چگونه مشاور تحصیلی مناسب را انتخاب کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
بازدید : 1550
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


مسیر زندگی گاهی مستقیم است و مردم راه آنها را می روند و خیلی ساده زندگی می کنند. اما روزها و لحظاتی هست که سردرگمی و بلاتکلیفی زیاد می شود و ما با "چه کنم؟" اینگونه دست در دست بگیرید، گاهی باید کسی باشد که در کنار شما راه برود و به شما کمک کند راه را بشناسید و بهترین تصمیم را بگیرید. زمان بلاتکلیفی برای نوجوانان روزهای مطالعه و کنکور است. در این زمان یک مشاور تحصیلی مناسب و شایسته باید شما را همراهی کند، شما را در مسیر درست قرار دهد و موتور پیشرفت زندگی شما را روشن کند.

شما می توانید در موقعیت های مختلف از یک مشاور کمک بگیرید. به عنوان مثال مشاور پذیرش رشته انسانی، مشاور پذیرش تجربی، مشاور آزمون پذیرش ریاضی، مشاور انتخاب رشته دانشگاه و .... اما چگونه می توان مشاور تحصیلی مناسب را انتخاب کرد؟ با ما باشید تا همه چیز را برای شما توضیح دهیم.



آیا مشاوران تحصیلی وجود دارد؟

آیا می توانید کارهای پیچیده را بدون راهنمایی انجام دهید؟ آیا می توانید بدون کمک در جاده های ناهموار حرکت کنید؟ بله، احتمالاً می توانید. البته گاهی با تلاش، اتلاف وقت و پرداخت هزینه.

مطالعه و شرکت در کنکور بدون کمک مشاور تحصیلی مناسب نیز همین طور است. شما می توانید بدون کمک مشاور مطالعه کنید و در آزمون شرکت کنید، اما:

ممکن است از زمان خود به بهترین شکل استفاده نکنید.

در طول مسیر می توانید اشتباهات کوچک و بزرگی مرتکب شوید.

ممکن است متحمل هزینه های اضافی شوید.

ممکن است دلسرد شوید و ادامه دادن برایتان دشوار باشد.

که در…

بنابراین بهتر است از همان ابتدا از یک مشاور خوب و با تجربه کمک بگیرید تا مسیر آموزشی را طی کنید و به بهترین نتیجه برسید.



آیا انتخاب مشاور تحصیلی هزینه اضافی دارد؟

راستش را بخواهید، انتخاب مشاور مناسب نوعی پس انداز برای شماست مشاوران شما را از سردرگمی بین راهنماهای مطالعه، تست های بی شمار، سیل کلاس های غیرضروری و بی هدف، مزایای افراد دیگر و ... نجات می دهند و راه درست و تمیزی را پیش روی شما قرار می دهند.


وظایف مشاور تحصیلی مناسب

هنگام انتخاب مشاور مناسب از چه نکاتی باید اجتناب کرد؟

عجله نکن

اول از همه وقت بگذارید و سعی کنید با دقت و با چشمان باز به جلو حرکت کنید.

مشاور را بدون دیدن و شناختن او انتخاب نکنید.

تحت تاثیر صحبت های دوستان و آشنایان و افراد نامحبوب و همچنین تبلیغات در فضای مجازی قرار نگیرید.

فریب پیشنهادهای ارزان و جذاب را نخورید.

 

قبل از انتخاب مشاور چه کار کنیم؟

مشاوره بگیرید

بله حق با شماست. حتی برای انتخاب مشاور هم باید مشورت کرد و مشاوره گرفت. اما نه از کسی و از هر کجا.

در میان اعضای خانواده و آشنایان جستجو کنید و افراد موفق را پیدا کنید.

باید افرادی در اطراف شما باشند که در دانشگاه های خوب درس خوانده اند و با نمرات خوب امتحان داده اند. اینها را شناسایی کنید و برای انتخاب مشاور از آنها کمک بخواهید. آنها باید چند مشاور خوب بشناسند و می توانند به شما کمک کنند.

از مدیران کلیدی مدرسه و شهر خود کمک بگیرید.

شما اکنون در مسیری که قبلا طی کرده اید نفر اول هستید و به رتبه های اول کنکور مدرسه یا شهر خود افتخار می کنید. پس به سراغ آنها بروید و اجازه دهید تجربیات آنها به شما کمک کند. آنها مطمئناً پیشنهادات خوبی برای انتخاب مشاور مناسب برای شما خواهند داشت.



منابع مرتبط با موضوع سیالات و ترمودینامیک

مشاور دانشجو چه وظایفی دارد؟

حال بهتر است کمی در مورد وظایف مشاور صحبت کنید تا بدانید چه انتظاری از او داشته باشید.

هدایت تحصیلی

مهمترین و اصلی ترین وظیفه مشاور راهنمایی دانش آموزان است. در واقع یک مشاور راهنمایی کامل شما را در مسیر تحصیلی راهنمایی می کند و تا رسیدن به اهداف با شما خواهد بود. مخصوصا راهنمایی تحصیلی کلاس نهم که خیلی مهمه.



آموزش و یادگیری مهارت ها و نحوه یادگیری

مطالعه و مطالعه مانند هر کار دیگری روش مناسبی دارد که بسیاری از دانش آموزان آن را نمی دانند. یکی از وظایف مشاور تحصیلی آموزش مهارت های مطالعه و مطالعه است.

کنترل استرس و اضطراب امتحان

اگر در مورد کنکور یا جلسه امتحان آرام نیستید; خوب است بدانید که یک مشاور می تواند به شما در مدیریت استرس و رسیدن به آرامش کمک کند.

مشکلات مرتبط با افت تحصیلی را حل کنید

مشاوران نه تنها بلکه باید به دانش آموزان باهوش کمک کنند. اما می تواند به کسانی که مبارزه می کنند یا پسرفت می کنند نیز برسد.

به رهایی از رفتارها و عادات بد و غیرعادی کمک کنید

عادات بدی مانند تنبلی، خواب زیاد و غیره می توانند ما را چند قدم از دیگران عقب بمانند. یکی از وظایف مشاور کمک به رهایی از عادات موذیانه و نادرست است. به عنوان مثال، اگر زمان زیادی را صرف تلفن همراه خود می کنید و نمی توانید به این راحتی آن را ترک کنید، حتما باید با یک مشاور مشورت کنید تا به مرور زمان این عادت را برنامه ریزی کنید و از شر آن خلاص شوید.

کمک به حل مشکلات روحی و روانی

مسائلی در زندگی هر فردی وجود دارد که باعث ناراحتی و مشکلات می شود. حتی در این موارد، مشاور تحصیلی باید به شما کمک کند و راه حلی برای شما پیشنهاد کند.

 

یک معلم خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همانطور که گفتیم مشاور تحصیلی وظیفه انجام این کار را برای شما بر عهده دارد. اما به این فعالیت های کلی محدود نمی شود. یک مشاور و متخصص آموزشی خوب دارای ویژگی های خاصی است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

به همه یک برنامه ثابت نمی دهد.

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب مشاور تحصیلی مناسب، برنامه درسی آن است. مشاور شما باید تمام ویژگی ها، شرایط، زمان، مهارت ها و غیره را بررسی کند و بر اساس همه اینها یک برنامه سفارشی به شما ارائه دهد.

برنامه های کوتاه مدت در اختیار شما قرار می دهد.

مشاور باید با توجه به شرایط هر دانش آموز برنامه های کوتاه مدت ارائه دهد. یک برنامه کوتاه مدت نقاط ضعف، قوت و ویژگی های شما را بهتر مشخص می کند و شما را سریعتر به هدفتان نزدیک می کند.



یک مشاور تحصیلی خوب همیشه در دسترس است.

مشاور باید در اسرع وقت با شما تماس گرفته و وضعیت تحصیلی و روانی شما را زیر نظر داشته باشد. در این صورت مسائل و مشکلات به سرعت شناسایی و برطرف می شوند.

همیشه در دسترس.

یک مشاور تحصیلی واجد شرایط و با تجربه با شما تماس خواهد گرفت. بنابراین اگر مشکلی دارید، به راحتی می توانید با او صحبت کنید و مشکلات خود را مطرح کنید.

یک مشاور تحصیلی حرفه ای با مسائل انگیزشی آشنایی دارد.

برای گذراندن مهمترین دوره تحصیلی خود به هیجان، امید و انگیزه نیاز دارید. مشاور تحصیلی مناسب باید به شما الهام بخشد و راه را برای شما هموار کند.

به مکان خاصی متصل نیست.

برخی از مشاوران آموزشی برای موسسات، مدارس و مراکز خاصی کار می‌کنند و احتمالاً طی مشاوره یا تماس، محصولات و تست‌های مربوط به مرکز خود را تبلیغ می‌کنند یا سعی می‌کنند به فروش برسانند. یک مشاور خوب مطالعه کاملا مستقل است و محصولات خاصی را تبلیغ نمی کند.



موضوعات دوره؛ دانستن پیش نیازها و غیره

یک استاد راهنما باید با تمام نکات ظریف دروس و کتاب آشنا باشد و بتواند موضوعات آسان و دشوار را تشخیص دهد و دسته بندی کند. مشاور شما باید بداند که دوره دارای چه پیش نیازهایی است و چگونه آنها را مدیریت کند. در این صورت به شما کمک می کند درس ها را بخوانید تا بهترین نتیجه را بگیرید و با توجه به سختی و سهولت درس ها وقت بگذارید.

سازماندهی شده و متمرکز است.

رسیدن به هدف نیازمند نظم و تمرکز است. یک نفر می تواند با پیروی از یک برنامه منظم و تمرکز کافی شما را در این مسیر قرار دهد. مشاور خوب و مناسب از این شاخه به آن شاخه نمی پرد و برنامه کاری اش مشخص است.

در هنگام بروز مشکلات، دلسوزی نشان دهید و راه حل های خلاقانه ارائه دهید.

یک مشاور خوب همیشه با همدلی گوش می دهد، نگرانی های شما را می پرسد و به نگرانی های شما رسیدگی می کند.

آنها سعی می کنند به شما کلمات تکراری نگویند و از راه های خلاقانه برای حل مشکلات حمایت می کنند.

یک مشاور خوب همیشه به آینده فکر می کند.

شاید موقعیت اجتماعی، شغل، دوره های دانشگاهی و بازار کار آنها و... چندان برای شما مهم نباشد و فقط به فکر برنامه ریزی و پاکسازی کنکور باشید، اما مشاور تحصیلی درست مثل شما فکر نمی کند. سعی می‌کند علایق، حالات، احساسات، فکر و نوع فکر شما را بشناسد و به شما کمک می‌کند با خودشناسی و هدف‌گذاری مناسب دنیای خود را تغییر دهید و شما را در بهترین مسیر ممکن برای زندگی‌تان ببرد.

 

آیا مشاور تحصیلی باید با خانواده شما در تماس باشد؟

بهتر است مربی ای انتخاب کنید که بتواند با خانواده شما تعامل داشته باشد، در واقع یک خانواده آگاه می تواند مسیر پیشرفت شما را هموار کند و سرعت شما را افزایش دهد.

مشاور تحصیلی مناسب شرایط شما را برای خانواده تان توضیح می دهد و در مورد مهارت ها و استعدادهای شما صحبت می کند. از سوی دیگر، اگر با خانواده خود مشکل دارید، یک مشاور می تواند به شما در حل آنها کمک کند.

یک خانواده با انگیزه و فعال می تواند برای رسیدن به اهداف خود چند قدم جلوتر برود.

چگونه یک مشاور تحصیلی مناسب می تواند به شکست تحصیلی کمک کند؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط دانش آموزان دبیرستانی یا کارشناسی ارشد می توانند از مشاور تحصیلی کمک بگیرند. یک مشاور تحصیلی خوب می تواند به دانش آموزان بسیار ضعیف کمک کند و به آنها کمک کند تا کمبودهای تحصیلی خود را جبران کنند.

افت تحصیلی هم ناشی از عوامل بیرونی و هم عوامل داخلی است. عوامل بیرونی مانند دوستان، خانواده، مدرسه و عوامل درونی مانند بی برنامگی، ناآگاهی از علایق و استعدادها، ناآگاهی از روش مطالعه و ....

یک مشاور تحصیلی مناسب به شما کمک می کند تا دلایل افت تحصیلی خود را شناسایی کرده و به مرور زمان آنها را اصلاح کنید.



آیا می توانیم از مشاور تلفنی کمک بگیریم؟

هر دانش آموز باید بر اساس شرایط خود یک مشاور انتخاب کند. به هر دلیلی اکثر افراد شرایط و امکانات لازم برای استفاده حضوری از آن را ندارند. آنها می توانند با یک مشاور تحصیلی تلفنی صحبت کنند. تا زمانی که بتوانند مشاور آموزش دیده مناسبی را انتخاب کنند و از طرفی می توانند به طور مرتب و هر چند وقت یکبار با مشاور خود تماس بگیرند. مشاوره تحصیلی تلفنی در برخی موارد دارای مزایایی است:

در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد.

هزینه های سفر شما کمتر خواهد شد.

محدودیت مکانی وجود ندارد و می توانید با مشاور خود صحبت کنید و با استفاده از خط تلفن مشاوره دریافت کنید.



الفینال

در این مقاله سعی شده است نقش و ویژگی های یک مشاور خوب توضیح داده شود. فقط حواستان به این موارد باشد و برای یافتن یک مشاور خوب عجله نکنید.

مشاور تحصیلی مناسب می تواند به شما خودآگاهی بدهد و به شما کمک کند تا هدف گذاری کنید. اگر با یک مشاور تحصیلی متخصص در ارتباط باشید به جایی می رسید که می توانید طبق میل خود برنامه ریزی کنید و بدون زور و اجبار مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: 

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com