معرفی انواع پرینتر لیزری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1402
بازدید : 19368
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

اگر چاپگر مناسبی می‌خواهید که متن و عکس را با سرعت و کیفیت بالا چاپ کند، به خرید یک چاپگر لیزری فکر کنید. پرینترهای لیزری یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های چاپگر موجود در بازار ایران هستند. سرعت و دقت چاپ بالاتری نسبت به سایر مدل های چاپگر دارند. بنابراین از پرینترهای لیزری برای نیازهای اداری و شخصی و خانگی استفاده می شود.

برای اینکه بدانید پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند و با انواع آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.



تاریخچه پرینترهای لیزری و پرینترهای لیزری

چاپگر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 زمانی که ایده استفاده از لیزر برای ترسیم تصاویر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مطرح شد اختراع شد. پرینترهای لیزری به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا به طور کلی کارآمدتر از چاپگرهای جوهر افشان هستند.

وظیفه اصلی چاپگرها دریافت تصاویر و متون مختلف از رایانه و چاپ آنها بر روی کاغذ است. کیفیت و سرعت بالا در فرآیند چاپ یکی از مزیت های اصلی چاپگر است و با چاپگر لیزری می توانید پروژه های متنی و گرافیکی مختلف را با کیفیت بالا و بسیار سریع چاپ کنید.

پرینترهای لیزری مانند دستگاه های کپی عمل می کنند. در واقع، سازندگان چاپگرهای لیزری را بر اساس عملکرد دستگاه های کپی ساخته اند. همانطور که می دانید در دستگاه کپی، یک پرتو شفاف نور از صفحه نمایش عبور می کند تا تصویر مورد نظر را روی کاغذ کپی کند. پرینتر لیزری نیز به همین صورت عمل می کند.



پرینتر لیزری چیست؟

شاید پس از مالیدن برخی مواد به یکدیگر، ایجاد الکتریسیته ساکن را تجربه کرده باشید. به عنوان مثال، اگر بادکنک را به لباس پشمی خود بزنید، متوجه خواهید شد که بادکنک پلاستیکی به لباس پشمی جذب می شود. در این فرآیند الکترون ها از سطح یک ماده جدا شده و روی سطح ماده دیگر قرار می گیرند. این در مورد پرینترهای لیزری نیز اتفاق می افتد. در پرینترهای لیزری این نیروی الکترواستاتیک است که فرآیند چاپ را انجام می دهد. الکترواستاتیک نیروی بارهای الکتریکی بر یکدیگر است.

هنگامی که یک چاپگر لیزری روشن است، تصور کنید که پرتوهای لیزر زیادی به جلو و عقب می‌چرخند تا تصویر مورد نظر را روی یک سیلندر با شارژ مشابه ایجاد کنند. نام این غلتک باردار درام است. در اینجا تونر موجود در دستگاه نیز شارژ می شود و تونر مطابق قانون انتقال شارژ تصویر را به کاغذ منتقل می کند. در نهایت تصویر منتقل شده به کاغذ توسط حرارت بخاری روی کاغذ ثابت می شود. این فرآیند به چاپگرهای لیزری اجازه می‌دهد تا بر خلاف دستگاه‌های کپی، اسناد را بسیار سریع و آسان از رایانه بدون نیاز به یک سند فیزیکی برای چاپ چاپ کنند.



چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

هنگامی که دستگاه چاپگر دستورالعمل چاپ اسناد را دریافت می کند، موتور چاپگر لیزری با دریافت سیگنال از دستگاه شروع به کار کرده و فرآیند چاپ را آغاز می کند.

دوچرخه شارژ دوچرخه را به صورت الکتریکی شارژ می کند. یک پرتو لیزر از طریق یک آینه چند ضلعی پرتاب می شود و تصویری را ایجاد می کند که روی کنار چرخ حساس به نور پخش می شود. سپس ذرات تونر به صورت الکتریکی به سمت تصویر روی صفحه جذب می شوند و بار قوی باعث می شود تونر از داخل سیلندر و روی کاغذ کشیده شود. در نهایت تصویر از واحد فیوزینگ عبور کرده و با حرارت و فشار روی کاغذ ثابت می شود. پرتوهای لیزر رنگی از همین روش برای چاپ رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه استفاده می کنند.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد پرینتر لیزری، ابتدا باید با قسمت های مهم این چاپگرها آشنا شوید. ادامه این مقاله را بخوانید تا در مورد قطعات و اجزای پرینتر لیزری بیشتر بدانید.

اجزا و قطعات پرینتر لیزری

در داخل پرینتر لیزری یک منبع نور ثابت و یک آینه چند زاویه وجود دارد. قسمت های اصلی چاپگر عبارتند از چرخ شارژ، چرخ راهنمای کاغذ، درام، کارتریج تونر و چرخ انتقال. دستگاه نصب این چاپگرها از یک چرخ فشاری و یک چرخ چرخان تشکیل شده است.

تونر در پرینتر لیزری

تونر یکی از مهم ترین قسمت های پرینتر لیزری است و برای چاپگر جریان خون در رگ ها برای زندگی انسان مهم است. یک چاپگر جوهرافشان باید از جوهر برای چاپ تصاویر و متن استفاده کند. اما برای پرینترهای لیزری، وضعیت کمی متفاوت است. تونر وظیفه چاپ اسناد روی کاغذ با چاپگر لیزری را بر عهده دارد. آنچه باید بدانید این است که تونر همان جوهر نیست. گرافیت، از سوی دیگر، یک ماده پودری و خشک است که از اجزای میکروپلاستیک باردار الکترواستاتیکی تشکیل شده است.



کارتریج تونر برای چاپگرها

تونر ترکیبی از جوهر و رزین و سایر مواد دانه ای است که به طور خاص برای موتورهای چاپ لیزری تولید می شود. تونر پرینتر لیزری در واقع یک جزء بسیار مهم برای چاپگر لیزری است. تونر دقیقاً یکسان نیست و هر چاپگر لیزری از تونر مخصوص به خود استفاده می کند. درست است که تونر نقش بسیار مهمی در پرینتر لیزری دارد، اما برای عملکرد صحیح آن به قطعات دیگری از چاپگر لیزری نیاز دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

درام در پرینترهای لیزری

در یک چاپگر لیزری، درام یک بخش استوانه ای بسیار مهم است. درام توسط یک سیم با جریان الکتریکی مثبت شارژ می شود. با چرخش درام در چاپگر، لیزر بر روی سطح قابل چاپ می تابد. اکنون درام پودر سیاه حاوی سم را به کاغذ منتقل می کند. این پودر آنقدر خوب است که فقط به تکه های کاغذ با بار منفی می چسبد. انتقال بار مثبت به کاغذ با بار منفی به دلیل هدایت الکترواستاتیکی است.

درام کاست لیزری

فیوزر در پرینترهای لیزری

وقتی فیوز کاغذ را از غلتک های داغ چاپگر لیزری عبور می دهد، پودری که روی کاغذ پاشیده می شود در اثر این گرما و فشار ذوب می شود و داخل الیاف کاغذ می نشیند.

انواع پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری یکی از بهترین انتخاب ها برای چاپ، اسکن، کپی و فکس هستند. اما انواع مختلفی از این چاپگرها وجود دارد که عبارتند از:

پرینترهای لیزری یکبار مصرف و چند منظوره

چاپگرهای یکبار مصرف تنها یک کار را انجام می دهند و آن چاپ اسناد متنی و تصویری روی کاغذ است. اما پرینترهای چندکاره ابزارهای مختلفی برای فکس، اسکن، چاپ و کپی اسناد دارند. چاپگرهای چندکاره به طور گسترده برای دفاتر، شرکت ها و فروشگاه های خرده فروشی استفاده می شوند. زیرا در محل کار، کارهایی مانند فکس، پرینت و کپی اسناد باید به طور مرتب انجام شود. خرید و نگهداری پرینترهای چند کاره نسبت به یک دستگاه گران‌تر است. اما برای مصارف خانگی تنها یک چاپگر با کیفیت کافی است.

سرعت و کیفیت پرینترهای تک کاره بالا و استفاده آسان است. چاپگرهای یکبار مصرف به راحتی تنظیم می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند. اندازه پرینترهای چند کاره بزرگتر از چاپگرهای تک کاره است. پرینترهای رنگی چندکاره کیفیت بالایی دارند و فقط در دفاتر فنی و مهندسی و یا ارائه دهندگان خدمات چاپ مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پرینترهای چند کاره عبارتند از پرینترهای لیزری سه کاره و پرینترهای لیزری چهار کاره.



منظور از چاپگرهای سه کاره چیست؟

چاپگر لیزری سه کاره؛ با قابلیت انجام سه عملکرد کپی و اسکن، وجود آن برای مراکز آموزشی و اداری بسیار مفید است.

چاپگر چهار صفحه ای به چه معناست؟

چهار پرینتر لیزری می توانند چهار کار خاص شامل چاپ، اسکن، کپی و فکس را انجام دهند. برای استفاده از عملکرد فکس در چاپگرهای چند منظوره، باید از سیم تلفن برای اتصال به تلفن ثابت استفاده کنید.

پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید

همانطور که از نام آن پیداست، چاپگرهای رنگی می توانند اسناد را در طیف های رنگی مختلف چاپ کنند. اما یک چاپگر سیاه و سفید فقط می تواند اسناد را به صورت سیاه چاپ کند. کارتریج در چاپگرهای سیاه و سفید استفاده می شود. اما در چاپگر رنگی از 4 کارتریج رنگی برای چاپ رنگ های مختلف استفاده خواهد شد.

به دلیل پیچیدگی پرینترهای رنگی و قیمت بالای کارتریج های رنگی، هزینه خرید و نگهداری پرینترهای رنگی بیشتر از چاپگرهای سیاه و سفید است. البته سرعت چاپگرهای سیاه و سفید بیشتر از پرینترهای رنگی است. زیرا چاپ عکس ها و استفاده از چهار کارتریج رنگ متفاوت زمان بیشتری می برد. با چاپگرهای رنگی می توانید تصاویر و فایل های گرافیکی را با کیفیت بالا و رنگ های جذاب چاپ کنید.

اکنون که با انواع پرینترهای لیزری آشنا شدید، شاید فکر کنید که باید بهترین و حرفه ای ترین آن را برای خود خریداری کنید. اما در ابتدا بهتر است هدف اصلی از خرید چاپگر را مشخص کنید و مدل چاپگر را دقیقاً متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک فریلنسر یا دانشجو هستید و گاهی اوقات نیاز به چاپ کاغذهای لازم دارید، داشتن یک چاپگر سیاه و سفید یکبار مصرف برای شما مناسب است و می توانید این چاپگر را با قیمت ارزان تری خریداری کنید. و برای نیازهای خود از آن استفاده کنید. وظایف مهم



کارتریج پرینتر لیزری

همانطور که در بالا ذکر شد، تونر جوهر نیست. جالب است که بسیاری از مردم کارتریج و تونر را اشتباه می گیرند. اما تونر و کارتریج متفاوت هستند. تونر چاپگر لیزری در کارتریج آن ذخیره می شود و کل فرآیند چاپ با استفاده از کارتریج تونر انجام می شود.

در یک چاپگر لیزری سیاه و سفید، تنها یک کارتریج وجود دارد که تونر آن سیاه است. اما در پرینتر لیزری رنگی 4 کارتریج مختلف با رنگ های مختلف وجود دارد که به خوبی می توانند انواع متون و تصاویر رنگی را روی کاغذ چاپ کنند.

بهترین برندها و صاحبان فناوری چاپگر لیزری

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه چاپگرهای لیزری تخصص دارند. اما برندهایی مانند Canon، HP، Samsung، Epson و Brother از برندهای پیشرو در صنعت چاپگرهای لیزری هستند که چاپگرهای باکیفیتی را به بازار عرضه می کنند.

در بین این برندها پرینترهای لیزری اچ پی و پرینترهای لیزری کانن پیشرو و صاحب فناوری هستند و به دلیل استقبال مصرف کنندگان پرفروش ترین پرینترهای لیزری در بازار ایران هستند.



نکات مهم هنگام استفاده از پرینتر لیزری

اگر قصد استفاده از پرینترهای لیزری را دارید، خوب است به نکات زیر توجه کنید:

استفاده از پرینتر لیزری: اولین نکته مهم در خرید پرینتر لیزری انتخاب پرینتر مناسب با توجه به نیاز فرد است. به این معنی که باید به قابلیت های چاپگر توجه کنید و چاپگری را انتخاب کنید که مطابق با نیاز شما باشد.

اندازه کاغذ قابل استفاده در چاپگر: هنگام خرید چاپگر لیزری به اندازه کاغذ قابل استفاده در دستگاه توجه کنید و بررسی کنید که آیا متن و تصاویر قابل چاپ روی کاغذهای A4 و A5 هستند یا خیر. ?

ظرفیت کاغذ در سینی چاپگر: به تعداد برگه هایی اطلاق می شود که می توان در پایین چاپگر قرار داد تا فرآیند چاپ به طور مداوم و بدون وقفه ادامه یابد. به عنوان مثال، اگر سینی چاپگر 100 برگ کاغذ را در خود جای دهد، می توانید همزمان 100 برگ را چاپ کنید.

سرعت چاپ با توجه به سرعت چاپ چاپگر، می دانید که دستگاه می تواند چند صفحه در دقیقه چاپ کند. سرعت چاپ یک چاپگر با یک عدد تعیین می شود و واحد ppm (صفحه در دقیقه) برای نشان دادن آن استفاده می شود.

زمان اجرای سفارش چاپ اول: یعنی بین ارسال سفارش چاپ و تکمیل فرآیند چاپ چقدر زمان می گذرد؟ هرچه این فاصله کوتاهتر باشد، چاپگر سریعتر کار می کند و چاپگر شما سریعتر دستورات خود را اجرا می کند.

حافظه چاپگر: چاپگرها حافظه مخصوص به خود را دارند که برای جلوگیری از خطا در هنگام چاپ اسناد وجود دارد. حافظه چاپگر (رم دستگاه) به افزایش سرعت و کیفیت چاپ کمک می کند. واحد ذخیره سازی چاپگر مگابایت است. به یاد داشته باشید که هر چه حافظه قدرتمندتر باشد، سرعت و کیفیت چاپ بالاتر است.

پردازنده چاپگر. چاپگرهای لیزری از یک پردازنده برای انجام عملیات چاپ استفاده می کنند. در پرینترهای لیزری، کل صفحه اطلاعات باید در حافظه چاپگر ذخیره شود و سپس از حافظه به قسمت چاپ منتقل شود. وظیفه پردازش و انتقال صفحات بر عهده پردازنده چاپگر است.

اتصالات چاپگر: همه پورت ها و ابزارهای کمکی که به اتصال چاپگر به دستگاه های دیگر کمک می کنند در دسته اتصالات چاپگر گنجانده شده اند. برخی از پرینترهای لیزری دارای پورت USB هستند. یعنی می توانید فلش و کامپیوتر را به چاپگر متصل کنید و فایل های مورد نیاز را به سرعت چاپ کنید. برخی از چاپگرها می توانند با استفاده از کابل اترنت از طریق شبکه چاپ کنند. برخی دیگر دارای Wi-Fi هستند و می توانند به صورت بی سیم به شبکه یا مستقیماً به رایانه ها و تلفن های همراه متصل شوند.

دکمه های چاپگر و صفحه نمایش: می توانید از دکمه ها و صفحه نمایش چاپگر برای روشن و خاموش کردن و کنترل سایر عملیات چاپگر استفاده کنید و بهتر است هنگام خرید چاپگر گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب شماست.

کیفیت و وضوح چاپگر: وضوح به کیفیت و وضوح چاپگر اشاره دارد که با نمایش تعداد نقاط در اینچ (نقطه در اینچ) چاپ شده تعیین می شود. وضوح چاپگر بالاتر به معنای کیفیت بالاتر چاپگر است.

ظرفیت چاپ ماهانه: در ادارات و سازمان ها باید به ظرفیت چاپ ماهانه رسیدگی کرد و چاپگر باکیفیت انتخاب کرد.



ویژگی های جذاب پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری اغلب ویژگی های جذاب و خاصی دارند. یکی از ویژگی های پرینترهای لیزری گزینه روشن و خاموش شدن خودکار است. این بدان معناست که وقتی دستگاه در حالت چاپ نیست، به طور خودکار به حالت خواب می رود و با ارسال دستور چاپ دوباره روشن می شود. این باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. یکی دیگر از ویژگی های جذاب پرینترهای لیزری، چاپ از راه دور یا eprint است که به شما امکان می دهد بدون قرار گرفتن در پشت سیستم، کارهای مختلفی مانند چاپ را انجام دهید.



خرید پرینتر لیزری

سریع ترین و مطمئن ترین راه برای خرید پرینتر لیزری تک کاره یا چند کاره، خرید اینترنتی دستگاه مورد نظر است. در سایت شرکت آوای فرهنگ آریا می توانید انواع پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید برند اچ پی و کانن یکبار مصرف و چند منظوره را با بهترین قیمت مشاهده کرده و مناسب ترین و بهترین را خریداری نمایید. پرینتر لیزری با گارانتی معتبر.

ما به شما کمک می کنیم چاپگر مورد نظر خود را با خیال راحت بخرید. پس از خرید محصولات ما با گارانتی معتبر برای شما ارسال می شود. بنابراین، اگر قصد خرید یک پرینتر لیزری درجه یک و با کیفیت را دارید، هم اکنون به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و از میان طیف گسترده پرینترها، چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

منبع: انواع پرینتر لیزری




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com