عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401
بازدید : 423
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

پاکسازی صورت فرآیندی است که این روزها به طور مداوم توسط متخصصان پوست، مشاوران سلامت و کاربران اینترنت حمایت می شود. با این اطلاعات شاید بارها اصطلاح پاکسازی صورت یا پوست را شنیده باشید. اما آیا واقعا این روش بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر دارد؟ در پاسخ به این سوال مهم، خوشبختانه می توان گفت بله! زیبایی و درخشندگی را به چهره شما می بخشد. اما این نظافت مطابق با اصول حرفه ای ارائه می شود.


پاکسازی صورت چیست؟
پاکسازی پوست یک اصطلاح کلی است که روش های مورد استفاده در فرآیند مراقبت کامل از پوست را تعریف می کند. پاکسازی صورت بسته به اینکه در کلینیک پزشکی یا زیبایی یا در منزل انجام شود ممکن است مراحل مختلفی داشته باشد من از دستگاه استفاده می کنم.


به طور کلی، هدف انواع مختلف نظافت را می توان در سه مرحله اصلی خلاصه کرد:
حذف سلول های مرده در لایه شاخی پوست که به آن لایه برداری نیز می گویند.
پاکسازی کثیفی، سبوم، سبوم اضافی و مواد زائد پوست
مرطوب کننده عمیق، گردش خون را بهبود می بخشد و سلول های پوست را تقویت و تغذیه می کند


فواید پاکسازی صورت را بشناسید
همانطور که قبلا ذکر شد، پاکسازی صورت بر اساس حذف لایه های مرده پوست و آلودگی های عمیق است. اما فواید آن برای سلامت پوست چیست؟ حقیقت این است که تمیز کردن یا تمیز کردن صورت بسته به روش مورد استفاده و مهارت تکنسین مربوطه می‌تواند مزایای بیشماری داشته باشد. اما به طور کلی مهمترین نتایج پاکسازی پوست عبارتند از:
به بهبود خون رسانی، تنفس و تغذیه پوست کمک می کند.
برخی از متخصصان معتقدند که مراقبت از صورت می تواند علائم پیری را به تاخیر بیندازد.
آکنه و جوش های زیر پوست را از بین می برد و ظاهری نرم و صاف به صورت شما می بخشد.


پاک کننده صورت در شهر
همانطور که گفته شد پاکسازی پوست روش های مختلفی دارد و در سالن ها و کلینیک ها انجام می شود. با این حال، بسیاری از این مراکز برای چنین خدماتی هزینه های بالایی دریافت می کنند و بازدید از آنها ممکن است سود چندانی نداشته باشد.
اما خبر خوب این است که می توانید پوست خود را در خانه نیز لایه برداری کنید. اگر تصمیم دارید صورت خود را در خانه تمیز کنید، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.


پوست خود را بشویید
اولین قدم برای پاکسازی پوست، پاکسازی پوست است. در این مرحله هرگونه کثیفی، عرق، روغن اضافی و غیره از روی پوست شما پاک می شود و صورت شما برای پاکسازی بیشتر آماده می شود، برای این کار به یک شوینده ملایم نیاز دارید، البته توجه داشته باشید که شوینده موجود در Question باید از نظر ترکیب با جنسیت و نیازهای پوست شما مطابقت دارد.
بهترین انتخاب برای انجام این مرحله یک شوینده روغنی و ملایم است. این شوینده بر پایه چربی تولید می شود و به راحتی از سد چربی پوست عبور می کند. به همین دلیل قدرت نفوذ بالایی دارند و تمیز کنندگی بسیار قوی دارند.


شستن صورت
اگر قبل از شروع پاکسازی از محصولات زیبایی استفاده کرده اید، بهتر است شستشو را با آب میسلار و شیر خالص شروع کنید. این محصولات به طور ویژه برای حذف لایه های چسبنده از سطح پوست طراحی شده اند. پس از آن، مطمئن شوید که پوست شما با مواد شوینده تمیز شده است.


صورتت را دود کن
این مرحله از شستشوی صورت بسیار مهم است. عطر مخصوص صورت منافذ پوست را باز کرده و گرفتگی آنها را برطرف می کند. قرار گرفتن منظم در معرض بخار روی صورت به شل شدن پوست مرده کمک می کند. علاوه بر این، قطرات آب در حال تبخیر و بهتر وارد منافذ و لایه های عمیق بدن شده و صورت شما را عمیقاً آب می کند.
فرآیند دود پوست همچنین اندازه منافذ را کاهش می دهد و ناخالصی های سرسخت را از بین می برد. در بخور دادن جلوی خانه شما یک راه حل ساده دارید دو روش می توانید استفاده کنید

بسته به شرایط و امکانات:
استفاده از وسایل سیگار کشیدن
این روزها بخارسازهای خانگی و کیفی را می توان در هر فروشگاه لوازم آرایشی و داروخانه پیدا کرد.
فقط مخزن آنها را با آب پر کنید و دکمه پاور را فشار دهید.
دستگاه بلافاصله شروع به تولید بخار می کند.
اکنون می توانید آن را در فاصله 30 سانتی متری از چشمان خود به مدت 5 تا 10 دقیقه نگه دارید.
از آب گرم استفاده کنید
یک روش سنتی برای تهیه بخور صورت در خانه وجود دارد که اکثر شما آن را می شناسید.
برای استفاده از این محلول ابتدا مقداری آب روی شعله گاز در حال جوش قرار دهید.
سپس آب داغ را در ظرف تمیزی بریزید و روی میز قرار دهید.
سپس یک پارچه تمیز بردارید و سر خود را بپوشانید.
صورت خود را در فاصله 30 تا 50 سانتی متری از کاسه آب قرار دهید تا بخار به تمام قسمت های آن برسد.
در پایان این مرحله، پوست شما کاملا آماده دریافت اسکراب های تصفیه کننده، مواد مغذی و ماسک های فشرده است.


از لایه بردار صورت استفاده کنید
اگر جوش های سرسیاه زیادی دارید، استفاده از لایه بردار می تواند کمک کننده باشد. جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی هستند که به دلیل تجمع چربی پوست و مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود.
بعد از بخور، صورت شما آماده است تا از شر آن افراط خلاص شود. کافی است از راه درست کمک بگیرید و از شر این همه جوش خلاص شوید. بسیاری از افراد جوش های سرسیاه را از نوک انگشتان خود بیرون می آورند. این اغلب با کبودی و التهاب همراه است و می تواند باعث آسیب بیشتر شود.
به عنوان یک راه حل جایگزین، می توانید از یک ابزار پاک کننده صورت استفاده کنید که به شکل یک چوب نازک است. یک قسمت این ابزار مانند سوزن است و به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. انتهای دیگر آن حلقه ای شکل است که می توانید روی سطح پوست فشار دهید تا جوش های سر سیاه به راحتی از بین بروند.
مو در صورت

لایه برداری
لایه برداری یکی از فرآیندهای تکمیلی در فرآیند پاکسازی صورت است که در این فرآیند سلول های مرده و آلودگی های عمیق به طور کامل از بین می روند. برای اصلاح اصولی و حرفه ای. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید از اسکراب های خانگی یا تجاری موجود استفاده کنید:
قسمت کوچکی از حمام را با دستگاه گرفته و روی قسمت های مختلف صورت خود استفاده کنید.
با انگشتان خود، اسکراب را روی تمام پوست ماساژ دهید.
این کار را 1 تا 2 دقیقه ادامه دهید و سپس صورت خود را بشویید.
توجه داشته باشید، اگر احساس سوزش، تورم یا خارش کردید، بلافاصله صورت خود را بشویید و فرآیند لایه برداری را متوقف کنید. علاوه بر این، روند ماساژ اسکراب را بیش از 2 دقیقه ادامه ندهید، این امر باعث تحریک و التهاب پوست می شود.


شکر و روغن زیتون را جدا کنید
اگر به دنبال ترکیبی ارگانیک و مغذی برای لایه برداری هستید، ترکیب روغن زیتون و شکر انتخاب مناسبی برای شماست. شکر یک لایه بردار طبیعی است که با پیچیده شدن در اطراف سطح پوست شما به آرامی و به طور موثر لایه برداری می کند. روغن زیتون به کار رفته در این اسکراب اثرات لایه برداری شکر را کاهش می دهد و ترکیبی مغذی است که نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای سلول های پوست ایفا می کند.


شکر و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید
برای ایجاد این پوسته طبیعی می توانید از دستور زیر استفاده کنید:
ابتدا یک ظرف کوچک و تمیز برمیداریم و یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای داخل آن میریزیم. سپس چند قطره روغن زیتون ارگانیک فوق بکر (غیر خوراکی) را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. حالا مخلوط به دست آمده را روی پوست بمالید و حدود 1 تا 2 دقیقه آن را کاملا ماساژ دهید. در نهایت پوست را بشویید و با یک حوله یا حوله نرم خشک کنید.

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

ماسک انجیر

پس از اتمام مرحله لایه برداری، تمام ناخالصی ها و سبوم اضافی موجود در منافذ پاک می شود و پوست شما نرم و براق به نظر می رسد. وقت آن رسیده که مواد مغذی لازم را برای پوست تامین کرده و سلول های پوست را تغذیه کنید. بهترین راه حل استفاده از انواع ماسک های صورت است، آنها پوست را عمیقا مرطوب می کنند، به کوچک شدن منافذ و کاهش اندازه آنها کمک می کنند.
این ماسک ها انواع خانگی و آماده دارند که می توانید بنا به سلیقه و نیاز خود از آن ها استفاده کنید.


برای یادگیری فرآیند اولیه استفاده از ماسک صورت، مراحل زیر را دنبال کنید:
قبل از هر کاری بدانید که دستورالعمل استفاده از ماسک های خانگی و آماده تفاوتی ندارد.
اکثر مردم از دست و انگشتان خود برای برداشتن ماسک و زدن آن به صورت خود استفاده می کنند. اگرچه این کار بسیار ساده و بدون مشکل به نظر می رسد. اما می تواند عامل بزرگی باشد که کثیفی و باکتری را منتقل می کند و می تواند مشکلاتی مانند آکنه زیر جلدی و قرمزی ایجاد کند. بهترین گزینه برای استفاده از ماسک صورت استفاده از مداد یا ابزار مخصوص است.
با استفاده از ابزار معرفی شده، مقداری از ماسک را بردارید و آن را به تمام قسمت های پوست خود بمالید.
به یاد داشته باشید که ماسک را روی پوست لب و پوست حساس دور چشم استفاده نکنید. این نواحی از صورت بسیار حساس هستند و می توانند باعث تحریک شوند.
حالا دستورالعمل روی ماسکی که انتخاب می کنید را دنبال کنید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند و در انتها آبکشی کنید.


ماسک بلغور جو دوسر و شیر
ماسک جو دوسر ترکیبی بسیار مغذی و فیبر است و به عنوان یکی از محبوب ترین ماسک های خانگی شناخته می شود. فرمول غنی این ماسک هر آنچه که برای تقویت و تغذیه پوست خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. جو به کوچک کردن منافذ پوست و تقویت سد محافظ پوست شما کمک می کند. شیر موجود در این ماسک حاوی مقداری چربی طبیعی است و در طی فرآیند پاکسازی بدن رطوبت و چربی خود را از دست می دهد.


ماسک جو دوسر و مادارا
علاوه بر این وجود پودر بادام پروتئین و مواد معدنی سلول های پوست را تامین می کند و در تامین نیازهای تغذیه ای آن ها نقش دارد.
ابتدا 1 قاشق غذاخوری جو و 1 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده (2 عدد بادام خام متوسط) را در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید. حالا پودر به دست آمده را داخل ظرف تمیزی بریزید و با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. حالا کافی است ماسک را با اپلیکاتور مخصوص روی صورت بمالید و 20-30 دقیقه صبر کنید. در نهایت پوست خود را بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.


برای متعادل کردن پوست
استفاده از تونرها برای ایجاد تعادل در شرایط فیزیولوژیکی سطح پوست یکی از مهمترین پایه های پاکسازی صورت است. این محصول سطح PH پوست را تنظیم می کند و در نتیجه از رشد بیش از حد باکتری ها و آکنه جلوگیری می کند. علاوه بر این، آلودگی و چربی اضافی پوست را نیز از بین می برد.
پاکسازی صورت
تونرها با توجه به نیاز پوست در انواع مختلفی تولید می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن جنسیت و وضعیت پوست خود از مزایای تونرها استفاده کنید. دکتر فاطمه حبشی


رطوبت ساز
فرقی نمی کند نوع پوست شما چرب باشد یا خشک، مرطوب کننده ها یکی از اصول مراقبت از پوست هستند و استفاده از آن ها به نوعی برای حفظ ساختار و سلامت آن ضروری است.
در طی مراحل مختلف پاکسازی و لایه برداری، پوست مقدار زیادی از چربی های طبیعی خود را از دست می دهد و می تواند احساس خشکی، سفت شدن یا سفت شدن داشته باشد. استفاده از مرطوب کننده ها در این مرحله می تواند به بازگرداندن رطوبت از دست رفته به پوست شما کمک کند. مرطوب کننده ها در انواع سرم ها، اسپری ها، لوسیون ها و غیره موجود هستند. انتخاب هر کدام از آنها بستگی به شرایط و نیاز پوست شما دارد.


این قوانین را برای تمیز کردن صورت خود رعایت کنید
درست است که تمیز کردن صورت در خانه معمولاً عوارض زیادی ندارد. اما زیاده روی و رعایت نکردن برخی اصول اولیه می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، قبل از تمیز کردن در خانه، توصیه می شود اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید.
در استفاده از لایه بردارها زیاده روی نکنید. باعث التهاب و حساسیت پوستی می شود.
قبل از استفاده از اسکراب و ماسک، آزمایش پچ انجام دهید و مطمئن شوید که پوست شما حساسیت ندارد.
درمان صورت زمان بر است و بیش از یک یا دو بار در ماه توصیه نمی شود.


تاریخ : دو شنبه 10 بهمن 1401
بازدید : 797
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

متن آهنگ دنیا به تو یک خنده بدهکاره بدهکار امین بانی

 پیش توام وقتی ازت فاصله دارم♬♫
تا ته این دنیا برات حوصله دارم♬♫
رو لحظه ی دیدار دنیارو نگهدار♬♫
دنیا به تو یک خنده بدهکاره بدهکار♬♫
عاشق شدم انگار دل تنگ و گرفتار♬♫
این خاصیت عشقو دلدار دل آزار♬♫
هرچی بشه دل میدم و دل میبرم این بار♬♫

آهنگ جدید امین بانی به نام «دنیا به تو یک خنده بدهکاره بدهکار»


تاریخ : جمعه 7 بهمن 1401
بازدید : 516
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

بهترین فیلم های دادگاهی در دنیا و ایران کدامند؟ آیا تاکنون تجربه فیلمی را داشته‌اید که همانند “علفزار”، بتواند امنیت روانی شما را شکانده و شما را بهت زده با واقعیات جامعه در محکام، کلانتری‌ها و دادگاه‌ها روبرو کند؟ در این مقاله می‌خواهیم ژانری را به شما معرفی کنیم که همواره توانسته است به خوبی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده و آنها را تا انتهای فیلم میخکوب کند. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران بپردازیم.

 

فیلم های دادگاهی چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران بپردازیم، بهتر است ابتدا با این ژانر آشنا شوید. اما آیا فیلم‌های دادگاهی ژانر جداگانه‌ای هستند؟ در پاسخ باید گفت خیر اما تاکنون فیلم‌های بسیار زیادی در دنیا حول چنین محیط‌هایی ساخته شده‌اند که بهتر است آن را به خاطر سبک منحصر به فرد محیط که همواره در کلانتری‌ها، دادگاه‌ها، دادسراها و یا زندان‌ها است و نیز شیوه برخوردهایی که معمولا منجر به تنش می‌باشد یک ژانر جدا دانست.

فیلم‌های دادگاهی معمولا به صورت درام‌ ساخته می‌شوند و به بخشی از زندگی انسان‌های معمولی یا سرشناس می‌پردازند. این فیلم‌ها، شما را ناگهان وارد یک تنش خانوادگی، جنایت و یا حتی چالش‌های جامعه می‌کنند. به طور کلی، یکبار دیدن چنین فیلم‌هایی می‌تواند به خوبی عواقب اشتباهاتی را که در جامعه مرتکب می‌شوید را یادآوری خواهد کرد. به عنوان مثال، می‌توان به فیلم جدید “علفزار” اشاره کرد که توانسته است به خوبی واقعیت‌های فساد برانگیز محیط‌های قضایی، تبادل قدرت، پلیدی و زشتی جنایات و عواقب بعد از آن برای فرد و جامعه و خانواده به نمایش بگذارد. عموما موضوعات این نوع فیلم‌ها پیرامون اتفاقات ناخوشایند جامعه است. از قتل‌های غیرعمد و عمد گرفته تا دزدی، تجاوزهای جنسی، رابطه‌های نامشروعی که اکنون منجر به تولد یک انسان شده است و غیره.

هشدار: همچنین لازم است قبل از اینکه به سراغ معرفی چندین اثر برتر در این حوزه برویم، به این نکته اشاره کنیم که حتما قبل از دانلود یک اثر در این زمینه، به محدودیت سنی آن توجه کنید. چراکه بار روانی و تشنج یا حتی الفاظ و صحنه‌هایی که ممکن است در آن به کار رفته باشد، اثرات معکوس و مخربی را بر فرد بگذارد.

 

معرفی بهترین فیلم های دادگاهی دنیا
در لیست بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران، ابتدا به سراغ بهترین اثرهایی که در خارج از ایران تولید شده‌اند می‌پردازیم که تنوع بسیار زیادی دارد و در محیط دادگاه‌ها جریان دارند. از جمله این موارد می‌توان گفت:

1- فیلم زمانی برای کشتن | A Time to Kill
این فیلم در سال 1996 ساخته شده است و برای ساخت آن از یک رمان اقتباس گرفته شده است. رمانی که با همین نام منتشر شده و اکنون فیلم آن در آمریکا ساخته و اکران شد. یکی از بهترین ویژگی‌های این فیلم، وجود بازیگران مطرحی از جمله کوین اسپیسی، ساموئل ال جکسون و نیز متیو مک کانهی است. مجموعه این هنرمندان توانستند این اثر را به خوبی پیش ببرند و آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها معرفی کنند. ای اثر تم و فضایی کاملا دادگاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند با توجه به روند داستان، شما را در این محیط نگهداشته و تا انتها برای تصمیم دادگاه شما را جذب خود کند.

درونمایه‌ای که این فیلم در ادامه پیش گرفته است، به موضوع نژاد پرستی و فاشیسم فرقه‌ای است که اشاره به فرقه کوکلاکس کلان دارد. شما می‌توانید به خوبی تقابل این فرقه را با سیاه پوستان و اوج تنفرشان را به خوبی مشاهده کنید. ابتدای فیلم با همین تم درگیری و نژادپرستی پیش رفته است و در ادامه به دادگاه می‌رود. حتی در هیئت منصفه آن نیز شاهد این چنین رفتارهایی هستیم. این فیلم در بطن داستان خود نیز یک همزاد پنداری میان وکیل و قربانی به جهت داشتن دختر خردسال شان دارد. همچنین شخصیت مقابل نیز توانسته است با بازیگری خوب کوین اسپیسی به زیبایی اجرا شود.

 

2- فیلم ترس کهن | Primal Fear
این فیلم در سال 1996 ساخته شده و در آن زمان اکران عمومی شد. داستان از پیچش و بازی‌های قابل قبولی برخوردار است و تاکنون توانسته است انتقادهای بسیار خوبی را از سوی ببیندگان خود جذب کند. موضوع این داستان پیرامون نظام سرمایه داری است و در آن نقابی که بر روی بخش‌های دولتی و مذهبی وجود دارند را به ببیننده آشکار می‌کند. شاید بتوان چیزی که در انتها مخاطب را شگفت زده می‌کند را بهترین سوپرایز این فیلم دانست که باعث شده است تا همواره شوکه کننده باشد.

ورود مخاطب به داستان این مورد از بهترین فیلم های دادگاهی به یکباره و از میانه شروع می‌شود که معمولا در این نوع ژانرها دیده شده است. شما می‌توانید در حین دیدن این فیلم نیز از موسیقی زیبایی که دارد، لذت ببرید. این سبک آهنگ توانسته است به فضاسازی که فیلم قصد ایجاد آن را دارد، کمک نموده و تمام مخاطب را درگیر خود کند. در کل می‌توان این فیلم را به یک نقطه عطف در کارنامه ادوارد نورتون دانست که توانسته است آثار او را در سینما به خوبی نشان دهد.

 

3- فیلم چند مرد خوب | A Few Good Men
این اثر در لیست بهترین فیلم های دادگاهی در سال 1992 ساخته شده است و در آن داستان یک محکمه نظامی را روایت می‌کند. شما می‌توانید به خوبی در این اثر، محکمه‌ای نظامی را مشاهده کرده و با روال آن آشنا شوید. یکی از چهره‌های برجسته در این فیلم، تام کروز نام دارد که به عنوان یک وکیل خبره نقش خود را ایفا نموده است. در این اثر، ما به عنوان مخاطب تقریبا تا یک سوم فیلم را برای فهمیدن داستان با این اثر همراه می‌شویم. در ادامه این فیلم داستان برای اثبات بی گناهی می‌پردازد. این فیلم به خوبی کار شده است و به همین خاطر می‌توان آن را از نظر روایت داستانی، کلی گویی و نیز اصطلاحات حقوقی که در آن به کار رفته است، بسیار جذاب دانست.

اما با این حال، ایجاد احساس همدردی با مظنون کمتر در آن دیده می‌شود که این مورد می‌تواند یک نقطه ضعف برای آن باشد. در کل این فیلم را می‌توان در نقد عملکرد فرماندهان در ارتش آمریکا دانست که چندبار به این موضوع طعنه زده شده است. تاکنون اقبال و نظرات بسیار خوبی از سوی منتقدین برای این فیلم ارائه شده است و در آخرین سکانس نیز به خوبی روایت دادگاه با هنرمندی نیکلسون نمایش داده می‌شود.

 

4- فیلم راشومون | Rashomon
یکی دیگر از آثار بسیار قیدیمی که اکنون نزدیک به 70 سال از آن می‌گذرد، Rashomon نام دارد که در سال 1950 ساخته شده است. این فیلم که یک داستان تامل برانگیز را روایت می‌کند، به خوبی نمایش دهنده یک اثر کلاسیک است که یک محکمه انسانی را به نمایش می‌گذارد. هرچند که در این فیلم آثاری از قضای، وکیل و دفاع کردن وجود ندارد، اما باز هم محتوای آن قضاوت کردن و دادگاهی نمودن انسان‌ها است. شما می‌توانید در این فیلم داستان را از دید 3 انسان مشاهده کنید.

فیلمبرداری از سوی قاضی است و به نوعی قصد دارد ما را به عنوان قاضی جلوه دهد. داستان این فیلم اقتباسی از دو داستان به نام‌های “در پیشه” و نیز “راشامون” می‌باشد. به گفته کارگردان این فیلم به نام کوروساوا، این فیلم می‌تواند انعکاسی از زندگی یک انسان باشد. البته او معتقد است که زندگی هرگز معنای دقیقی نخواهد داشت.

 

 

5- فیلم قضاوت | The Judge
یکی دیگر از فیلم‌هایی که به نسبت آثار بالا جدیدتر است (مربوط به سال 2014)، اثری به نام The Judge می‌باشد که به عنوان یکی از احساسی‌ترین درام‌ها در این ژانر شناخته می‌شود. داستان به یک کانون بسیار مهم در جامعه می‌پردازد و آن خانواده است و پیرامون یک پدر و پسر می‌باشد. البته خانواده موردنظر ما، خانواده‌ای است که مدت‌ها به واسطه اختلاف بین پدر و پسر دور مانده‌اند و فاصله گرفته‌اند.

جالب است بدانید که در این فیلم از بهترین فیلم های دادگاهی، پسر یک وکیل درجه یک و پدر یک قاضی است و داستان به گونه‌ای روایت می‌شود که مخاطب می‌تواند حق را به هردو آنها بدهد. از ویژگی‌های خوب این فیلم همچنین می‌توان به دیالوگ‌ها و هنرمندی بازیگران اشاره کرد که به خوبی توانسته‌اند داستان را پیش برده و یک دادگاه خانوادگی را به تصویر بکشانند.

6- فیلم فیلادلفیا | Philadelphia
اگر به دنبال یک بازی قدیمی از تام هنکس هستید، می‌توان به فیلم Philadelphia اشاره کرد که یک اثر از سینمای آمریکا می‌باشد. این فیلم توانسته است موضوع ویژه‌ای در مورد همجنس گرایان و بیماری ایدز را روایت کند که ساختار شکننانه است. این فیلم داستان یک وکیل همجسنگرا را روایت می‌کند که پس از ابتلا به ایدز از شرکت حقوقی خود به دلایلی ساختگی اخراج می‌شود. حال او تصمیم می‌گیرد یک قدم برای دفاع از حق خود بگذارد و شکایت کرده و پرونده را به پیش ببرد. این یکی از آثاری است که تام هنکس توانست به کمک آن به جایزه اسکار آن سال دست یافته و نیز خود را به بسیاری از مردم نمایش دهد.

 

7- فیلم کشتن مرغ مقلد | To Kill a Mockingbird
در نهایت در لیست بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران، می‌خواهیم به یک اثر برجسته دیگر از سینمای ایران بپردازیم که توانسته است برپایه یک کتاب به همین نام منتشر شود. داستان فیلم در دادگاه رقم می‌خورد و می‌توان آن را جزو فیلم‌های کلاسیک دسته بندی نمود. داستان را می‌توان مربوط به قضای نژادپرستی و دوران تبعیض‌های نژادی علیه این دسته از افراد دانست که در این فیلم با بازی گریکوری پک، وکیل مدافع افراد سیاه پوست روایت می‌شود.

داستان فیلم به خوبی نمایش دهنده سیر پیشرفت و قهرمان شدن وکیل است که توانسته است از دل ماجرا، یک قهرمان را خلق کند. این وکیل ساده، خود پدری فداکار است که توانسته است با بازیگری جذاب و نیز دیالوگ‌های خوبی که دارد، به زیبایی داستان را پیش ببرد. 9 دقیقه سخنرانی این فرد نیز جزو یکی از سکانس‌های ماندگار است که از نظر گریگوری، به عنوان محبوب‌ترین فیلمش شناخته می‌شود.

 

معرفی بهترین فیلم های دادگاهی ایران
در انتهای این بخش نیز می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران در بخش ایران بپردازیم که هرچند زیاد نیست اما همین تعداد نیز آثار بسیار بسیار جذابی را به مخاطب خود ارائه کرده است. از جمله این موارد می‌توان گفت:

1- علفزار
به عنوان اولین موردی که در لیست بهترین فیلم های دادگاهی ایران می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، باید به فیلم علفزار به عنوان یک اثر درام جنایی متفاوت در ایران پرداخت. این فیلم یک سوژه بسیار ملتهب دارد که درهم گسیختگی چندین مسئله را با هم روایت می‌کند. از داستان فرعی آن که مربوط به تولد یک فرزند حاصل ازدواج نامشروع است تا فسادی که در بخش‌های بالا قدرت در جریان است و نزاع، بی حرمتی و تجاوز که همگی در هم تنیده شده و در این فیلم روایت می‌شود. اثر مذکور بسیار جذاب ساخته شده است و می‌تواند به راحتی مخاطب را تا انتهای فیلم میخکوب کند. این فیلم که بخش‌هایی از آن براساس واقعیت ساخته شده است و می‌تواند بیانگر حادثه خمینی شهر باشد، داستان یک بازپرس شعبه قضایی را روایت می‌کند که درگیر یک پرونده تجاوز گروهی در باغی شده ولی در این پرونده، یک اهرم فشار و اعمال قدرت از جانب قدرت‌های بالا می‌بیند. شما می‌توانید این فیلم را برای مخاطبین بالای 18 سال نمایش دهید

 

2- مردی از جنس بلور
یکی از فیلم‌های سینمایی در دوره 70 شمسی است که در آن دوره ملودارم‌های تاثیر گذار بیشتر ساخته می‌شدند. در این فیلم، ابوالفضل پور عرب نقش اصلی را دارد و داستان آن راجع به یکی از فرماندهان سابق جنگی است که اکنون به کشتن جوانی به نام کامران متهم شده است. بعد از این ماجرا، نیلوفر که خواهر او است و نامزد سابق رضا، به این پرونده ورود می‌کنند و متوجه یک مورد مشکوک در آن می‌شوند.

البته با توجه به قدیمی بودن این فیلم، می‌توان گفت نقطه ضعف آن اغراق‌های ملودراماتیک آن است. با این حال می‌توان فضای صادقانه فیلم را به همراه خلوص نیت آن بسیار جذاب و دیدنی دانست.

 

3- جان دار
از دیگر موارد در لیست بهترین فیلم های دادگاهی دنیا و ایران، باید به فیلم جان دار در سال 1397 اشاره کرد که یکی از فیلم‌های سنتی ایران است و می‌تواند یک تصویر واقع گرایانه ارائه کند. این فیلم در رابطه با ماجراها و چالش‌های 2 خانواده فقیر است که هردو جزو طبقات محروم جامعه هستند. در این فیلم، جواد عزتی نیز به عنوان یک نقش منفی اما جذاب ایفای نقش کرده است.

داستان از این قرار است که اسما در روز عروسی خود، با درگیری که از سوی مسعود، که خواستگار قبلی اسما است، به تحریک یاسر، مراسمش بهم می‌ریزد. با این اتفاق، نعیم که برادر اسما است، مسعود را به قتل می‌رساند. حال دادگاه محلی است که منازعه این دو خانواده را در آن روایت می‌کند و انتخاب‌هایی را پیش روی آنها می‌گذارد که هرکدام می‌تواند عواقب ناخوشایندی را برای آنها داشته باشد.

 

4- متری شیش و نیم
به عنوان آخرین اثری که در این لیست به عنوان یکی از بهترین فیلم های دادگاهی در ایران معرفی می‌کنیم، باید به فیلم متری شیش و نیم در سال 1397 نیز اشاره کرد. این مورد داستانی متفاوت‌تر نسبت به تمام موضوعات فیلم‌های این لیست دارد و آن موضوع قاچاق مواد مخدر است. البته این فیلم در ویژگی‌های خود جزئی نگر بوده و سبک جذاب و نفس گیری دارد.

در این فیلم، داستان یک گروه از ماموران را مشاهده می‌کنیم که به دنبال یک قاچاقچی مواد مخدر هستند. این فیلم تلاش می‌کند تصویر دقیقی از پلیس در مقابل قاچاقچیان ارائه کند و به همین دلیل داستان به خوبی پیش می‌رود. البته باید بدانید که سکانس‌های دادگاه در این فیلم کمتر است ولی نقش آن در تصمیم گیری‌ها بسیار موثر می‌باشد. شما می‌توانید با مشاهده این فیلم، یک لایه از سطح جامعه ایران را مشاهده کنید که می‌تواند در کلانتری‌ها، دادگاه ها رخ داده باشد.

 

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com