چرا فرودگاه بین المللی دبی رفیق شرکت نیست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
بازدید : 25259
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

 

این نمایش ۱۲۰ دقیقه ای شامل درام، عاشقانه، اکشن و کمدی خواهد بود. این مجموعه برای افرادی که به هیجان علاقه دارند، بهترین مکان است، البته فراموش نکنید که برای رفتن به سرسرهها باید قدتان بیشتر از ۱۲۰ سانتیمتر باشد. فراموش نکنیم که برای ساخت برج خلیفه بیش از ۱۲ هزار کارگر در شرایط سخت دبی و در هوای گرم فعالیت کردند. این فرودگاه ظرفیت انتقال سالانه ۲۵۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار را دارد. فرودگاه بین المللی دبی به اندازهای وسیع است که مسافران برای انتقال از پایانههای ۱ به ۲ و ۳، باید از سرویسهای حملونقل استفاده کنند و چیزی حدود ۲۰ دقیقه در راه باشند تا از یک پایانه به پایانه دیگر برسند. از طرف دیگر بار اضافه برای مسافران کشتی مانعی ندارد و با پرداخت مبلغ اندکی به ازای هر کیلو اضافه، میتوانید بار بیشتری سوار کشتی کنید. بهغیراز این موارد، هزینه تاکسیمتر در دبی یکسان است؛ به ازای هر 1 کیلومتر 1.82 درهم به هزینه اولیه کرایه تاکسی دبی اضافه میشود. حق بیمه محوطه پارک برفی نیز حدود ۵۰۰ درهم است. پارکینگ رایگان از ساعت 13 الی 16 در اختیارتان است اما در ساعات دیگر باید مبلغی را برای ورود به پارکینگ پرداخت کنید. برای نهایی کردن رزرو باید تمام هزینه را از قبل بپردازید و در صورت لغو، تغییر یا عدم حضور مبلغی بازگردانده نمیشود. تمام برنامههای در نظر گرفته شده به زبان انگلیسی ارائه میشود و کل هزینه بازید شامل کودکان زیر 12 سال نیز میشود.

ناگفته نماند عبور از سالن «A» پایانه ۳ به سالن «B» راحت است و راهروی مخصوصی برای این کار در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند سفر دریایی به دبی زمان بیشتری میبرد و به غیر از محاسبه زمان رسیدن به بندر لنگه، چیزی حدود ۸ ساعت را نیز باید در کشتی سپری کنید. فرودگاههای شهرهای تهران، تبریز، اهواز، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس، آبادان، بندر لنگه، بوشهر، قشم، کرمانشاه، لار، زاهدان و ساری به دوبی پرواز دارند و گردشگران را به دو فرودگاه بزرگ دبی میرسانند. شاید این عقیده درست باشد؛ اما خوشبختانه تجربه سودمندی که در ره بال آسمان برای مشاوره خدمات مسافرتی به گردشگران داریم برای سفر به دوبی به کار میآید. تجربه در ره بال آسمان ثابت کرده فرایند دریافت ویزا چیزی حدود یک هفته زمان میبرد. تجربه در ره بال آسمان ثابت کرده اگر عازم دوبی هستید پول خود را به اسکناسهای کمتر از ۱۰۰ درهم تبدیل کنید. اما ازآنجاییکه میخواهیم خاطرهانگیزترین سفر را به دوبی تجربه کنید و در کنار هوای خوش، سفرتان مقرونبهصرفه هم باشد، پیشنهاد میکنیم ماههای آذر تا اواخر زمستان را برای این کار انتخاب کنید. مسئولان این شهر نیز فکر گرمای هوای تابستانهای عروس امارات را کردهاند و ساعت برگزاری فستیوالهای خرید و مراکز خرید را تا پاسی از شب قرار دادهاند تا گردشگران از شبهای تابستانی دبی نهایت استفاده را ببرند.

lavender, flower, purple, violet, flowers, flora, bloom, nature, summer, blossomed برای جشن گرفتن آخر هفته طولانی روز ملی، بلیط های آنلاین خود را رزرو کنید و از تخفیف فوق العاده 49 درصدی برخوردار شوید! درباره خدمات پیک تحویل گذرنامه متقاضیان، پس از مصاحبه با مسئول ویزا کنسولگری، آدرس و شماره تلفن مورد نظر خود را در امارات متحده عربی در فرم تحویل Empost وارد می کنند که این فرم ضمیمه گذرنامه آنها می شود. در میان پایانههایی که به آنها اشاره کردیم، پایانه شماره ۲ به جتهای شخصی اختصاص دارد و مسافران برای پرواز با هواپیماهای عمومی باید راه پایانههای ۱ و ۳ را در پیش بگیرند. پایانه شماره یک فرودگاه بین المللی دبی فقط یک سالن دارد و پایانه شماره ۲ در ساختمانی جداگانه روبهروی ساختمان اصلی فرودگاه واقع شده است. هتل رامی با خودرو 5 دقیقه از فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد و سرویس ترانسفری نیز با هزینه اضافی موجود می باشد. تقریباً در هر کجای که دبی باشید فاصله چندانی با ایستگاه اتوبوس ندارید؛ در نتیجه از خطوط ۴، ۱۱، ۱۵، ۳۳ و ۴۴ برای رسیدن به پایانههای ۱ و ۳ فرودگاه بین المللی دبی کمک بگیرید. برای رسیدن به فرودگاه بینالمللی دبی، راه منطقه «القرهود» را در ۴/۶ کیلومتری قسمت شرقی دبی در پیش بگیرید. لگولند دبی بهعنوان بزرگترین مجموعه لگو در خاورمیانه، در موقعیت جغرافیایی 25.2329 درجه شمالی و 55.2619 درجه شرقی قرار دارد. پارک لگولند به عنوان یکی از پارک ها و استراحت گاه های مهم دبی به شمار می رود و مقصد نهایی خانواده هایی است که فرزندان 2-12 ساله دارند. پارک آبی لگولند را به خاطر دارید؟ آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی (DUAZ) یکی از مهمترین جاذبههای گردشگری خوشمسیر شهر دبی است که در دبی مال، یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا قرار دارد. ملاقات با کوسهها، یک تفریح فوقالعاده خانوادگی در باغ وحش آکواریوم دبی است.

این مجموعه شامل بخش های مختلف دیگری نیز می باشد، بخش هایی مانند آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، زمین یخی دبی و سینما… این مرکز خرید خانه ی بزرگترین پارک موضوعی واقعیت مجازی جهان (VR Park) پیست یخی دبی، سینما ریل و بزرگترین آکواریوم داخلی و باغ وحش زیر آب جهان است. حالا فرض کنید که این باغ دقیقاً وسط بیابان ساخته شده و در واقع بهشتی خلق شده است؛ آیا باور دارید؟ البته اگه از دیدن مارها نمیترسین تو یه قسمت دیگه از این باغ وحش میتونین انواع مارهای خزنده ، مارمولکها ، سوسمارها کوچک و بزرگ و انواع حیوانات دو زیست رو هم ببینین . این فرودگاه ۳ پایانه بسیار بزرگ دارد و با مساحتی حدود ۱۴هزار هکتار بنا شده است. دبی به عروس امارات معروف است و زیباییهای این شهر آن را به یکی از جذابترین مناطق گردشگری خاورمیانه تبدیل کرده. شهر لوکس دبی بهترین ها، گران ترین ها، لوکس ترین ها و خلاصه منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است که آخرین شاهکار تفریحی و دیدنی آن هم چرخ و فلک عین دبی یا همان چشم دبی می باشد، دبی به عنوان شهری که در رکورد شکنی در زمینه ساخت و ساز شهرت دارد این بار با ساخت بلند ترین و بزرگ ترین چرخ و فلک جهان رکورد شکنی کرده است. ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا که در این جزیره زیبا واقع شده است، حدود ۷۸ کیلومتر خط ساحلی دارد و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی دارد که میتوانید از آنها لذت ببرید. تا علاوه بر داشتن خریدی جذاب و دلچسب ، از امکانات رفاهی و تفریحی شگفت انگیز موجود در آن ها بهره مند شوید .

چه برای اهداف تجاری یا تفریحی به این هتل سفر کنید، این هتل اقامتی دلپذیر و لذت بخش را تضمین می کند. دهکده جهانی دبی چیزی بیش از یک مکان تفریحی است. واقعاً موقع خرید کردن چه چیزی میتواند از یک تخفیف پر و پیمان شیرینتر باشد؟ مجموعه قابل توجهی از گل ها و گیاهان برای بهتر کردن آن وجود دارد. به همین دلیل هم بهای بیشتری دارند و هم ممکن است در هر سفری امکان تجربه کردن آنها را نداشته باشید. اما امکاناتی مثل سرعت بیشتر حمل و نقل، اینترنت رایگان و امکان سفر به شهرهای دیگر امارات، باعث میشود که تاکسی دبی همچنان پرطرفدار باشد. مسافرانی که میخواهند با تاکسی به شهرهای اطراف دبی بروند باید توجه داشته باشند که کرایه تاکسی از دبی تا شارجه حدود 200 درهم است. قیمت بلیط تاکسی دریایی دبی به تعداد ایستگاهها و کلاس صندلی شما بستگی دارد اما بهطور میانگین برای پیمایش هر ایستگاه با این وسیله نقلیه باید حدود 2 درهم بپردازید. برای تشخیص رنگ تاکسی در دبی باید به این نکته توجه داشت که تاکسی در دبی به دو دسته تقسیم میشود: نخست، تاکسیهای عمومی یا دولتی که بدنهای کرم رنگ دارند و سقفهایشان رنگهای مختلفی دارد؛ مثلاً اگر رنگ سقف آن تاکسی در دبی صورتی بود بدین معناست که این وسیله نقلیه مخصوص بانوان است.

شاید در نگاه اول، تفاوت قایقهای بزرگ و کشتیهایی را که در آبهای دبی رفتوآمد میکنند، نتوانید تشخیص دهید. فروشگاههای بزرگی همچون anchor،Centrepoint و Ddebenham در این مرکز خرید قرار دارند و همچنین تفریحات زیادی را هم میتوانید در این مکان انجام دهید که چتربازی یکی از آنهاست. بهترین رستورانهای این مرکز خرید دارای تراس مشرف به فواره دبی هستند و باکیفیتترین غذاهای بینالمللی را با قیمت بسیار بالایی عرضه میکنند. به طور دقیقتر، این 82 درصد از محیط شهری شامل 119 خط داخلی میشود که 35 خط آن به ایستگاههای مترو ختم میشود، 12 خط مربوط به اتوبوس دبی به شارجه و سایر بخشهای امارات هستند و در بین تمام این مسیرها 8 خط دارای لاین ویژه و پر سرعت است. با رزرو تور دبی می توان تمام مکان های دیدنی این شهر زیبا را تجربه کرد و سفری خاطره انگیز و پر از آرامش را برای خود و عزیزانمان ساخت. اگر شما هم اهل فستیوالهای گردشگری هستید و میخواهید در هوای بهاری در دبی گشتوگذار کنید، فصل بهار را برای سفر دبی در تقویم خود علامت بزنید. دبی مهد گردشگری است و به جرأت میتوان گفت در تمامی فصلهای سال در این شهر فستیوالهای خرید و مراسم سرگرمکننده برقرار است. پرواز امارات از سمت سازمان بینالمللی حملونقل هوایی بهعنوان «برترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۱» انتخاب شده است. با در نظر گرفتن قیمت تاکسی در دبی به این نتیجه میرسیم که اگر بخواهید تمام رفتوآمدهایتان را با این وسیله نقلیه انجام دهید، حداقل باید روزانه بین 70 تا چندصد درهم برای کرایه تاکسی کنار بگذارید؛ به همین دلیل اگر در تورهایی مثل تور دبی 7 شب و 8 روز ثبتنام کردهاید و قرار است مدت زیادی در این شهر بمانید، بهتر است از وسایل حملونقل عمومی استفاده کنید تا هزینه رفتوآمدتان بیش از حد نشود.

تمام ایستگاههای تاکسی دریایی دبی از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر مشغول به کار هستند. اما، نرخ پایه برای ساعاتی بین ۶ صبح تا ۱۰ شب برابر با ۸ درهم امارات یا معادل ۲ یورو است. جالب است بدانید مردمان دوبی قدیم با واحد پول روپیه معامله میکردند تا اینکه پس از ایجاد امارات متحده عربی، اهالی این کشور درهم را بهعنوان واحد پول رسمی خود برگزیدند. به همین دلیل برای رزرو اتاق هتل در دوبی حتماً اختلاف ساعت میان تهران و دبی را در نظر داشته باشید. در نتیجه اگر عازم سفر هستید باید نیم ساعت اختلاف را در نظر بگیرید و هتل و بلیط پرواز خود را با این اختلاف ساعت هماهنگ کنید. مراکزی بسیار زیبا با فضاهای باز وسیع و غذاخوری های بسیار خوشمزه که توجه همه را به خود جلب می کند. جالب است بدانید در دوبی خبری از تغییر ساعت در شش ماه اول و دوم سال نیست و اختلاف نیم ساعتی که میان زمان تهران و دبی به آن اشاره کردیم، در همه فصلهای سال یکسان است. تقریبا در تمامی فصول سال تور دوبی همواره جزو مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می شود. اما ازآنجاییکه با یکی از مراکز مهم گردشگری منطقه سروکار داریم، حضور گردشگران از سراسر دنیا و نیروهای کار از مناطق مختلف باعث شده تا تنوع زبانی گستردهای را در میان اهالی دبی شاهد باشیم. جالب اینجاست که اکثر این تصاویر را از یک محله مهم و کلیدی، یعنی محله شیخ زاید گرفتهاند. پس از اخذ ویزا بار سفر ببندید و در هر کجای ایران که هستید، عازم بندر لنگه شوید.

ازآنجاییکه در زمان حرکت کشتی نمیتوانید ویزای دبی بگیرید، باید قبل از هر چیز به فکر دریافت ویزا باشید. حتماً توجه کنید که مأمورین پذیرش فرودگاه مُهر ورود و خروج روی پاسپورت و ویزا بزنند؛ چرا که نبود این مهر روی پاسپورت و ویزا دردسرهای زیادی به دنبال دارد و حتی ممکن است بهعنوان مسافر غیرقانونی شناخته شوید. دبی شهری با گردشگران بینالمللی است؛ در نتیجه هزینههای خرید از فروشگاههای معتبر، هتلهای درجه یک و رستورانهای بزرگ را بهراحتی میتوانید با دلار پرداخت کنید؛ اما اگر اهل خرید سوغاتی و گشتوگذار در بازارهای محلی هستید، حتماً مقداری از پول خود را به درهم امارات تبدیل کنید. ساختمان موزه خود یک شاهکار معماری چندبعدی و به تمام معنا است. تمام اتاقها کاملا مجهز هستند و مینیبار، سرویس چای و قهوه و سرو صبحانه در اتاق دارند. برای محاسبه هزینه حمل و نقل در دبی باید توجه داشته باشید که قیمت استفاده از فری در دبی برحسب نوع مسیر و نوع فری از 25 تا 75 درهم متغیر است؛ ضمن اینکه تمام افراد بالای 5 سال مستلزم خرید بلیط فری هستند. از ذکر این نکته غافل نشویم که اگر از اتوبوسهای دبی آر تی ای «Dubai Rta» استفاده کنید، قیمت اتوبوس دبی به شارجه 10 درهم است؛ اما اگر از اتوبوسهای شارجه آر تی ای «sharjah rta» استفاده کنید، این مبلغ 5 درهم افزایش مییابد.

اگر از ساعت 6:00 صبح تا 10:00 شب تاکسی کرایه کنید، هزینه ورودی آن 8 درهم است و در سایر ساعاتی که خارج از این بازه زمانی هستند، کرایه پایه به 9 درهم افزایش مییابد. به جز شنبه و یکشنبه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ بعد از ظهر. به همین دلیل خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملا عام ممنوع است و بیشتر رستورانهای معتبر دوبی فقط بعد از افطار به ارائه خدمات میپردازند. پس از رسیدن به این بندر زیبا بلیط کشتی دبی خریداری کنید و راهی دوبی شوید. شاید اصلیترین و تنها راهی که میشود جذابیت این وسیله را بالا برد، افزایش ارتفاع آن است. اگر میخواهید از جمعیت و صفها فرار کنید، از بلیط VIP استفاده کنید این روش، راهی برای عدم انتظار کسانی است که از قبل درخواست خود را ثبت کردند. نوع دیگر تاکسی در دبی، تاکسیهای خصوصی هستند که افراد با خودروهای شخصی خود در دبی به مسافربری مشغول هستند. در بخش ساحل صخرهای، نمونههایی کمنظیر از جانورانِ ساکنِ این نوع سواحل دنیا، نظیر خرچنگهای عنکبوتی غول پیکر و پنگوئنهای هومبولیت را مشاهده خواهید کرد. برقراری ارتباطات علمی و تجاری با کل دنیا، حجم گسترده تبادلات اقتصادی با سراسر نقاط جهان، اعطای تابعیت به ملیتهای مختلف و حضور قابل توجه مهاجران از اصلیترین دلایل گسترش زبان انگلیسی در این شهر به حساب میآید. بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، قطعاً مرا شگفت زده خواهد کرد. از دیگر جاذبه های دبی مال، وجود بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان، یک شیرینی فروشی 930 متر مربعی است. علاوه بر بازارهای عمده فروشی دبی که معرفی شد، خرید اینترنتی از سایتهای معروف نیز امروزه طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به معرفی برخی از معروفترین فروشگاه های اوت لت در سراسر دنیا می پردازیم. در این گذرگاه سرپوشیده، دهها فروشگاه از هر نوع جواهری که تصورش را کنید، وجود دارد.

پیش از اینکه درباره هزینه تاکسی در دبی بیشتر صحبت کنیم بد نیست بدانید که تاکسی یک وسیله حمل و نقل عمومی در دبی نیست، چراکه هر تاکسی تنها به یک مسافر و همراهانش اختصاص دارد و برخلاف سایر روشهای این لیست یک روش حمل و نقل عمومی محسوب نمیشود. دبی هم از این قضیه مستثنا نیست و اتوبوسها علاوهبر اینکه یکی از کاربردیترین وسایل نقلیه عمومی در دبی هستند، یکی از مقرونبهصرفهترین آنها نیز محسوب میشوند. از امکانات این وسایل نقلیه عمومی در دبی، میتوان به سیستم تهویه سرمایشی و اتوبوسهای مخصوص گردشگران اشاره کرد. امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، حمام خصوصی و تلویزیون در تمامی اتاقهای این هتل وجود دارد. هرکدام از تاکسیهای دریایی دبی میتوانند همزمان 10 مسافر را جابهجا کنند و جدا از سیستم تهویه سرمایشی قوی، از امکاناتی مثل صندلیهای راحت (با قابلیت تغییر زاویه 45 درجهای) و مانیتور برخوردار هستند. مسافران با داشتن نول کارت، هزینه تاکسی خود را میتوانند پرداخت کنند؛ اما کرایه تاکسی در دبی مانند فرابرها از هزینه بالاتری برخوردار هستند و مانند اتوبوس، مترو و تراموا از الگوی پرداختی یکسانی پیروی نمیکند. محلی که در آن میتوانید زیورآلاتی مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. انواع و اقسام نوشیدنی و غذا را می توانید در ساحل جمیرا سفارش دهید.

در مطلبی که پیش روی شماست به همه نکتههای سفر دبی اشاره میکنیم تا نهتنها در جریان اطلاعات و دانستیهای سفر دبی قرار بگیرید، بلکه با پیچوخمهای این مسافرت آشنا شوید و یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه کنید. این بزرگراه یکی از طولانیترین بزرگراههای دوبی به حساب میآید و از قسمتهای مختلف عروس امارات میتوانید راه خود را به بزرگراه «D 89» پیدا کنید. شبهای بهاری عروس اماراتهم که از راه میرسد، فرصتی برای تفریحهای شبانه دوبی مهیا میشود. بناهای سربهفلک کشیده، خودروهای آخرین مدلی که در خیابانها جولان میدهند و هزارویک تفریح سرگرمکنندهای که دوبی پیش روی گردشگران قرار میدهد، باعث شده این شهر سالبهسال پذیرای گردشگران بیشتری باشد. روزهای زمستانی دوبی حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است و دمای هوا در شبها به ۱۵ درجه میرسد. پاییز که از راه میرسد آتش هوای عروس امارات فروکش میکند و درجه هوا به ۳۷ درجه نزدیک میشود. برای رسیدن به این موزه راههای زیادی وجود دارد اما متروی خط قرمز بهترین راه برای دسترسی به موزه آینده است و ایستگاه مترو Emirates Tower با فاصله ۳ دقیقه پیاده روی نزدیک ترین ایستگاه به این موزه می باشد. در این روش گردشگران فاصله تهران تا دبی را در چیزی حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه طی میکنند و بدون تحمل گرما و سرما در کمترین زمان ممکن در یکی از مدرنترین شهرهای منطقه فرود میآیند. به لحاظ پروازهای باربری و مسافری نیز فرودگاه بین المللی دبی در مقام ششم و سوم دنیا قرار دارد و هواپیماهای بسیار بزرگی مانند «اِی ۳۸۰» (A 380) در آن فرود میآیند. در نتیجه به لحاظ تعداد مسافر و مساحت با بزرگترین فرودگاه دنیا طرف هستیم. در مجموع تعداد طبقات برج خلیفه دبی ۱۶۳ طبقه است، بااینحال گفتنی است علاوه بر این طبقات در فضای محدودی که زیر منار برج وجود دارد چندین طبقه جهت انجام امور مربوط به تأسیسات برج و همچنین تأسیسات مخابراتی تعبیه شدهاند که کاربری مسکونی، تجاری یا اداری ندارند.

هتل آتلانتیس از جمله مکانهایی است که بهترین امکانات جهت انجام این بازی را برای گردشگران خود فراهم کردهاست. ضمن اینکه کسانی که با تور دبی شهریور به این شهر سفر میکنند، ممکن است به خاطر گرمای هوا حاضر نباشند خود را به ایستگاههای حمل و نقل عمومی در دبی برسانند و تاکسی را گزینه بهتری بدانند. گفتهاند و با خواندن آن میتوانید شناخت بهتری از دبی داشته باشید. باید امتحان کنید: یک «جلسه بارش برف» را رزرو کنید که در آن پیست یخ به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل میشود در حالیکه دانههای برف واقعی روی سر شما میریزند. برای محاسبه کرایه تاکسی در دبی به این طریق میتوانید عمل کنید: در تاکسیهای شخصی که از برنامههایی مثل اوبر یا کریم استفاده میکنند، هزینه شما به طور آنلاین محاسبه میشود، اما کرایه تاکسیهای دولتی دبی با تاکسیمتر اندازهگیری میشود و دارای یک سیستم کرایه استاندارد هستند. به طور مثال کشور عزیزمان ایران نیز در این دهکده جهانی دارای غرفه ای است که ورودی آن با شمایل و تزئیناتی از تخت جمشید طراحی شده است. فرش های برج العرب از هند و جنوب آفریقا و لوسترهای آن از انگلیس با طراحی های چوبی که نمایانگر دنیای دیرینه مردم عرب می باشد، در هم آمیخته است و نمای داخلی بی نظیری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com