چه کسی دیگر نیاز دارد هیجان‌انگیز پشت دشت دریاسر را بشناسد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 14 مهر 1402
بازدید : 18317
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

 

جواهرده جزء مناطق ییلاقی رامسر به شمار رفته و بهشتی بی بدیل برای سفرهای تابستانی محسوب می شود. همین که پا به پارک جنگلی چالدره می گذارید انگار مان از حرکت ایستاده است و تنها چیزی که نظرتان را جلب می کند آرامشی بی حد و حصر و چشم اندازهایی تماشایی ست. یکی از این جاذبههای طبیعی پارک جنگلی گیسوم است که همجواری جنگل و دریا در آن منظرهای رویایی و کم نظیر را خلق کرده است. با عبور از دیلمان و آسیابر کم کم وارد جاده خاکی روستای شاه شهیدان میشویم. با مشاهده منظرهای تماشایی با دید ۳۶۰ درجه، که بسیار شبیه یک تابلوی نقاشی است، هوش از سرتان میپرد. برای گردش در دوهزار دو راه پیش روی شما است، هم میتوانید در جنگل پیادهروی کنید و هم مسیر کوهنوردی تا قله سیالان را انتخاب کنید. از وینی تا قله حدود 5 ساعت راه است که برای دوری از آفتاب بهتر است صبح بسیار زود راه بیافتید تا به قله برسید. در پاییز نیز با تغییر آب و هوا و رنگ برگ درختان، این جنگل شاهد ترکیب دلربایی از رنگهای نارنجی، سبز، زرد و قرمز در کنار هم است؛ همچنین دو ماه اول سال نیز باران زیادی در منطقه میبارد. عبور این رود از نزدیکی روستا و ترکیب آن با این منطقه جنگلی محیطی بسیار جذاب و دل انگیز را برای گردشگران ایجاد کرده است. یکی از مهمترین این مسیرها، در جاده شمال کشور به خراسان شمالی قرار دارد. در واقع در کوچه آب انبارنو که از قدیمیترین محلههای ساری محسوب میشود، موزه بزرگی قرار دارد که حمام وزیری یکی از بخشهای آن است. بایگانیشده از اصلی در ۴ دسامبر ۲۰۱۴.

روستای خفر جنوبیترین روستای پادنای وسطی است که در ۸۴ کیلومتری شهر سمیرم در استان اصفهان قرار گرفته است. این روستا در دامنه بلندترین قله دنا (قاش مستان) بر روی اراضی پر شیب ساخته شده و یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی قلههای دنا می باشد. تصویر امامزاده روستا و بخش ورودی روستا از بالای کوه مجاور همانطور که گفته شد در گذشته ماسوله بر سر شاهراه اصلی ارتباطی قرار داشته است. این مجموعه گردشگری در کنار یکی از دستساختههای بشری قرار دارد؛ سدی با ابهت که به طبیعت زیبای سلیمان تنگه افزوده است. پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید. هر چه ارتفاعتان بیشتر می شود، دید وسیع تری به کوه ها خواهید داشت. دریاچه سراگاه: این دریاچه درواقع یک آبگیری کوچک است که به دلیل زیبایی و انعکاس درختانی که روی آب ایجاد می شود، به دریاچه شگفت انگیز سراگاه شناخته می شود. این جنگل در دره ای عمیق و سرسبز شکل گرفته و به همین دلیل هم به آن چالدره گفته می شود، در اینجا چشم اندازهای جنگلی، شالیزارها، باغ های مرکبات و سنگ های پوشیده از خزه های جنگلی دست در دست هم دنیای دل انگیزی را خلق کرده اند که جان می دهد برای تفریح و استراحت. خیلی از گردشگران برای خوردن ناهار به این جنگل می آیند تا چند ساعاتی را در میان طبیعت بمانند و به آرامش برسند، می توانید برای غذا خوردن و همینطور استراحت به آلاچیق هایی بروید که در جای جای جنگل وجود دارد. این سفر هم میتواند یک پیادهروی دو، سه ساعته باشد و هم یک کوهنوردی دو روزه که این هم بستگی به قدرت بدنی شما و هم برنامهریزی دارد که برای این سفر انجام دادهاید. در بخش داخلی نیز کتبیهای همراه با آیات قرآن وجود دارد که بیشک برای گردشگران جذاب خواهد بود. برای دیدن چشمه طبیعی گل رامیان باید راهی گلستان و این شهر شوید.

امتداد این تپههای مخملی به چاپارداری میرسد. جاده هراز از سمت آمل، محمودآباد، نور ، چالوس به کلاردشت میرسد. سپس از خرم آباد حدود 20 کیلومتر تا ورودی جنگل فاصله دارید. در بخش جنوبی تنکابن در نزدیکی بخش خرم آباد از استان مازندران، محدوده ای بسیار بزرگ پوشیده شده از جنگل و مراتع سرسبز با آب و هوای کوهستانی و خنک وجود دارد که به آن دوهزار می گویند. از هر مسیری که بخواهید به جنگل بزنید، بخش خرمآباد در پنج کیلومتری تنکابن ورودی شما است. در بسیاری از بخش های این جنگل، اپراتورهای تلفن همراه آنتن دهی ضعیفی دارند و هرگز به نقشه های موجود در اینترنت که به صورت آنلاین استفاده می شوند اکتفا نکنید و حتما نقشه آفلاین به همراه داشته باشید. یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران جاده دوهزار است که از شهسوار شروع شده و با گذشتن از جنگل های سبز و زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار موجب خلق منطقه ای توریستی و خیره کننده شده است. تنها راه رسیدن به جنگلهای دوهزار از تهران، جاده چالوس و بعد هم شهر تنکابن (شهسوار) است. جاده دو هزار و سه هزار جنگلهای مرتفع تنکابن را به یکدیگر وصل میکند و در جوار رودخانه خروشان تا دشتهای ییلاقی ادامه دارد.جاده دو هزار از منطقهای به نام خرم آباد در شهر تنکابن یا شهسوار آغاز میشود و در ادامه به جاده سه هزار میرسد. ملایر از شمال به شهرستانهای همدان و تویسرکان، از غرب به نهاوند در استان همدان، از جنوب به شهرستان بروجرد در استان لرستان و از شرق به شهرستان شازند در استان مرکزی محدود است. سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار را درختان هیرکانی شمال ایران پوشاندهاند و چشمهها و آبشارهای خروشان در گوشه و کنار این جنگلها به چشم میخورند. گاهی در کنار این کلبه ها، میز و صندلی هایی چوبی می بینید که از جنس درختان اطراف ساخته شده و چشم اندازهای جنگل را دیدنی تر کرده اند.

می توانید بر روی این صندلی های چوبی بنشینید و از آرامش و سکوت دوست داشتنی جنگل لذت ببرید، حتی می توانید شب را هم در جنگل بمانید و در همین کلبه های چوبی اقامت کنید. در سفر به این روستا می توانید بر فراز اقیانوسی از ابر قدم بزنید و از مناظر طبیعی خارق العاده اطراف تان لذت ببرید. از آنجایی که تنکابن شهری توریستی و با مناطق گردشگری متنوع می باشد، پیش از سفر به این منطقه بهتر است به اجاره ویلا اقدام نمایید. دشت دریاسر در مسیر صعود به قله سیالان قرار دارد این دشت زیبا با آب و هوای بسیار مطبوع و پوشیده از گلها و گیاهان متنوع و چشم اندازه ای کوههای زیبای هر تنگ لات، خان بن، سیاه کل و کل لات و چشمه سارهای پرآب، یکی از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی ایران به شمار می رود. معمولا راهنمایان و تورهای گردشگری این پیادهروی را از روستای عسل محله آغاز میکنند. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲,۲۸۰ نفر در روستای زیارت زندگی میکنند. اوریم رودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بودهاست. برای دسترسی به روستای کرسی از جاده کوهستانی نور به بلده استفاده کنید و در مسیر به جاده فرعی که تابلوهای راهنما، نشان میدهند، بپیچید.

برای دیدن این آبشار باید 15 تا 20 دقیقه بین درختان پیادهروی کنید و به حوضچههای آن برسید، البته این پیادهروی در میان جنگل آنقدر زیباست که واقعا ارزشش را دارد. کاروانسرای تی تی: در 15 کیلومتری سیاهکل به دیلمان، در دوراهی رودخانه باباکوه و شیمرود یک کاروانسرا متعلق به دوره صفویه را خواهید دید که روی تپهای بلند قرار دارد. پارک جنگلی کشپل نور در دل جنگل های انبوهی قرار گرفته است که کیلومترها ادامه دارند. پارک جنگلی چال دره (چالدره) در مسیر تنکابن به دو هزار، با مساحت 94 هکتار، در میان دلتای دو رود سه هزار و دو هزار قرار دارد. دشت دریاسر تنکابن (ملقب به بهشت اردیبهشت ایران)،یکی از زیباترین مناطق شمال ایرانه که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار داره. مه تا نیمه درختهای جنگل پایین آمده و خزهها از تنه درختها بالا رفتهاند. اینجا جائیست که مه تا نیمه درختان جنگل پایین آمده و منظره خاصی خلق کرده. اینجا جاییست که مه تا نیمه درختان جنگل پایین آمده و منظره خاصی خلق کرده. سید ظهیرالدین مرعشی در کتاب تاریخی خود به نام گیلان و دیلمستان چنین اظهار داشته که در قرن نهم هجری قمری اسم این روستا جئورده بوده است ولی طبق نظر کارشناسان لغت جئورده ربطی به اسم این روستا ندارد و جیرده در لغت به معنای روستای پایین و جئورده به معنای روستای بالاست و این نشان دهنده نام روستا نبوده است. برای سفر با خودرو شخصی از طریق جاده چالوس به سمت تنکابن و سپس خرم آباد و بعد از ۱۵ کیلومتربه منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید و از آنجا مسیر جنگل های دوهزار را ادامه بدهید. در کنار مسیر جاده دو هزار رودخانه ای جریان دارد که می توانید در کنار آن توقف نمایید و از فضای دلنشین آن لذت ببرید.همچنین جنگل های متراکم منطقه دوهزار، با انواع درختان راش، ون، چنار و هیرکانی، درفصول بهار،تابستان و پاییز، سرشار از رنگ های الوان می شوند و چشم اندازهای زیبا و سحرانگیزی پدید می آورند.

پوشش گیاهی منطقه نیز بسیار متنوع است و از جمله آن می توان به درختان هیرکانی، راش، چنار و ون اشاره کرد. پوشش گیاهی منطقه نیز بسیار متنوع است و از جمله آن میتوان به درختان هیرکانی، راش، چنار و ون اشاره کرد. جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران و دیدنی های تنکابن هستند. اگر بخواهید به قله برسید برخلاف بیشتر کوه های کشور، این بار شما باید از یک راستا جذاب جنگلی عبور کنید. سرتاسر جاده دوهزار میتونید حوضچه های پرورش ماهی را ببینید که با استفاده از آب رودخانه دوهزار پر میشوند. اگر قصد اقامت چند روزه در این منطقه رو دارید میتونید از ویلاهایی که در حاشیه جاده و جنگل قرار داره استفاده کنید. اگر از تهران راه میافتید حدود ۲۷۰ کیلومتر مسیر را باید از مسیر جاده چالوس تا تنکابن و سپس منطقه دوهزار در بخش خرمآباد بروید. اگر اهل کوهنوردی باشید، قله الیمستان با تمام جاذبههای طبیعی اطرافش بهترین گزینه سفر کوهنوردی شما خواهد بود. برای ماندن شما دو گزینه دارید، اگر با یک تیم حرفه ای به دل جنگل زده اید و تجهیزات لازم همراهتان است. مناسب ترین گزینه ای که می توان برای اقامت در طبیعت انتخاب کرد، پارک های جنگلی می باشند. پارک شهید زارع که یک پارک جنگلی با طبیعتی سرسبز و زیباست، یکی دیگر از مکان های گردشگری ساری است.

از این رو، توصیه میکنیم حتی اگر در تابستان به این جاده سفر میکنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. برای سفر به این مکان جعبه کمک های اولیه، لباس و کفش مناسب و گرم، مواد غذایی جی پی اس و یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر کمیاب طبیعت رو توصیه میکنم. برای سفر به این مکان جعبه کمک های اولیه، لباس و کفش مناسب و گرم، موادغذایی جی پی اس و یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر کمیاب طبیعت رو توصیه میکنم. آب و هوای جنگل های دوهزار معتدل کوهستانی با تابستانهای مطبوع و زمستان های نسبتاً سرد حتما در این فصل از سال لباس گرم همراه داشته باشید و در ادامه با راهنمای سفر به جنگل های دوهزار با نت نوشت همراه باشید. اطراف این آبشار محیط کوهستانی و سرسبزی قرار گرفته است و از همین رو موجب گشته تا هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این منطقه سفر کنند. اين جنگلها بين دريا و كوهستان قرار گرفتهاند. بهترین زمان برای جنگلنوردی در این جنگلها که خیلی از مناطق آنها هنوز بکر مانده، اواخر شهریور تا اوایل آذرماه است. طبیعتی بکر و دست نخورده سرشار از درختان، گیاهان و جانورانی که فقط در این منطقه یافت می شوند.

جنگل سه هزار، منطقه ای است بکر و دست نخورده که در شهرستان تنکابن استان مازندران واقع شده است. به عبارت دیگر از تنکابن به سمت خرم آباد (شهر کوچکی حدود ده کیلومتر تا تنکابن ) حرکت کنید و بعد از 15 کیلومتر در مسیر 2000 به منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید از آنجا مسیر دوهزار را ادامه بدهید. همانطور که اشاره کردیم، در سال ۱۳۱۶، رضا شاه کاخ سلطنتی خود، که مدتها از صدور دستور ساخت آن میگذشت را افتتاح کرد. این مسیر با چشم اندازهای متفاوتش شما را مسحور خود خواهد کرد و در آخر با نمایان شدن دشت دریاسر لذت این سفر به اوج خودش مي رسد… فیلبند مانند عقاب همیشه در اوج و آرامش است و مسافرانش را هم میتوان به سان عقابسوارانی دانست که به دنبال شکار مناظر هستند. اگر فرصتی پیش آمد ، حتماً به رودخانه ورسک بروید و از هوای خنک این منطقه و مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید. این قله با ارتفاع 4250 متر یکی از جاذبه های مهم ورزشی است، که در مسیر صعود، مناظر کم نظیر آن بسیار جالب توجه است. زیباییهای شمال درست از همین جاده شروع میشود. برای یافتن روستای فشکور میشود از گوگلمپ هم کمک گرفت، فناوری همیشه راهگشاست. ماهی قزل آلای زنده را میتوانید از این مراکز خریداری کنید و البته بزرگترین مرکز فروش ماهی قزل آلا را در کیلومتر ۱۷ میبینید. خیلیها شاید حداقل یکبار از این جاده گذشته باشند، حالا چه با دقت به مسیر یا بیدقت؛ اما این جاده همیشه ارزش امتحان دوباره را دارد. بعد از گذشتن از این جاده به یک ییلاق سرسبز و خوش آب و هوا می رسید که همان چه جای افسانه ای است. در تابستان نیز سرسبز است اما هوا در روزها گرم و در شب ها سرد است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com