﻦ ﭼﻄﻮری ﻛﺠﺎﻳﻰ ﻋﺸﻘﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﮔﺮدی ﻓﻮری

ﻗﻠﺒﻪ ﻣﻦ ﻗﺪ ﻳﻪ ﺗﻬﺮان ﻧﮕﺮاﻧﻪ ﺑﻰ ﺗﻮ ﻛﺠﺎﻳﻰ ﻋﺸﻘﻢ ﺑﻪ ﻛﻞ از اﻳﻦ ﺗﻬﺮان ﻫﻴﭽﻢ

 

ﺳﺮی ﺑﻪ ﻣﻦ دﻟﺘﻨﮓ ﺑﺰن ﮔﺎﻫﻰ ﻋﺰﻳﺰم ﺳﺨﺘﻪ ﻟﺎاﻗﻞ زﻧﮓ ﺑﺰن ﮔﺎﻫﻰ ﻋﺰﻳﺰم

ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻰ ﺗﻮ ﻧﻔﺴﻢ ﻣﻴﺮه اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮهMusicdel | موزیکدل

اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه

اﻧﮕﺎر ﻛﻪ ﺧﻮﻧﻢ رو ﮔﺴﻞ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﻴﻠﺮزه ﺗﻨﻢ ﻛﺎش ﻳﻪ ﺑﻐﻞ ﺑﺎﺷﻪ

دﺳﺘﺖ ﻟﺮزش ﺷﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه

اﻳﻦ ﺑﻰ ﺧﺒﺮی ﺟﻮﻧﻤﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮه

 

آهنگ جدید ایوان بند به نام «کجایی عشقم»


تاریخ : شنبه 4 فروردين 1403
بازدید : 13
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


هنگام خرید تخت، ممکن است گزینه های بی شماری غرق شوید. یافتن مشتریان زیادی که در فروشگاه های روم سرویس و سوئینگ سرگردان هستند معمول است.

آنها نمی دانند از کجا شروع کنند و کدام سرویس را انتخاب کنند. چه در حال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود باشید و چه به یک خانه جدید نقل مکان کنید، خرید تخت مناسب ظاهر و احساس اتاق شما را افزایش می دهد. یک تخت خوب برای خواب با کیفیت نیز مهم است. تخت نادرست می تواند باعث کمردرد، درد مفاصل، اختلالات خواب و مشکلات اسکلتی عضلانی شود.

خدمات کامل اتاق خواب شامل چه مواردی می شود؟

دانستن اینکه چه چیزی یک ست اتاق خواب را تشکیل می دهد می تواند به شما در تعیین بودجه کمک کند و بدانید چه چیزی برای اتاق خواب شما مناسب است.

تختخواب

اندازه تخت بستگی به شخصی دارد که از آن استفاده می کند. برای بزرگسالان، چندین اندازه وجود دارد، از جمله یک تخت یک نفره به اندازه 90-110 سانتی متر و یک تخت دونفره به اندازه 160-180 سانتی متر. تخت نوزاد نیز در اندازه های مختلف موجود است.

یک تشک

تشک ها انواع مختلفی مانند مموری فوم، لاتکس، فنری و طبی دارند و هر کدام سطوح مختلف پشتیبانی و راحتی را ارائه می دهند. یک تشک استاندارد 2 تا 5 سانتی متر آویزان می شود.

بالش

شما به بالشی نیاز دارید که از وضعیت خواب سالم پشتیبانی کند، نرم باشد و از گردن، سر و شانه های شما حمایت کند.

مبلمان یا لوازم داخلی

اگر اتاق خواب شما بزرگ است، می توانید لوازمی مانند مبل تختخواب شو یا صندلی راحتی را به اتاق خواب اضافه کنید.

میز و کمد

در اتاق خواب، جلوی تخت، کمد یا میز کنار تخت، یک کشو، یک کشو، یک پوف یا یک نیمکت وجود دارد. اگر یک اتاق خواب بزرگ دارید، می توانید دو یا سه عدد از آنها را خریداری کنید.

آرایش میز

که شامل اقلامی مانند آینه، میز آرایش و صندلی است.

هنگام خرید مبلمان اتاق خواب چه نکاتی را باید در نظر گرفت

ما یک سوم عمر خود را در اتاق خواب خود می گذرانیم. به غیر از خواب، اکثر ما از اتاق خواب برای فعالیت های دیگری مانند تماشای تلویزیون و مطالعه استفاده می کنیم. ایجاد یک فضای آرام تا حد امکان منطقی است. این امر با خرید سرویس خواب مناسب امکان پذیر است. هنگام خرید مبلمان اتاق خواب باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

بودجه و هزینه ها

خرید روتختی می تواند بسیار گران باشد، بسته به نیاز خود، بودجه واقعی برای ملافه خود ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که برخی از فروشگاه ها در صورت خرید چندین کالا، تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهند. این مقاله به شما کمک می کند تا با افزودن لوازم جانبی و مبلمان به اتاق خواب خود، از جمله میز آرایش، کابینت یا میزهای خواب، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

اگر قصد ندارید یک سرویس خواب کامل بخرید، اکثر فروشگاه ها به شما اجازه می دهند تا قطعاتی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند.

کیفیت و دوام

هنگام خرید هر نوع روتختی برای منزل خود، همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. بسیاری از ما به قصد تعویض رختخواب هر سال یا دو سال خرید نمی کنیم. اگرچه ممکن است قیمت آن بالا باشد. اما یک سرویس خواب باکیفیت تا سال ها دوام خواهد داشت.

اندازه اتاق خواب

هنگام انتخاب تخت، اندازه اتاق شما مهم است. مبلمان باید طوری چیده شوند که اتاق خواب دیده نشود. هنگام خرید حتما اتاق و فضا را با خود ببرید. به این ترتیب، با خرید تختی که مناسب درب منزل شما نباشد، مرتکب اشتباه نخواهید شد.

سبک

مبلمان اتاق خواب انواع و سبک های زیادی دارد، اما ما سعی کردیم 3 گروه اصلی مدرن، سلطنتی و کلاسیک را شناسایی کنیم.

یک سوئیت اتاق خواب به سبک کلاسیک

این سرویس عمدتاً به عنوان یک چیدمان برای دوخت اتاق و خدمات عروسی استفاده می شود. ترکیبی جذاب از رنگ ها و مواد نرم و متریال های مرغوب به اتاق خواب شما ظاهری مجلل و روشن می بخشد.

سرویس خواب به سبک سلطنتی

این سرویس به دلیل استفاده از چوب مرغوب، پارچه مرغوب و منبت کاری ریز هزینه بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد. در این سبک معمولاً تاج تخت را بلند می کنند و در طراحی آن از رنگ های کرم، طلایی و نقره ای استفاده می شود.

ست اتاق خواب به سبک مدرن

در تخت خواب های مدرن علاوه بر چوب از ام دی اف یا فلز استفاده می شود. سادگی از ویژگی های اصلی این سرویس خواب است و اغلب از رنگ های سفید و مشکی استفاده می شود.

مواد و مصالح

سرویس‌های تخت در مواد مختلفی از جمله فلز، چوب، تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF)، نئوپان، شیشه، مرمر، چرم و پلاستیک و غیره موجود هستند. پرفروش ترین متریال موجود در بازار ام دی اف است که نسبت به سرویس خواب های چوبی مقرون به صرفه تر است.

رنگ

موثرترین راه برای آرامش و بهبود اتاق، انتخاب رنگ مناسب است. اگر اتاق خواب تاریک است، اتاق خوابی با رنگ روشن انتخاب کنید. خاکستری را می توان با اکثر مبلمان و سفید ترکیب کرد تا جلوه ای آرام بخش در اتاق شما ایجاد کند. https://www.gostaresh.news/بخش-کسب-کار-69/322805-سرویس-خواب-کامل-شامل-چه-چیزهایی-است

لوازم خانگی و مبلمان

علاوه بر اینکه اتاق خواب خود را به خوبی روشن می کنید، یک لامپ به کمد یا میز خود اضافه کنید تا به راحتی در دسترس باشد. نصب نور ملایم رنگ دلپذیری به اتاق خواب می دهد. همچنین می توانید چیزهایی مانند نقاشی، ساعت دیواری، گلدان و سایر آثار هنری را به اتاق خواب خود اضافه کنید. اضافه کردن بیش از حد لوازم جانبی می تواند اتاق شما را به هم ریخته نشان دهد.

نکاتی برای خرید هوشمند

خرید تشک یک تصمیم بزرگ است که بر کیفیت خواب و فضای اتاق خواب شما تأثیر می گذارد. برای ارائه خدمات تختخواب می توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. فروش شخصی به شما این امکان را می دهد که محصولات را از نزدیک بررسی کنید. اما برای خرید آنلاین باید از قابلیت اطمینان فروشگاه اینترنتی و کیفیت محصولات آن مطمئن باشید. شرکت تنیل چوب یک شرکت بزرگ و خانوادگی با بیش از بیست سال سابقه در صنعت چوب و مبلمان در کشور می باشد. فناوری و منابع انسانی قابل اعتماد . خدمات مبلمان اولیه و اتاق خواب ثانویه را می توانید از فروشگاه های معتبر شرکت تنیل چوب با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید.


تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1402
بازدید : 269
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


سه نوع شایع بیماری پروستات عبارتند از: التهاب پروستات (پروستاتیت)، بزرگ شدن غیر سرطانی پروستات (هیپرپلازی پروستات یا BPH) و سرطان پروستات. ممکن است فرد در طول زندگی خود یک یا چند مورد از این بیماری ها را تجربه کند.

انواع بیماری های پروستات کدامند؟ غده پروستات بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است که عملکردهای زیادی دارد، از جمله تولید بخشی از مایع منی برای ذخیره و محافظت از اسپرم و تنظیم جریان ادرار.

بیماری پروستات به طور کلی در مردان مسن شایع تر است. علائم آن اغلب به صورت مشکل در ادرار کردن به دلیل کنترل ضعیف مثانه یا جریان ضعیف ادرار به دلیل بزرگ شدن غده پروستات ظاهر می شود. بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری ایجاد سبک زندگی سالم و انجام معاینات دوره ای پروستات است. اگر سابقه خانوادگی بیماری های مختلف پروستات دارید یا بالای 50 سال دارید، این موارد را جدی بگیرید. در آینده با ما همراه باشید تا با علائم و روش های درمان بیماری غدد برون ریز مردان آشنا شویم.

انواع بیماری های پروستات کدامند؟

غده پروستات به اندازه یک گردو است و در زیر مثانه قرار دارد. یک لوله نازک به نام مجرای ادرار به ادرار و مایع منی اجازه می دهد تا از آلت تناسلی خارج شده و از غده پروستات عبور کند. مایع قلیایی تولید شده توسط غده پروستات به لقاح و حرکت اسپرم کمک می کند و مجرای ادرار و سایر ترشحات را در طول ارگاسم جدا می کند.

با گذشت زمان، پروستات دو مرحله رشد را طی می کند. اولین مورد هورمون های جنسی (تستوسترون) است که در دوران بلوغ توسط بیضه ها تولید می شود. این پروستات جهش یافته به طور متوسط ​​حدود 20 گرم وزن دارد. دومین جهش رشد زمانی شروع می شود که مردان در سن سی سالگی هستند.

در مراحل اولیه بیماری پروستات، ممکن است هیچ علامتی وجود نداشته باشد. به همین دلیل حدود 25 درصد از مردان بالای 55 سال (با افزایش 50 درصدی در سن 70 سالگی) از بیماری های شایع رنج می برند. اما علائم سرطان پروستات چیست؟

علائم بیماری های غده پروستات

اگر در ادرار کردن مشکل دارید یا نیاز به دستشویی رفتن زیاد دارید، به خصوص در شب، این نشانه بیماری پروستات است. سایر علائم و نشانه ها:

تخلیه ناقص مثانه پس از دفع ادرار.

احساس سوزش و درد

نیاز مکرر به ادرار کردن

وجود خون در ادرار یا مایع منی

قابلمه را بریزید

درد یا سفتی مکرر در قسمت تحتانی کمر، لگن، راست روده یا بالای ران

فیلتراسیون ادرار

وجود خون در ادرار در برخی موارد ممکن است علت دیگری داشته باشد. اگر موارد فوق اتفاق افتاد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

علائم پروستات در مردان جوان

پروستات معمولاً یک غده کوچک و خاموش است که نقش مهمی در دستگاه ادراری و تولید مثل مردان دارد. با این حال، برخی از مردان در دهه 20 و 30 زندگی خود یک وضعیت دردناک به نام التهاب یا بزرگ شدن پروستات را تجربه می کنند. درد در ناحیه تحتانی شکم و کمر، احساس سوزش در هنگام ادرار و مشکل در دفع ادرار از مهم ترین علائم بیماری های پروستات در جوانان است.

چه زمانی برای بررسی علائم بیماری پروستات باید به فوق تخصص اورولوژی مراجعه کرد؟

اگر هر یک از این علائم را دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید. هنگام درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی، توصیه می شود با یک اورولوژیست واجد شرایط ملاقات داشته باشید. برای راحتی کار می توانید در وب سایت پزشک مشترک شوید یا از مشاوره تلفنی اورولوژیست استفاده کنید.

انواع بیماری های پروستات

سه نوع شایع بیماری پروستات عبارتند از:

پروستاتیت یا التهاب غده پروستات

سرطان پروستات

بزرگ شدن پروستات

هیپرپلازی خوش خیم پروستات

اگرچه علل این بیماری ها متفاوت است، اما علائم آنها مشابه است. داشتن یکی از آنها خطر ابتلا به دیگری را کاهش نمی دهد و در برخی موارد، برخی از افراد دو نوع سرطان پروستات دارند. به همین دلیل مهم است که معاینه پروستات را به عنوان بخشی از برنامه فیزیکی سالانه خود بگنجانید.


تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402
بازدید : 3074
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


برتولینی در سال 1918 توسط اوگو برتولینی در ایتالیا تاسیس شد. هدف این برند تسریع در آبیاری و گذار به کشاورزی مدرن است. پمپ برتولینی یکی از بهترین واتر جت های کارواش مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. در زیر به معرفی این برند و سایر محصولات می پردازیم. اگر قصد خرید پمپ کارواش صنعتی برتولینی را دارید با ما همراه باشید.

برند برتولینی

در سال 1918، اوگو برتولینی شرکت برتولینی را با هدف تسریع در آبیاری و گذار به کشاورزی صنعتی تأسیس کرد. این شرکت پمپ های پیستونی تولید کرد که با کاهش زمان سمپاشی تاثیر زیادی بر بخش کشاورزی ایتالیا گذاشت. برند برتولینی بر تولید نور، کم صدا، تعمیر آسان، محصولات کوچک و پمپ های قابل حمل تمرکز دارد. این شرکت و محصول در حال حاضر یکی از برندهای مدرن ماشین آلات کشاورزی می باشد.

پمپ خودکار

پمپ کارواش که به پمپ آب نیز معروف است یک وسیله شستشو است. این دستگاه به 3 دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شود. تفاوت این 3 دسته در قدرت موتور و فشار بار الکتریکی آنهاست. نوع پمپ مورد استفاده در کارواش، پمپ پیستونی می باشد. به همین دلیل است که گاهی اوقات به این پمپ ها پمپ های پیستونی نیز می گویند.

پمپ های شستشو برای مصارف خانگی مانند شستشوی ماشین ها، کف سالن ها و راهروها و ... استفاده می شود.برای مصارف صنعتی می توان به چربی زدایی، رنگ زدایی، رسوب زدایی، شستشوی تجهیزات و تجهیزات صنعتی فکر کرد.

پمپات برتولینی

برتولینی دارای انواع مختلفی از شیرهای کارواش می باشد. این پمپ ها را با توجه به عملکردشان می توان به دو دسته پمپ های پیستونی و پمپ های دیافراگمی تقسیم کرد. در واقع این دو از نظر عملکرد بسیار شبیه هم هستند. پمپ های برتولینی را می توان از نظر نوع اتصال به 2 دسته پمپ های کوپلینگ مستقیم و پمپ های شاسی کوپلینگ تقسیم کرد. برتولینی هر ساله انواع پمپ ها را با کیفیت و کارایی بهتر نسبت به مدل های قبلی طراحی و تولید می کند.

عملکرد پمپ برتولینی

پمپ شستشوی فشار قوی یا پمپ ماشین شویی نوعی تجهیزات برای شستشوی قوی با آب است. این پمپ ها در شستشوی حرفه ای کاربرد دارند. پمپ تمام تجهیزات و سطوح آلوده را با استفاده از فشار بسیار بالای آب تمیز می کند.

روش کار پمپ کارواش برتولینی یا واتر جت به این صورت است که پمپ با استفاده از یک شلنگ با نازل به مخزن متصل می شود تا در ابتدا آب ورودی را تامین کند. پمپ مورد استفاده فشار آب ورودی را افزایش می دهد و در نتیجه آب با فشار بیشتری به بیرون هدایت می شود. به همین دلیل است که جریان آب در حذف و از بین بردن آلودگی موثرتر است.

انواع مختلفی از پمپ های برتولینی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را تهیه کنید. استفاده از پمپ های برتولینی شامل امکان شستشوی وسایل نقلیه در کارواش ها، نظافت سطوح مختلف، پاکسازی سطوح از آلودگی های سخت و چسبنده، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی تمیز و نظافت دیوارها و سازه ها می باشد.

مزایای استفاده از موتور برتولینی

پمپ های کارواش برتولینی را می توان بهترین و محبوب ترین ابزار نظافتی موجود در بازار دانست. به دلیل کاربرد گسترده، قطعات آنها به راحتی قابل تعمیر و تعویض هستند. این یک فرصت مهم برای خرید واترجت برتولینی است. سایر مزایای پمپ برتولینی در زیر ذکر شده است.

زمان کمتر برای شستشو: پمپ کارواش برتولینی به دلیل فشار بالای آب، فرآیند نظافت را سرعت می بخشد. به همین دلیل به زمان کمی برای شستشو نیاز دارد.

سایش کمتر تجهیزات: اجزای پمپ برتولینی کاملاً با یکدیگر مطابقت دارند. این امر باعث افزایش طول عمر پمپ های این شرکت و کاهش فرسودگی می شود.

استفاده بهینه از آب: همانطور که گفتیم فشار بالای آب پمپ برتولینی زمان تمیز کردن را کوتاه می کند. این امر منجر به استفاده بهینه از آب می شود.

مسائل مربوط به لوله کشی

هر جزء باکیفیت پمپ برتولینی عملکرد خاصی دارد. قطعات پمپ کارواش صنعتی برتولینی شامل میله پیستون فولادی می باشد. شفت فولادی توکار پیستون سرامیکی با کارایی بسیار بالا بلبرینگ با کیفیت بالا و یک شیر یک طرفه برنجی که می تواند فشار بالا را تحمل کند.

مواد پمپ برتولینی از فولاد ضد زنگ، برنز و آلیاژ ضد خوردگی در قطعاتی مانند پیستون داخلی و محفظه می باشد. فرسودگی زیاد قطعات پمپ کارواش به دلیل استفاده از آلیاژهای فلزی بی کیفیت یکی از معایب پمپ ها می باشد. دلیل این امر انتقال آب یا فشار بالای آب در این پمپ ها می باشد. این مشکل با استفاده از مواد مرغوب و آلیاژ فولاد ضد زنگ حل می شود. به همین دلیل نیازی به تعمیر یا تعویض قطعات پمپ برتولینی برای مدت طولانی پس از استفاده نیست. https://intotech.ir/36030

خرید پمپ کارواش صنعتی برتولینی

برای خرید لوله برتولینی بهتر است به نمایندگی و فروشگاه مجاز این برند در ایران مراجعه کنید. آب نیرو یک فروشگاه تخصصی و لینک دهنده تجهیزات صنعتی و یکی از تامین کنندگان پیشرو در انواع محصولات صنعتی می باشد. این محصولات شامل پمپ های کارواش صنعتی برتولینی و پمپ های بالابر آب، پمپ های صنعتی و روغن، تجهیزات شبکه انتقال و پمپاژ، کمپرسورها و تجهیزات هوای فشرده، سیستم های فیلتر، آبیاری، مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، لوله های پلی اتیلن و ... می باشد. تو منی

شرکت آب نیرو در زمینه فنی، مهندسی و تولید تخصص دارد. در این بخش ها نیاز مشتریان در زمینه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، صنایع چوب و کاغذ و بسیاری از صنایع دیگر قابل رفع است.


تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1402
بازدید : 48
نویسنده : مجله خبری تازه ترین



راه اندازی هر کسب و کار استارتاپی در ابتدا مستلزم توجه به نکات بی خطر است، البته آرایشگری زنانه نیز مانند هر کسب و کاری دیگری است و راه اندازی سالن دارای مراحل و پیچیدگی های زیادی است. .

اگر این مراحل به درستی طی شود، دیدگاه موسس را برآورده می کند و اگر اشتباه شود، تمام زحمات ما به هدر می رود و علاوه بر این، زمان بیشتری می برد و همچنین ذهن ما را از کارمان دور می کند.

در این مقاله سعی کرده ایم از صفر تا صد استقرار رول مو زنانه و دلایل مهم آن را برای شما توضیح دهیم.

امید است با توجه به این نکات و توجه به ریزه کاری ها بتوان سالن زیبایی موفقی ساخت تا جدا از درآمدزایی بتواند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد.

شرایط تاسیس سالن زیبایی

قبل از تاسیس و راه اندازی یک سالن زیبایی، باید به پیش نیازهای آن فکر کنید تا بتوانید به طور موثر کار کنید و از مشکلاتی که ممکن است در این راه پیش بیاید جلوگیری کنید.

محاسبه دقیق هر یک از این شرایط با سرنوشت و سالن زیبایی شما بازی خواهد کرد و موفقیت یا شکست این مسیر را رقم خواهد زد.

اخذ مجوزهای لازم جهت تاسیس بهترین سالن زیبایی تهران



اولین قدمی که باید بردارید مجوز راه اندازی آرایشگاه از اتحادیه پسران است که بسیار ضروری است چرا که راه اندازی سالن زیبایی به دلیل استفاده از لوازم آرایش بسیار حساس است و می تواند با جان مردم بازی کند. . بدون مجوز رسمی این کار را انجام دهید

برای اخذ مجوز افتتاح سالن زیبایی نیاز به داشتن مدارکی است که متداول ترین آنها مدرک آرایشگری می باشد، همچنین بهتر است گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر صادر شده از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید. این تجارت را در هر منطقه ای از کشور که سالن زیبایی شما در آن قرار دارد انجام دهید.

همچنین باید از وزارت بهداشت گواهی پزشکی بگیرد و طبق قوانین موسسه بهداشت کار کند.

هزینه راه اندازی آرایشگاه را محاسبه کنید

محاسبه هزینه ها در همه امور یکی از مهمترین کارهاست و اگر در محاسبه آن اشتباه کنید عواقب منفی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین، شما باید تمام هزینه هایی را که در سالن زیبایی خود صرف خواهید کرد، به طور دقیق محاسبه کرده و در برنامه خود قرار دهید.

در عین حال نباید هزینه های کوچک را نادیده بگیرید و آنها را ناچیز بدانید. هزینه‌یابی فقط به این معنا نیست که چه چیزی را باید خرج کنید و برنامه‌ای برای قیمت‌هایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید نداشته باشید.

حتما باید تمامی عوامل موثر بر خدمات خود را محاسبه کرده و با سود خود مقایسه کنید سپس هزینه نهایی را اعلام کنید.

هزینه تهیه آرایشگاه زنانه

از جمله مهم ترین هزینه های افتتاح سالن زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد که برای هر کدام از آنها باید برنامه ریزی دقیقی (مخصوصا در ابتدای کار) داشته باشید.

هزینه اجاره یا خرید اتاق

هزینه خرید وسایل تزیینی و دکوری سالن زیبایی

قیمت تجهیزات مناسب سالن زیبایی می باشد

هزینه مجوز

هزینه های آموزشی و دستمزد کارکنان

هزینه خدمات عمومی مانند آب و برق

هزینه خرید تجهیزات جانبی مانند کامپیوتر

تجهیزات ضروری برای سازماندهی آرایشگاه

یکی از مواردی که هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت، خرید لوازم آرایشی برای سالن زیبایی است که باید به طور دقیق محاسبه شود، بنابراین باید بدانید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید تا بتوانید هزینه آنها را محاسبه کنید.

در زیر لیست کاملی از وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه خود آورده شده است و باید با توجه به کسب و کار خود آنها را انتخاب کرده و قیمت هر کدام را محاسبه کنید.

صندلی اصلاح

صندلی تزئینی

صندلی پدیکور

سشوار، قیچی، بیبیلیس و بسیاری دیگر

تخت اپیلاسیون

دوش

میز ناخن

D ماساژ بهتر است

مشتاق

کابینت و کمد

مبلمان اتاق انتظار

مکانی مناسب برای راه اندازی سالن زیبایی

یکی دیگر از وظایف مهم شما انتخاب مکان مناسب برای تاسیس سالن زیبایی زنانه است. زیرا این اشتباه در انتخاب برای شما هزینه و زمان خواهد داشت. انتخاب مکان مناسب مستلزم توجه به چند نکته ساده است که به شما در راه اندازی یک کسب و کار موفق کمک می کند.

محیط رقابتی را حذف کنید

سالن زیبایی که پیدا می کنید قطعا در ابتدا نمی تواند رقبای خود را شکست دهد و کسب و کار شما را دشوار می کند و احتمال شکست را بیشتر می کند.

بنابراین باید در انتخاب آرایشگاه زنانه دقت کنید و جایی را انتخاب کنید که رقیب قوی وجود نداشته باشد و در صورت وجود رقیب باید خدمات خود را ارتقا داده و به موفقیت شما کمک کند.

به طوری که این رقیب نتواند رضایت مشتری را کسب کند و شما بتوانید جلو بروید و جای او را در این زمینه پر کنید.

اگر رقیب نداشته باشید، ممکن است مشتریان زیادی داشته باشید، اما هرگز نخواهید فهمید که آیا کسب و کار شما بسیار خوب است یا مشتریان به دلیل نزدیک بودن به شما مجبور به استفاده از خدمات شما هستند.

این که رقیبی در اطراف خود دارید در گرفتن این پاسخ به شما کمک زیادی می کند و اگر نقطه ضعفی دارید می توانید آن ها را پر کنید.

این بسیار مهم است زیرا باید سطح کیفی کار خود را بدانید تا بتوانید هر روز پیشرفت کنید، زیرا ممکن است در حال حاضر رقیبی نداشته باشید، اما به مرور زمان قطعاً رقیبی پیدا خواهید کرد که اگر کوچکترین کاری انجام دهید، شما را اخراج خواهند کرد. چیز اشتباه می کند .

دسترسی آسان

برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید مکانی را انتخاب کنید که از مسیرهای مختلف و از هر نقطه شهر به راحتی قابل دسترسی باشد و مشکل ترافیک و پارکینگ نداشته باشد.

از آنجایی که امروزه مشتریان کمی دارید، بسیار مهم است که کسب و کار شما به راحتی در دسترس باشد، اما با گذشت زمان و با افزایش شهرت شما، مشتریانی از همه جا خواهید داشت و باید بتوانید به راحتی و به طور مستقیم به آنها دسترسی داشته باشید. انتخاب خود را آسان کنید و آخرین نفری نباشید که انتخاب می کنید.

مکان های شلوغ

نکته دیگری که در کنار سهولت دسترسی باید به آن توجه کنید، هرج و مرج مکانی است که می خواهید آرایشگاه زنانه راه اندازی کنید. شما باید منطقه ای را انتخاب کنید که ترافیک زیادی دارد، مانند مغازه ها در مرکز شهر.

البته این انتخاب باید کاملاً متناسب با سهولت دسترسی بوده و تخطی از آن صورت نگیرد.

تجهیزات مهم را در اختیار داشته باشید

علاوه بر سه مورد قبلی، باید به این فاکتور نیز توجه زیادی داشته باشید، زیرا ساختمانی که برای کار خود انتخاب می کنید باید دارای شرایطی باشد که نظر مشتریان را جلب کند و به آنها احساس راحتی و علاقه ایجاد کند تا آنها می خواهم دوباره به شما سر بزنم

حداقل شرایطی که یک سازه برای افتتاح آرایشگاه باید داشته باشد.

تهویه مناسب وجود دارد.

دید عالی داشته باشید

باید خط فاضلاب داشته باشد.

فضای داخلی سالن از بیرون قابل مشاهده نیست


تاریخ : پنج شنبه 26 بهمن 1402
بازدید : 54
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

متن آهنگ سینا پارسیان ورژن بی کلام مستی

به مستی شب سپری شه

بیدار بمونی شاید از عشقت خبری شهMusicdel | موزیکدل

میگن عشق به همین حال بدی و در به دریشه

شکستی با دل سنگت منو شیشه به شیشه

نه میتونم ببرم عشقتو از یاد ای داد ای داد

دل من بعد تو دلداری نمیخواد ای داد ای داد

رفتی و عشق تو از سکه نیوفتاد ای داد ای داد

اتفاقات بدی بعد تو رخ داد

به مستی شب سپری شه

بیدار بمونی شاید از عشقت خبری شه

میگن عشق به همین حال بدی و دربه دریشه

شکستی با دل سنگت منو شیشه به شیشه

 

https://musicdel.ir/single-tracks/296763/


تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
بازدید : 334
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


آیا گاهی اوقات دچار سردردهای میگرنی می شوید؟ آیا نگران دردهای میگرنی شدید و طولانی مدت هستید؟ ممکن است این دردها را به صورت درد ضربان دار تجربه کرده باشید. یا گاهی سردردهای خوشه ای پس روال روزانه شما غیرعادی است.در این مقاله در مورد انواع دردهای میگرنی و درمان آنها صحبت خواهیم کرد. و ما قصد داریم آنچه را که برای جلوگیری از این درد باید انجام دهید را به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

علائم میگرن چیست؟

میگرن نوعی سردرد است که باعث درد شدید ضربان دار در یک طرف سر می شود. علائم میگرن عبارتند از: تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا. حملات میگرن می تواند ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد و گاهی اوقات سردرد آنقدر شدید می شود که در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند.

برای برخی افراد، یک علامت هشدار به نام هاله قبل از سردرد یا همراه با آن است. هاله ها علائم متغیر منشا سیستم عصبی هستند. این علائم به آرامی شروع می شود و پس از چند دقیقه به حداکثر شدت می رسد و می تواند تا 60 دقیقه ادامه یابد. برای درمان میگرن به سایت فرازطب مراجعه نمایید.



هاله ممکن است شامل اختلالاتی مانند تاری دید، جرقه زدن در یک طرف سر، سوزن سوزن شدن در پیشانی یا بازوها و پاها و مشکل در صحبت کردن باشد. پس از این علائم، باید منتظر شروع سردرد باشید. جالب است بدانید منشاء این نوع سردرد برای همه یکسان نیست و ممکن است منشا درد شما با شخص دیگری متفاوت باشد. درد میگرن را می توان در یک یا هر دو طرف سر احساس کرد.

اگر مشکل سردرد را در مقیاس جهانی بررسی کنیم، خواهیم دید که شیوع این بیماری عصبی بسیار زیاد است، به طوری که حداقل 50 درصد بزرگسالان هر ساله به نوعی سردرد را تجربه می کنند. اگر به طور خاص در مورد میگرن صحبت کنیم، حدود 2.98 درصد از زنان و 1.93 درصد از مردان بین 18 تا 65 سال از این مشکل رنج می برند. همانطور که می بینید، سردرد یکی از شایع ترین مشکلات جهانی است که همه سنین، ملت ها و مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد.

سردردهای میگرنی چقدر شایع هستند؟

بیشتر سردردهای میگرنی حدود 4 ساعت طول می کشد، اما انواع شدید آن می تواند تا 3 روز طول بکشد. مبتلایان به میگرن معمولاً سه تا چهار حمله در ماه دارند. البته دفعات حملات میگرنی در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین برخی افراد هر چند روز یک بار سردرد را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر حداکثر دو تا چهار حمله میگرنی در سال را تجربه می کنند.

سردرد میگرنی با سردرد و درد در ناحیه سر شروع می شود و به تدریج به سردرد شدید تبدیل می شود. درد می تواند از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند. این دردها گاهی منتشر و گاهی در ناحیه پیشانی متمرکز می شوند (سردرد).

چه چیزی باعث میگرن می شود؟

عوامل زیادی در ایجاد سردرد میگرنی در فردی که از این اختلال رنج می برد، نقش دارند. بر اساس مطالعات علمی، عامل اصلی میگرن، وراثت و ژنتیک است. تفاوت های ژنتیکی باعث ایجاد تغییراتی در مغز و رشته های عصبی خاصی می شود که سیستم عصبی را به محرک های محیطی حساس می کند و در نهایت باعث سردرد می شود. در برخی افراد، عدم تعادل هورمون سروتونین، که به عنوان مسکن در سیستم عصبی عمل می کند، یکی دیگر از علل میگرن است.

محرک میگرن

عوامل زیر مهم ترین محرک های میگرن هستند:

تغییرات هورمونی در زنان: نوسانات هورمونی در زنان به ویژه هورمون استروژن قبل و بعد از سیکل قاعدگی یکی از شایع ترین محرک های سردردهای میگرنی (عامل سردرد در زنان) محسوب می شود.

برخی نوشیدنی ها: الکل و قهوه کافئین دار، مانند قهوه روبوستا

نگرانی ها

تحریک حسی: نورهای روشن و بوهای خاص مانند عطر، دود سیگار و رقیق کننده رنگ

بی خوابی و پرخوابی

تغییر آب و هوا: تغییرات ناگهانی آب و هوا یا سفر به ارتفاعات

غذا و میگرن: پنیر کهنه و غذاهای فرآوری شده صنعتی محرک های میگرن هستند. همچنین حذف وعده های غذایی به خصوص صبحانه به دلیل نوسانات قند خون

برخی داروها: قرص های ضد بارداری و گشادکننده عروق مانند نیتروگلیسیرین می توانند سردرد را بدتر کنند.

مراحل میگرن

گاهی اوقات سردردهای میگرنی شدید هستند و علائم با گذشت زمان تغییر می کنند. بیشتر علائم میگرن را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

مرحله پیشروی یا هشدار

هاله

حمله کنید

بهبود یافت

مرحله پرودروم یا هشدار

چند ساعت قبل از حمله میگرن، برخی از بیماران علائم زیر را تجربه می کنند:

انرژی زیاد یا بسیار کم انرژی و افسردگی

هوس های غذایی

تحریک پذیری و عصبانیت

تارت cus

مشکل در باز کردن مکرر دهان

نیاز به ادرار کردن بیش از حد معمول

هاله

به طور متوسط ​​از هر سه فرد مبتلا به میگرن، یک نفر میگرن را تجربه می کند قبل از شروع سردرد، علائم زیر در مرحله حاد رخ می دهد:

فلاش نور در گوشه سمت راست یا چپ میدان دید ظاهر می شود و چند دقیقه طول می کشد.

یک ناحیه تاریک در میدان دید ظاهر می شود. در چنین مواردی باید از رانندگی یا کار با وسایلی که نیاز به حفاظت کافی دارند خودداری کنید.

احساس سوزش یا سوزش در پوست

در بیان افکار و احساسات خود مشکل دارید

مشکل در درک سخنان دیگران

سردرگمی و عدم تمرکز

حمله میگرن

این مرحله زمانی است که سردرد شروع می شود و می تواند چند ساعت طول بکشد. در این مرحله بهتر است در اتاقی تاریک و ساکت به دور از نور و صدا استراحت کنید.

بهبود

پس از سردرد، فرد ممکن است احساس بی حالی کند. مهمترین نشانه های این مرحله به شرح زیر است:

خستگی مفرط و بی حوصلگی.

سردرگمی و سردرگمی

سردردی که هنگام حرکت یا خم شدن بدتر می شود.

انواع میگرن

زمانی که افراد اصطلاح «میگرن» را می شنوند، معمولاً به درد شدید فکر می کنند. چیزی که آنها نمی دانند این است که میگرن یک بیماری مزمن با شروع متفاوت است. در این مقاله شما را با انواع این نوع سردرد آشنا می کنیم.

میگرن همراه با اورا (میگرن پیچیده)

حدود یک چهارم افرادی که میگرن را تجربه می کنند علائم اورا نیز دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، هاله یک تغییر حسی و بصری است که می تواند از دیدن نقاط سیاه و زیگزاگ گرفته تا بی حسی و گزگز در یک قسمت از بدن یا ناتوانی در صحبت کردن متفاوت باشد.

هاله در مدت زمان کوتاهی، قبل یا در طول میگرن ظاهر می شود و می تواند بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. اورا دومین مرحله از چهار مرحله میگرن است و تقریباً هر کسی که آن را تجربه کرده باشد تأیید می کند که این یک علامت هشدار دهنده مطمئن است که درد شدید در راه است!

هاله بدون میگرن

بدون علائم مرتبط با اورا، این نوع سردرد شبیه سایر انواع میگرن است، بنابراین ممکن است کمی دشوار باشد. میگرن یا میگرن؛ حساسیت به نور؛ فونوفوبیا؛ بدتر شدن فعالیت بدنی؛ حالت تهوع و استفراغ از علائم کلاسیک میگرن بدون التهاب هستند.

میگرن بدون سردرد

این نوع میگرن که میگرن خاموش یا آسفالت نامیده می شود، بسیار ترسناک است. به دلیل آن علائم هاله، که شامل سرگیجه، اختلال بینایی، حالت تهوع و سایر مراحل میگرن است، از سر خارج خواهید شد. این نوع سردرد می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد و کسانی که از این سردرد رنج می برند ممکن است انواع دیگری از این نوع سردرد را تجربه کنند.

میگرن همی پلژیک

اگر تا به حال یک میگرن با علائم مشابه سکته داشته اید، ممکن است میگرن همی پلژیک داشته باشید. افرادی که این نوع سردرد را تجربه می کنند، در یک طرف بدن خود ضعف دارند و اغلب علائمی مانند تاری دید، سوزن سوزن ها یا از دست دادن حس در یک طرف بدن خود را تجربه می کنند. این می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. . دانش آنها توجه داشته باشید که مانند علائم عادی میگرن بدون سردرد، میگرن همی پلژیک همیشه شامل سردرد شدید نیست.

میگرن شبکیه (چشم)

هنگامی که سردرد باعث می شود بینایی یک چشم به طور موقت کاهش یابد یا از بین برود، میگرن شبکیه است. کاهش بینایی که در زنان در دوران بارداری شایع است، می تواند از چند دقیقه تا چند ماه طول بکشد، اما معمولاً پس از زایمان به طور کامل برطرف می شود. این علامت شکل شدیدی از علائم مرتبط با هاله مرتبط با میگرن است. آنچه تاکنون در مورد این بیماری می دانیم این است که میگرن چشمی می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد و کسانی که آن را تجربه می کنند باید حتما به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.


تاریخ : یک شنبه 17 دی 1402
بازدید : 7385
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


شیرهای برقی یکی از اجزای اصلی سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی و ساختمانی هستند. این دستگاه ها از الکتریسیته برای کنترل جریان مایعات، گازها یا سایر مواد در سیستم استفاده می کنند. شیرهای برقی از طراحی های ساده گرفته تا فناوری پیشرفته، نقش مهمی در بهبود کارایی و ایمنی در صنایع مختلف داشته اند.

1. معرفی:

شیرهای برقی به عنوان یکی از تجهیزات کنترلی پیشرفته در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها می توانند فرآیندها را خودکار کنند، هزینه ها را کاهش دهند، دقت و ویژگی های کنترل را افزایش دهند.

2. ساختار شیرهای الکتریکی:

شیرهای برقی از چندین قسمت اصلی تشکیل شده اند که هر کدام وظایف خاصی را انجام می دهند. این مواد عبارتند از:

- بدنه سوپاپ: بدنه شیر برقی Asko معمولاً از مواد بادوام و سازگار با سیالات مورد استفاده در سیستم ساخته می شود.

- مکانیسم کنترل: این قسمت از شیر وظیفه تنظیم جریان را بر عهده دارد. در مورد شیرهای برقی، این مکانیسم معمولاً شامل موتورها، سروموتورها یا سیستم های هیدرولیک می شود.

واحد کنترل: برای کنترل شیر محلول، یک واحد کنترل الکترونیکی وجود دارد که فرمان ورودی را آنالیز کرده و به مکانیزم کنترل ارسال می کند.

- سنسورها: از سنسورها برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای مختلف در سیستم مانند فشار، دما و جریان سیال استفاده می شود.
https://www.mardomsalari.ir/news/209034/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%82%D8%AA
3. انواع شیر برقی:

شیرهای برقی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

- شیرهای دروازه ای: از این شیرها برای کنترل جریان سیالات با ساختار دروازه یا دروازه استفاده می شود.

- شیرهای توپی: این نوع شیر از یک توپ به عنوان عنصر کنترلی استفاده می کند که با چرخاندن آن، جریان را کنترل می کند.

شیرهای دیافراگمی: در این شیرها از دیافراگم برای جلوگیری از تماس مستقیم با مایع استفاده می شود.

- شیر خطی: این نوع شیرها دارای حرکت خطی برای کنترل موثر جریان آب هستند.

4. کاربردها و صنایع:

شیرهای برقی در صنایع و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این شیرها در صنایع نفت و گاز، موتور برق هیوندای، پتروشیمی، تولید برق، صنایع غذایی، ساختمان ها، سیستم های آب و فاضلاب و بسیاری دیگر کاربرد دارند.

5. مزایا و معایب:

- مزایای:

- کنترل دقیق: شیر برقی امکان کنترل دقیق جریان آب را فراهم می کند.

- اتوماسیون: قابلیت خودکارسازی فرآیندها باعث افزایش بهره وری و کاهش خطاها می شود.

- ایمنی: از آنجایی که کنترل به صورت الکترونیکی انجام می شود، احتمال خطای انسانی کاهش می یابد.

- شیوه های مرسوم:

- هزینه در مقایسه با برخی از روش های سنتی: نصب و نگهداری شیرهای برقی نسبت به برخی از انواع شیرهای سنتی گران تر است.

- وابستگی به برق: کمبود برق می تواند باعث از بین رفتن کنترل و خصوصیات شیرهای برقی شود.

6. نتیجه گیری:

دریچه های Solenoid ، به عنوان یک فناوری پیشرفته ، نقش مهمی در صنایع و کارکردهای مختلف داشته اند. با استفاده از فناوری های پیشرفته ، این دستگاه ها کنترل ، افزایش بهره وری و ایجاد سیستم های خودکار را بهبود بخشیده اند. به طور کلی توسعه شیرهای برقی نشان دهنده پیشرفت در زمینه کنترل و اتوماسیون است و انتظار می رود عملکرد آنها در صنایع مختلف و پیشرفت تکنولوژی بهبود یابد.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی یکی از رشته های مهم در علوم و مهندسی کامپیوتر است که به استفاده از سیستم ها و فناوری های مختلف برای کنترل و اجرای فرآیندها و تولیدات صنعتی اشاره دارد. هدف اصلی اتوماسیون صنعتی بهبود کارایی، دقت، ایمنی و کاهش هزینه ها در محیط های صنعتی است. این میدان در سطوح مختلف از خطوط تولید کارخانه گرفته تا فرآیندهای کنترل پیچیده سیستم های پتروشیمی، نیروگاه ها و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

اصول اتوماسیون صنعتی

1. سنسورها و وسایل اندازه گیری: استفاده از سنسورها برای اندازه گیری ورودی های مختلف مانند دما، فشار، جریان و سایر پارامترها.

2. سیستم های کنترل: استفاده از سیستم های کنترلی مانند PLC (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی) یا DCS (سیستم کنترل توزیع شده) برای پردازش اطلاعات از سنسورها و ارسال دستورات به عملگرها.

3. عملگرها: استفاده از محرک هایی مانند عملگر، شیرها، شیرها و رله ها برای انجام دستورات کنترلی.

4. واحد کنترل فرآیند: استفاده از واحدهای کنترل برای مدیریت و کنترل فرآیندها و تجهیزات صنعتی.

5. نرم افزار کنترل: استفاده از نرم افزار کنترل برای برنامه ریزی سیستم های کنترل و اجرای الگوریتم های مختلف.

کاربردها و مزایای اتوماسیون صنعتی:

1. خطوط تولید اتوماتیک: نصب خطوط تولید اتوماتیک باعث افزایش سرعت و دقت تولید محصول می شود.

2. فرآیندهای پتروشیمی و نیروگاه ها: بهبود کنترل فرآیندهای پتروشیمی و تولید برق با استفاده از سیستم های اتوماسیون.

3. کنترل کیفیت. استفاده از سنسورها و سیستم های کنترل برای نظارت و بهبود کیفیت محصول.

4. کاهش هزینه: کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری از طریق کارایی و کاهش خطا.

5. اتوماسیون ساختمان: استفاده از سیستم های هوشمند در مدیریت ساختمان برای بهینه سازی مصرف انرژی، کنترل تجهیزات و بهبود آسایش.
https://www.mardomsalari.ir/news/209035/%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
چالش ها و راه حل ها:

1. امنیت: افزایش امنیت در سیستم های اتوماسیون با استفاده از راهکارهای امنیتی مانند رمزگذاری و دسترسی محدود.

2. تعمیر و نگهداری: استفاده از فناوری های پیشرفته برای مدیریت و نگهداری سیستم های خودکار

3. سازگاری با تغییرات: توسعه سیستم های خودکار با ویژگی های انعطاف پذیر برای انطباق با تغییرات در فرآیندها.

اتوماسیون صنعتی به عنوان یک راه حل موثر برای بهبود عملکرد صنایع و ساختمان ها شناخته می شود. با استفاده از فناوری و توسعه در زمینه IT ، این زمینه به سرعت در حال گسترش است و نقش مهمی در افزایش بهره وری ، بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها ایفا می کند. اتوماسیون صنعتی طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را شامل می شود ، از تولید صنعتی گرفته تا انرژی و ساختمانها ، و به عنوان پیشرفت فناوری در آینده ادامه خواهد یافت.

فرستنده فشار مداوم

Endress+Hauser یک شرکت بین المللی است که در زمینه ابزار و تجهیزات اندازه گیری و اتوماسیون صنعتی فعالیت می کند. این شرکت در سراسر جهان شناخته شده است و تجهیزات زیادی را برای صنایع مختلف ارائه می دهد. Endress+Hauser تمرکز خود را بر روی ابزارها و تجهیزات مربوط به اندازه گیری پارامترهای مختلف از جمله فشار ، دما ، جریان ، سطح و ترکیب شیمیایی گسترش داده است.

در زمینه اندازه گیری فشار، ترانسمیترهای فشار این شرکت از تجهیزات محبوب در صنایع مختلف می باشد. این فرستنده ها با اندازه گیری دقیق فشار در فرآیندهای صنعتی، بهره وری و کنترل دقیق فرآیند را تضمین می کنند.

برخی از ویژگی ها و مزایای سیستم توزیع برق این شرکت می تواند شامل موارد زیر باشد:

1. دقت بالا: فرستنده های فشار Endress + Hauser اغلب دارای دقت بالا و قابلیت اندازه گیری دقیق در شرایط مختلف محیطی هستند.

2. مقاومت در برابر شرایط محیطی: فرستنده ها معمولاً با استفاده از موادی ساخته می شوند که در برابر آب، گرد و غبار و شرایط سخت محیطی مقاوم هستند.

3. ارتباطات صنعتی: بسیاری از مدل های فرستنده فشار Endress+Hauser از پروتکل های ارتباطی صنعتی مانند HART یا PROFIBUS پشتیبانی می کنند که امکان ارتباط با سایر سیستم های کنترل و اتوماسیون را فراهم می کند.

4. مناسب برای صنایع مختلف: از این فرستنده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، غذا، فولاد و سایر صنایع استفاده می شود.


تاریخ : جمعه 15 دی 1402
بازدید : 96
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

متن آهنگ حس جدید مرتضی پاشایی

بازم به یه لبخند دل بسته دلم آواره ساده وابسته دلم!♫!
آهسته دلم از دست دلم!♫!
!♫!مجنون پریشون دیوونه دلم هرجایی که میرم می مونه دلم!♫!
می خونه دلم می خونه دلم!♫!
دل من سر به راه نمیشه عاشقه همیشه!♫!
میگم آخه بسه میگه آخریشه!♫!
!♫!دل من با خودم غریبه س باز می مونه بی کس!♫!
خسته میشم از بس بی حواس سادس!♫!

این حس جدیدو دوست داره دلم!♫!
حالش بده انگار بیماره دلم عاشق شده باز بیکار دلم!♫!
پیش یکی دیگه باز گیره دلم با من مثل هر روز درگیره دلم!♫!
!♫!آرامش من زد زیر دلم!♫!
دل من سر به راه نمیشه عاشقه همیشه!♫!
!♫!میگم آخه بسه میگه آخریشه!♫!
دل من با خودم غریبه س باز می مونه بی کس!♫!
خسته میشم از بس بی حواس سادس!♫!

 

 آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام حس جدید


تاریخ : چهار شنبه 13 دی 1402
بازدید : 109
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

در این مقاله به تشریح ساختار و ساختمان دامنه های ویندوزی یا Windows Domains می پردازیم. در این مقاله با معرفی ساختار و ساختمان Domain های ویندوزی را ادامه میدهیم .همانطوری که در قسمت پنجم از این سری مقالات اشاره کردم ، Domain ها چیز چندان جدیدی نیستند .

مایکروسافت در اصل در ویندوز سرور NT آنها را به عرصه شبکه وارد کرد . در اصل Domain ها بصورت کاملا خود مشمول ( همه چی تو خودش ) فعالیت میکردند به این صورت که یک domain به تنهایی تمامی حسابهای کاربری یک شرکت را در درون خود نگهداری میکرد و مدیر Domain به تمامی این حسابهای کاربری و هر چیزی که در آنها موجود بود دسترسی کامل پیدا میکرد .

 

پیشنیاز یادگیری و راه اندازی دامین های ویندوزی ، یادگیری دوره آموزش نتورک پلاس برای درک مفاهیم است

 

اگر کمی فکر کنیم متوجه میشویم که همیشه وجود تنها یک Domain در محیط واقعی عملیاتی نیست و قابلیت پیاده سازی ندارد . تصور کنید که در شرکتی کار میکنید که در تمامی نقاط دنیا دفتر دارد و یا ساده تر از آن چندین دفتر در نقاط مختلف شهر دارد و برای هر کدام از آنها میبایست یک Domain جداگانه و مختص همانجا تعریف شود .

 

یک سناریو مطرح دیگر این است که یک شرکت ، شرکت دیگری را خریداری میکند . در اینگونه موارد این عجیب نیست که هر دو شرکت دارای Domain مختص به خود باشند . در اینگونه موارد بسیار پیش می آید که کاربری که در یک Domain قرار گرفته بخواهد به منابع Domain دیگر نیز دسترسی پیدا کند .

 

مایکروسافت با ایده ای به نام Trust یا اعتماد برای رفع این مسئله به روی کار آمد . بهترین مقایسه ای که بخواهیم از سیستم Trust در این مثال استفاده کنیم مقایسه آن با سیستم امنیت پرواز فرودگاه است.در ایالات متحده آمریکا مسافرین پروازهای محلی برای اینکه بتوانند وارد هواپیما شوند بایستی گواهینامه رانندگی خود را به مامورین امنیت فرودگاه ارائه دهند .

 

فرض کنید که من قرار است از محلی به محل دیگری پرواز کنم ، ماموران امنیت پرواز به دلیل اینکه من را نمیشناسند قاعدتا نمیتوانند به من اعتماد کنند . اما آنها به نیروی پلیسی که این گواهینامه رانندگی را به من ارائه کرده اعتماد دارند و متوجه هستند که مراحل احراز هویت من قبلا توسط نیروی پلیس بصورت کامل انجام شده است که چنین کارتی در اختیار من قرار گرفته است .

 

خوب من هم با نشان دادن گواهینامه رانندگی خود میتوانم از دروازه های ورودی فرودگاه عبور کرده و به هواپیما سوار شوم ، آنها به من بصورت شخصی اعتماد نمیکنند اما به مرکزی که این گواهینامه را برای من صادر کرده است اعتماد دارند و بر حسب همان اعتماد به من نیز اعتماد کردند . اعتماد یا Trust در Domain ها نیز به همین شکل است . فرض کنید که من مدیر Domain ای هستم که کاربران سایر Domain ها نیاز دارند به منابع داخلی Domain من دسترسی پیدا کنند .

 

اگر من در Domain مقصد به عنوان مدیر سمتی نداشته باشم نمیتوانم به کاربران و یا منابع دسترسی های لازم برا ی ورود به سیستم ها و دسترسی به منابع را بدهم . اگر من به مدیر Domain خارجی اعتمادی دارم و میدانم که کار احمقانه ای بر روی Domain من انجام نمیدهد به آنها این دسترسی را میدهم که بتوانند از منابع موجود در شبکه Domain من دسترسی پیدا کنند .

 

در اینگونه موارد دامین من که به دیگر دامین ها اعتماد گرده است را به اصطلاح Trusting Domain یعنی دامینی که اعتماد کرده است و دامنین هایی را که به دامین من وارد شده و من به آنها دسترسی و اعتماد کرده ام را Trusted Domain یا دامنی های مورد اعتماد واقع شده نامگذاری می کنیم .

 

( سخت نیست مفهومشو بگیرید ) . در مقاله دومین کنترلر چیست؟ اشاره کردم که Domain Controller ها وظیفه احراز هویت یا Authentication را بر عهده دارند و نه تعیین حدود اختیارات یا Authorization را . این مفهوم حتی با ایجاد کردن اعتماد بین دامین ها نیز همچنان صادق است .

 

اعتماد کردن به یک دامین خارجی به این معنا نیست که همه منابع موجود در شبکه دامینی من در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که من به آنها اعتماد کرده ام . شما همچنان باید به منابع خود سطوح دسترسی لازم را جهت دسترسی کاربران سایر دامین ها در اختیار آنها قرار دهید .

 

برای اینکه بتوانید یک دومین ویندوزی کامل راه اندازی کنید ، یادگیری دوره آموزش MCSA مایکروسافت الزامی است

 

در ابتدای همین مقاله به این موضوع اشاره کردیم که دامین های تحت ویندوز NT یک ساختار خود مشمول ( همه چی مال خود ) هستند که به وسیله قابلیتی به نام اعتماد با Trust این امکان رو به آن میدهیم که بتواند از منابع سایر دامین های ویندوزی استفاده کنند و یا به کاربران سایر دامین ها اجازه استفاده از منابع داخلی شبکه رو بدند . همین مفاهیم امروزه هم در قالب شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار میگیرد اما مدل دامین با وارد شدن و معرفی شدن سرویسی به نام اکتیودایرکتوری از سوی مایکروسافت کاملا متحول شد .

 

اگر در خاطرتون باشد اکتیودایکرکتوری برای اولین بار در سال 2000 و در قالب ویندوز سرور 2000 شرکت مایکروسافت ارائه شد و هم اکنون و با وجود ویندوزهای سرور 2003 و 2008 همچنان با قدرت به فعالیت خود در شبکه ادامه می دهد . یکی از مهمترین تفاوت هایی که دامین های ویندوز NT با ساحتار اکتیودایرکتوری دارد این است که در اکتیودایرکتوری دیگر دامین ها بصورت کاملا ایزوله و جدا از هم مدیریت نمیشوند .

 

در ویندوز NT واقعا هیچگونه طبقه بندی سازمانی در کار نبود و هیچ ساختار سازمانی قابل تعریف نبود و هر دامنه کاملا مجزا از دامنه های دیگر کار میکرد . در محیط اکتیودایرکتوری اصلی ترین ساختار سازمانی به عنوان جنگل یا بهتر است بگوییم Forest شناخته می شود . یک Forest میتواند چندین دامین زیر مجموعه یا به اصطلاح Tree یا درخت داشته باشد .

 

بهتریم مقایسه ای که می توان از ساختار درختی دامین یا Tree انجام داد با ساختار درختی خانواده است . یک ساختار خانواده شامل پدر بزرگ و مادربزرگ ، پدر و مادر ، نوه و نتیجه و .... می باشد . هر کدام از اعضای خانواده با سایر اعضای خانواده که در بالا یا پایین این درخت هستند ارتباط دارند . ساختار درختی دامین نیز مانند همین ساختار است ، شما براحتی با نگاه انداختن به نام یک دامنه میتوانید بگویید که در کدام قسمت ساختار درختی و سلسله مراتبی شما قرار گرفته است .

Windows Domain چیست؟ بررسی مفهوم Windows Domain

 

ساختار اکتیودایرکتوری از ساختار نامگذاری DNS برای نامگذاری ساختار درختی خود استفاده میکند که چیزی شبیه به همان ساختار نامگذاری است که توسط وب سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد . در قسمت سوم از این سری مقالات من در خصوص DNS سرور و چگونگی تبدیل اسم به آدرس IP توضیح داده ام . همان تکنیک ها برای ساختار اکتیودایرکتوری بصورت داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. یک لحظه در مورد این موضوع فکر کنید ! DNS مخفف کلمه Domain Naming Service است .

 

در حقیقت DNS یک جزء اصلی در ساختار اکتیودایرکتوری است که بدون آن ، این ساختار قادر به ادامه فعالیت نمی باشد . برای اینکه بهتر متوجه بشوید که ساختار نامگذاری دامین چگونه کار می کند بهتر است ابتدا متوجه شویم که شبکه ما چگونه ایجاد می شود .

 

فرض کنید نام اصلی دامین من tosinso.com است . من در اصل نام اصلی این دامین را که در اینترنت موجود است را نخریده ام و مالک آن نیز نیستم اما این موضوع اصلا اهمیتی ندارد چون دامین یک چیز داخلی و خصوصی برای من محسوب می شود و در داخل شبکه محلی من قرار دارد . آموزش لینوکس ، tosinso.com به عنوان ریشه دامین یا بهتر بگوییم بالاترین سطح دامین ( Top Level ) ما شناخته می شود .اما اگر دی اینترنت بودید tosinso.com دیگر بالاترین سطح دامین نبود و .com به عنوان بالاترین سطح دامین در نظر گرفته میشد و tosinso.com در رده دوم و زیر مجموعه .com ها قرار می گرفت و به عنوان دامین فرزند شناخته می شد . با توجه به این تفاوت اصلی در این میان ، تمامی مفاهیم اصلی در این میان یکسان است .

 

من براحتی با ایجاد یک دامین فرزند یا Child که از اسم tosinso.com گرفته شده است می توانم یک Child Domain یا دامین فرزند ایجاد کنم . برای مثال edu.tosinso.com به عنوان دامین فزرند tosinso.com شناخته می شود . شما همچنین میتوانید دامین های نوه ( Grandchild) نیز ایجاد کنید برای مثال contact.edu.tosinso.com به عنوان دامین نوه یا Grandchild Domain برای دامین tosinso.com شناخته می شود .

 

همانطوری که مشاهده می کنید شما براحتی با نگاه انداختن به نام یک دامین میتوانید متوجه شوید که این دامین در کجای شبکه شما و دامین شما قرار گرفته است . اینکار را میتوانید با شمارش تعداد نقطه ها که نشان دهنده تعداد دامین ها میباشد نیز انجام دهید . قبلا گفتیم که ساختار جنگلی Forest در اکتیو دایرکتوری می تواند شامل ساختار های درختی یا Tree باشد .

 

اما یادتان باشد که شما هیچ محدودیتی برای ایجاد درخت های زیاد در این ساختار ندارید و براحتی میتوانید بیش از چندین ساختار tree داشته باشید . مثلا دامین tosinso.com شامل چندین دامنه و درخت است و tosinso.com و Devhandler.net جزوی از این ساختار جنگل محسوب می شوند که هیچ محدودیتی برای تعداد آنها وجود ندارد . tosinso.com دامینی است که بیشتر در زمینه مباحص شبکه و امنیت فعالیت میکند و Devhandler.net دامینی است که در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزارفعالیت میکند . هر کدام از این دامنه ها نیز برای خود آدرس ایمیل و سرورهای خاص خود را دارند .

 

زیبایی این ساختار این است که تمامی این دامین ها در قالب یک Forest یا جنگل مشترک فعالیت می کنند . هر کدام از دامین ها میتواند توسط یک مدیر شبکه بصورت مجزا مدیریت و نگهداری شود اما در نهایت این مدیر کل یا بهتری بگوییم Enterprise Forest Administrator است که بر روی تک تک دامین ها بصورت مرکزی میتواند مدیریت داشته باشد و آنها را مدیریت کند در حالی که عملیات های پشتیبانی و نگهداری سیستم اکتیودایرکتوری Delegate یا تقسیم وظیفه شده است .

 

ساختار اعتماد یا Trust نیز بصورت پیشفرض ایجاد شده و بسیار بسیار ساده تر از ساختار قبلی است ، این طبیعی است که پدر به پسر و نوه به پدر و برعکس اعتماد پیشفرض داشته باشند که در اینجا هم همینطور است و دامین های Child و بالاتر به هم اعتماد دارند و میتوانند از منابع همدیگر استفاده کنند و در صورتیکه بخواهند از منابع Forest یا دامین دیگر نیز استفاده کنند این اعتماد براحتی شکل میگیرد .


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com