عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 شهريور 1402
بازدید : 287
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


طراحی اتاق خواب نئوکلاسیک چیست؟

اتاق خواب نئوکلاسیک برای ترکیب سادگی طراحی مدرن و جذابیت طراحی کلاسیک طراحی شده است. بنابراین، اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است، یک طراحی ساده اما شیک است. اتاق خواب نئوکلاسیک بسیار ساده و دارای ظرفیت و زیبایی است. بنابراین، اتاق خواب نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های طراحی است، ایده آل برای یک خواب راحت و دارای تمام ویژگی های یک اتاق خواب آرامش بخش. به طور کلی مهمترین ویژگی های اتاق خواب نئوکلاسیک به شرح زیر است.

تعادل و هماهنگی بین قسمت های مختلف اتاق وجود دارد

همانطور که می دانید یکی از اصول مهم طراحی کلاسیک، اصل هماهنگی و تعادل بین قسمت های مختلف است. اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است، عناصری را از این سبک نئوکلاسیک وام گرفته و دارای تعادل و هماهنگی است. به طور کلی توصیه می شود مبلمان زیادی در اتاق نگذارید و فضا را هدر دهید. زیرا این کار آرامش لازم را در اتاق از بین می برد و برای استراحت مناسب نیست.

بنابراین بهتر است به جای مبلمان و سایر موارد غیر ضروری در اتاق خواب، موارد مهمی را انتخاب کنید که برای افزایش آرامش محیط نیز مفید باشد که شامل موارد زیر می شود.

وسایل ضروری اتاق خواب خود را انتخاب کنید. سرویس خواب نئوکلاسیک تانیل چوب

تختی با تزئینات فوق العاده و مجسمه های نرم

برای یک تخت به دو پایه تخت نیاز است

کمد لباس نیز یکی از عناصر اساسی اتاق خواب است و بهتر است آن را متناسب با سایر عناصر انتخاب کنید.

یک میز قهوه با دو صندلی که جلوه ای دنج به اتاق خواب می دهد.

یک تخت خواب راحت برای خواب و استراحت انتخاب کنید

یکی دیگر از ویژگی های اتاق خواب نئوکلاسیک در چارچوب تخت خواب نهفته است. در واقع تخت مهم ترین عنصر اتاق خواب است و هر چقدر هم که جذاب باشد فضای خواب را شیک و جذاب می کند. در اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است، هدف ما ظاهری بسیار مدرن یا بسیار لوکس نیست. بنابراین بستری که برای این کار انتخاب می کنیم باید در وسط باشد و افراط در هر دو جنبه ممنوع است.

در واقع باید سعی کنیم با استفاده از سلیقه شخصی و بهبود آنها از چیزهای ساده و طبیعی به خوبی استفاده کنیم. تخت باید مربع باشد و تخت باید از پارچه و پارچه نرم باشد.

معمولا بر اساس اصول طراحی نئوکلاسیک بهترین رنگ برای تخت خواب کرم روشن، سفید یا بژ است و هر یک از رنگ های ذکر شده نیز انتخاب مناسبی برای یک تخت خواب کامل محسوب می شود. Neoclassical bed set


ایجاد یک جلوه کلاسیک جدید

از مهم ترین ویژگی های سبک نئوکلاسیک می توان به گچ کاری با هندسه ظریف و خطوط منحنی به همراه کاغذ دیواری اتاق خواب نئوکلاسیک اشاره کرد که می توان از آن برای طراحی دیوارها استفاده کرد. در واقع اصالت اصلی سبک نئوکلاسیک در ابزارهای گران قیمت و روحیه آرام نهفته است. بنابراین انتخاب عناصر آن برای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که ویژگی های پیش گفته در آن منعکس شود.

\
نورپردازی در اتاق خواب

اغلب، پنجره های اتاق خواب نئوکلاسیک دارای پارچه های غنی و سنگین هستند. رنگ انتخابی در این سبک از پرده اتاق خواب نباید تند یا خیلی ملایم باشد، اما در این مورد نیز لازم است انتخابی معتدل داشته باشید تا اصول سبک نئوکلاسیک را به هم نزند.

همچنین در این سبک باید نور کافی برای اتاق خواب در نظر بگیرید. در واقع بهترین نور اتاق خواب  تانیل چوب که به سبک کلاسیک طراحی شده است باید ملایم و پیوسته باشد و بتواند مبلمان اتاق خواب را زیباتر کند. 

همچنین خوب است لامپ های نصب شده در اتاق هوشمند باشند و زیاد استفاده شوند. همچنین استفاده از انواع نورپردازی ها مانند چراغ های سقفی، چراغ های زمینی، رومیزی، چراغ های دیواری و غیره مشکلی ندارد. استفاده در اتاقی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است.


تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1402
بازدید : 3457
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


طرز تهیه حلوای زعفرانی خانگی با آرد برای 4 نفر به صورت کاملا حرفه ای با دستور اصلی درست کردم. این حلوای خوشمزه را می توانید در اینجا یاد بگیرید و برای عزیزانتان در خانه بپزید.

حلوا یکی از شیرینی‌ها و شیرینی‌های سنتی ایرانی است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه دیگر هیچکس از حلوا به عنوان دسر یا شیرینی استفاده نمی کند و بیشتر در مراسم عزا، عزا، ماه مبارک رمضان و ... استفاده می شود. بچه ها، چون مواد اصلی آرد و شکر است.

می دانید که در شهرهای مختلف ایران انواع حلوا را با دستور پخت های مختلف درست می کنند. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند - وجود آرد و شکر در دستور العمل ها.

اگرچه تهیه این دسر ساده و بسیار آسان است اما تهیه آن برای بسیاری از خانم ها سخت است. چون اکثراشون دقیقا نمیدونن مواد باید چقدر باشه یا چقدر سرخ بشه، کی شیر بزنن و ....

البته حلوای هم هست که با آرد برنج پخته می شود اما وقتی صحبت از حلوا می شود همه یاد آن لذیذی می افتند که با آرد گندم درست می شود. خوردن

چگونه با آرد گندم حلوای مجلسی درست کنیم؟

زمان آماده سازی 30 دقیقه است

زمان پخت 45 دقیقه

وقت اضافه 10 دقیقه

زمان کل 80 دقیقه

به 4 نفر خدمات رسانی می کند

مواد لازم برای تهیه حلوای مجلسی (چهار نفره)

2 لیوان آرد سفید

شکر 1 لیوان

روغن مایع 1 لیوان

کره یا روغن جامد 100 گرم

½ لیوان گلاب

زعفران پخته شده به مقدار دلخواه

یک قاشق پودر هل

2 لیوان آب

طرز تهیه حلوای مجلسی از آرد گندم

اولین گام

شکر و دو پیمانه آب را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. پودر هویج و زعفران را داخل آب بریزید و بگذارید کمی بجوشد تا غلیظ شود.

مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد. وقتی شیره به جوش آمد و به رنگ دلخواه در آمد گلاب را اضافه کنید و وقتی دو یا سه بار جوشید شعله را خاموش کنید. ظرف را کنار بگذارید تا خنک شود.

فاز دیگر

خمیر را خوب الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

سطح سوم

آرد را در تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. آتش زیر قابلمه باید کم باشد و مدام مخلوط را هم بزنید تا نسوزد. چون خمیر هنگام سرخ کردن سریع میسوزد. در حین هم زدن خمیر، خمیر گلوله شده را با پشت قاشق باز کنید. خمیر را بپزید تا بوی خامی آن از بین برود و کرم رنگ شود. هرچه خمیر را بیشتر سرخ کنید، حلوای شما تیره تر و طعم آن تلخ می شود.

مرحله چهارم

آرد سرخ شده را (چون داغ است) الک کنید تا گلوله ها از آرد جدا شوند. اگر این کار را نکنید گلوله های شیر در حلوا می ماند و حلوا نرمی دلخواه را نمی گیرد. در این میان هنگام خوردن حلوا تکه های شیر زیر دندان می آید که احساس ناخوشایندی به فرد دست می دهد.

مرحله پنجم

پس از الک کردن آرد سرخ شده، آرد را در ماهیتابه برگردانید و روغن مایع و کره (یا روغن جامد) را اضافه کنید (اگر آرد خنک شد و دیگر داغ نشد، کمی روی آتش هم بزنید تا دوباره گرم شود).

سطح ششم

آرد را در کمی روغن تفت دهید. آرد و روغن را مدام هم بزنید تا نسوزند.

کلاس هفتم

وقتی روغن کاملا جذب آرد شد و مخلوط خشکی به دست آمد، شعله را خاموش کنید. به عنوان مخلوط آرد و روغن داغ، آب میوه را اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

مرحله هشتم

به یاد داشته باشید که آب میوه را کم کم اضافه کنید. در این مرحله حلوای شما آماده است و فقط باید شیرینی آن را مطابق ذائقه خود بررسی کنید.

کلاس نهم

بعد از اینکه شیره حلوا را به روغن انداختیم تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی هم می زنیم تا داخل روغن بیفتد و براق شود.

نکات مهم در پخت حلوای مجلسی

اگرچه برای تهیه نان می توانید از آرد سفت استفاده کنید، اما برای تهیه حلوای نرم و لطیف بهتر است آرد نرم تهیه کنید.

اگر می خواهید حلوای طلایی و زیبا داشته باشید، آرد را زیاد تفت ندهید. با سرخ کردن کمتر آرد حلوای کم رنگ و بی روح می شود و اگر بیشتر آرد سرخ کنید رنگ حلوای شما قهوه ای تیره و طعم تلخی پیدا می کند.

مهم ترین نکته برای داشتن حلوای با بافت عالی، تفت دادن آرد است. بهتر است آرد را به مدت 20-30 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید.

برای اینکه مطمئن شوید آرد به اندازه کافی سرخ شده و رنگ مناسبی دارد، کمی آرد در کمی روغن اضافه کنید تا رنگ حلوا را ببینید.

اگر حلوای خود را با طعم زعفرانی بیشتر دوست دارید، می توانید زعفران بیشتری به شربت اضافه کنید.

همیشه گلاب را در آخرین لحظه به شیره اضافه کنید. چون اگر زود اضافه کنید و آب باغچه را با آب زیاد بجوشانید بوی گلاب از بین می رود.

برای تزیین دسر می توانید از بادام آسیاب شده، گلبرگ گل، پودر نارگیل و پودر پسته استفاده کنید.

برای شکل دادن و تزیین این شیرینی ها با وردنه و قیف باید کوکی های داغ را داخل قیف بریزید.

افزودن کره شیرینی ها را خوشمزه تر می کند.

می توانید به نسبت مساوی از روغن مایع و روغن جامد استفاده کنید.

استفاده از روغن قوی باعث نرمی حلوا می شود. برای براق شدن این کیک به روغن مایع نیاز داریم.

اگر مقدار شربت اضافه شده به آلوا کمتر از مقدار لازم باشد، آلوا خشک و سفت می شود.

اضافه کردن آب بیشتر باعث نرم شدن حلوا می شود. اگر مقدار آبغوره ای که در حلوا می ریزید زیاد شد و نرم شد آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

اگر روغنی که می خواهید به آرد اضافه کنید زیاد است و خمیرتان خالی است، می توانید آرد بیشتری اضافه کنید.

اگر می خواهید حلوا دورنگ درست کنید، می توانید مقداری از آن را بردارید و بعد از درست کردن نبات با پودر کاکائو مخلوط کنید. نگران طعم کاکائو نباشید، زیرا مقدار کاکائو اضافه شده به این دسر به قدری کم است که طعم حلوا را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اگر یک دسر سالم می خواهید می توانید از عسل یا آب میوه طبیعی استفاده کنید. (شیره خرما، شیره انگور و...) به جای شکر

برای مخلوط کردن آرد بهتر است از قاشق چوبی استفاده کنید.

تصاویر برگرفته از پیج های خوش طعم اینستاگرام shamdooni_food_66 و salavakarjarjeda.

لینک مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/


تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1402
بازدید : 248
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


آیا بهترین تلفن گویا را می شناسید؟ اول، پشتیبانی مشتری برای یک کسب و کار موفق حیاتی است. مشتریان سوالاتی دارند که باید در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود. رایج ترین راه برای دریافت پاسخ هر سوال از طریق تماس تلفنی است. هر کسب‌وکاری برای رسیدگی به شکایات مشتریان و ترافیک بالای تماس تلاش می‌کند. هنگامی که ترافیک تماس مشتری افزایش می یابد، مهم است که ترافیک را به خوبی مدیریت کنید، سیستم تلفن گویا Novotel راهی برای مدیریت و مدیریت این ترافیک است. تلفن گویا هوشمند را می توان پایه و اساس و یکی از مهمترین عناصر ساختار مدیریت ارتباط با مشتری دانست. با مکانیزه کردن پاسخ تماس از طریق خطوط تلفن شرکت، تلفن گویا می‌تواند با توانایی پاسخگویی پویا و همزمان به تعداد نامحدودی از مخاطبین بر اساس نیاز هر مخاطب، در هزینه‌های نیروی انسانی سازمان‌ها صرفه‌جویی کند. یک پاسخ مناسب

تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا یک منوی صوتی از پیش ضبط شده را در اختیار مشتریان قرار می دهد. مشتریان با استفاده از صفحه کلید گوشی در منو حرکت می کنند و گزینه مناسب را انتخاب می کنند. اگر تماس گیرنده از پاسخ های از پیش ضبط شده راضی نباشد، تلفن گویا آنها را به عوامل مربوطه متصل می کند که می توانند کمک کنند. تلفن گویا سیستمی است که امکان برقراری تماس با بخش های مربوطه را فراهم می کند. این سیستم به مشتریان اجازه می دهد تا با یک دستیار مجازی رایانه تعامل داشته باشند.

نکات کلیدی در مدیریت بهترین تلفن گویا تلفن:

یک سیستم تلفن گویا با جمع آوری اطلاعات مشتری قبل از انتقال تماس به بخش مربوطه، تماس های دریافتی را با موفقیت انجام می دهد. سه نکته مهم برای ایجاد یک تلفن گویا برای سازمان یا کسب و کار شما وجود دارد.

شرکت ارائه دهنده تلفن گویا

تلفن گویا می تواند نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری و کیفیت تعامل آنها داشته باشد. جنبه های مختلف کسب و کار شما، از برندسازی گرفته تا روابط عمومی، کارمندان و محصولات می تواند به رشد و شکوفایی برند شما کمک کند. با این حال، واحدهایی که مستقیماً با مشتریان سروکار دارند، مانند بازاریابی، فروش و پشتیبانی، بیشترین تأثیر را بر برند شما دارند. یک سیستم تلفن گویا با کیفیت مدیریت کسب و کار شما را آسان تر و کارآمدتر می کند.

انتخاب Navatel به عنوان ارائه دهنده سیستم تلفن گویا

اسپیکر نواتل را به دلایل زیر به شما معرفی می کنیم:

راه اندازی بسیار ساده و سریع اما قدرتمند با تکنولوژی مدرن

تعداد نامحدودی از سناریوهای مختلف را تعریف کنید

توانایی انجام اقدامات مختلف بستگی به موقعیت دارد

مشتری پسند بودن

مدیریت صحیح انتقال تماس از سمت مشتری

بدون خطای تحویل

بهبود خدمات مشتری و کارایی نمایندگان شرکت

صرفه جو باشد

افزایش درآمد

نکات مهم در متن یا اسکریپت تلفن گویا: مجری رادیو

متن را خلاقانه بسازید

شما با یک گروه طراحی وب خاص تماس گرفتید تا با واحد پشتیبانی شماره یک ارتباط برقرار کنید و ... این ساده ترین متن نوشته و اجرا شده است. وقت خود را صرف کنید و با همکاران همفکر خود یک متن جذاب ایجاد کنید. می توانید مطمئن باشید که صرف مقداری زمان و انرژی نتایج چشمگیری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام را باز نگذارید

پیام شما باید رسا، گویا و کاملا قابل درک باشد. فایل صوتی مورد نظر را چندین بار گوش دهید و خطاها را اصلاح کنید. فایل ضبط شده را به عنوان آزمایش در اختیار چند مشتری قرار دهید و از آنها بپرسید که در مورد آن چه فکر می کنند.

یک استراحت طلایی بگیرید

نیازی نیست همه کلمات را سریع تعریف کنید، زمان بگذارید تا مشتریانتان کلمات را بفهمند و به انتخاب زیرمجموعه های مناسب فکر کنند.

موسیقی مناسب را انتخاب کنید

ببینید چه موسیقی در چه سبکی استفاده شده است. انتخاب موسیقی مناسب بسته به نوع مشتری و برنامه زمانی شما مهم است. پخش آهنگ های شاد زمانی که مشتری با احساسات و نگرانی های مختلف سروکار دارد، اوضاع را بدتر می کند. آهنگی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت و سبک مجموعه شما باشد.

به مشتری اطلاع دهید

با مشتریان خود طوری صحبت کنید که انگار رو در رو صحبت می کنید. اگر نیاز به صرف زمان بیشتری برای برقراری ارتباط دارید، به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه مدت منتظر خواهند ماند. همچنین می توانید به مخاطب خود بگویید که فرد مناسبی را برای رسیدگی به درخواست شما پیدا خواهد کرد. به راحتی به مشتریان خود اطلاع دهید و عدم اطمینان را از بین ببرید.

وقت مشتریان خود را با درخواست اطلاعات تکراری تلف نکنید.

سعی کنید با اتصال به CRM اطلاعات را به صورت خودکار دریافت کنید یا اگر اطلاعاتی مانند کد کشور، شماره مشترک، شماره بلیت و ... را در قسمت دبیرخانه تلفن گویا دریافت کردید، اپراتورها در قسمت های دیگر اطلاعات را ارائه می دهند. get این کار علاوه بر اتلاف وقت مشتری باعث کاهش بهره وری و اعتبار مجموعه شما در نزد مشتریان می شود.

صدای ضبط شده

صدای ضبط شده تلفن گویا قسمتی است که مشتری اولین تعامل با برند شما را می شنود و اولین ارتباط تاثیر زیادی بر تصویر نام برند در ذهن کاربر دارد. برای این کار می توانید از صدای کارمندان خود استفاده کنید. همچنین از یک شرکت حرفه ای بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

نکات مهم در تهیه فایل صوتی تلفن گویا:

اما به عنوان یک مدیر بازرگانی به تهیه حرفه ای فایل صوتی توجه کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

از اسپیکرهای حرفه ای استفاده کنید

صدای مورد نیاز باید در یک استودیو حرفه ای توسط صدابرداران حرفه ای ارائه شود. گوینده مورد نظر باید صدای مناسبی داشته باشد، اصول گفتار را بداند و درک کند و توانایی کامل در تلفظ کلمات مناسب را داشته باشد تا حس خوبی را به خریدار برای افزودن به فایل صوتی منتقل کند.

جنسیت گوینده را مشخص کنید

با توجه به زمینه کاری و جنسیت مشتری، جنسیت گوینده را مشخص کنید، در برخی از شرکت ها تحت شرایط خاصی استفاده از گوینده مرد و در برخی سازمان ها نیاز به استفاده از گوینده خانم است. بنابراین، ابتدا مشخص کنید که مجموعه شما چه نیازهایی دارد.

لحن و صدای مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید

برای موقعیت های مواجهه با مشتری مانند پشتیبانی و فروش، مهم است که صدای تلفن گویا شما لحن خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر لحن شاد با محصول یا خدماتی که می فروشید مرتبط است، از آن لحن استفاده کنید. وقتی چالشی مانند خدمات ضعیف را تجربه می‌کنید، می‌توانید پیام را با لحنی تشویق‌کننده یا عذرخواهی ضبط کنید.

پیام ها را مستقیماً ضبط کنید

از ضبط صدای سرد و بی احساس خودداری کنید. در صدای ضبط شده نباید فضای ماشین وجود داشته باشد. پیام خود را طوری آماده کنید که انگار در آن لحظه مخاطب مقابل شماست.

صدای واضح و حرفه ای IVR را ضبط کنید. سفارش گویندگی پیغامگیر

ضبط صدای IVR مناسب به این معنی است که تجارت شما تعاملی و حرفه ای است. این نه تنها به مشتریان کمک می کند پیام شما را به درستی درک کنند، بلکه محبوبیت کسب و کار شما را نیز افزایش می دهد. مشتریان انتظار ندارند وقتی با کسب و کار شما تماس می گیرند صدایی غیرحرفه ای بشنوند. آنها ممکن است تجربه بدی با کسب و کار شما داشته باشند و اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کنند، کار را متوقف خواهند کرد:

ضبط صدا غیر حرفه ای

نوشته نامشخص یا مبهم

زنگ تکراری و آزاردهنده

یک اپراتور انسانی را حفظ کنید

تعداد زیادی از مشتریان هنوز می خواهند مستقیماً با یک کاربر انسانی ارتباط برقرار کنند، بنابراین امکان ارتباط سریع با کارمندان در همه بخش ها را فراهم کنید. این مشکل رضایت بسیاری از مشتریان را افزایش می دهد


تاریخ : شنبه 18 شهريور 1402
بازدید : 297
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

بدقولی و یا بدعهدی یکی از بدترین آسیب‌ها در روابط افراد است. این موضوع همیشه هست و عده افرادی که بدقول هستند هم کم نیست. این افراد به دیگران توجهی ندارند و علی‌رغم اینکه قول می‌دهند، ولی پایبند به عهد خود نیستند و مدام بدقولی می‌کنند. حال موضوع این است که با چنین افرادی باید چگونه رفتار کنیم؟

توصیه‌های مفید و کاربردی برای مقابله با بدقولی افراد
آیا باید با آن‌ها رابطه‌مان را قطع کنیم؟
آیا باید به آن‌ها حق بدهیم؟
آیا لازم است آن‌ها را ملامت و سرزنش کنیم؟
به نظر شما راهی هست که به آن‌ها کمک کنیم؟
آیا آن‌ها حق ما را پایمال نمی‌کنند؟
با ما در این مقاله همراه باشید تا با چند توصیه کاربردی و مهم نحوه رفتار با افراد بدقول را به شما آموزش دهیم.

1- پرسش
یکی از شیوه‌های مهم مقابله با بدقولی افراد این است که به جای اینکه با کلمات دستوری با او صحبت کنیم از او در مورد قراری که زیر پا گذاشته سؤال کنیم؟

چرا دیر کردی؟
آیا فکر می‌کنی به قرارمان سروقت رسیدی؟
آیا نیاز نیست یک کمی زودتر برای رسیدن به محل قرار راه بیفتی؟
به نظرت این کار درست است که مدام به عهدت وفا نمی‌کنی؟
چرا این‌قدر بی‌خیال هستی؟
تا کی می‌خواهی بی‌تفاوت باشی و به حرف‌هایت عمل نکنی؟
این سؤال‌ها در ذهن فرد بدقول آگاهی ایجاد می‌کند و او را به صورت غیرمستقیم وادار به فکر می‌کند که نباید این‌قدر بی‌تفاوت رفتار کند. باید برای بدقولی خود دلیلی داشته باشد و این عادت را ترک کند.

2- تنبیه
تنبیه کردن روش و شیوه مناسبی نیست ولی گاهی لازم است که افراد بدقول را تنبیه کنیم. منظورمان از تنبیه برخورد فیزیکی نیست، بلکه جریمه کردن و نوعی بازداشت از عمل بدقولی است. مثلاً شما قبل از اینکه فرد بدقول مثل همیشه بدقولی کند به بگویید که اگر به عهدش وفا نکرد، و مثلاً سرموقع در جلسه حاضر نشد باید به همه کارکنان شیرینی بدهد.

یا اگر مثلاً کودکی است که به موقع مشق‌هایش را نمی‌نویسد و همیشه قول می‌دهد که بنویسد، ولی بدقولی می‌کند، به او به عنوان تنبیه دیگر اجازه ندهید که در زمان مشخصی بازی کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که به فرد بدقول این تنبیه‌ها را قبل از اعمال گوشزد کنید. این نوع برخورد سبب می‌شود که افراد بدقول بدانند که این بدقولی برایشان ممکن است گران تمام شود و همین باعث می‌شود که کمی در رابطه‌شان با شما دقت کنند.جوان ایرانی (irjavan.com)

3- برنامه‌ریزی


انسان‌های بدقول غالباً انسان‌های بی‌برنامه‌ای هستند. بی‌نظمی و بی‌برنامگی نتیجه‌ای جز بدقولی ندارد. این افراد اگر برنامه و نظم را داشته باشند بهتر می‌توانند به عهدشان وفا کنند. در رابطه با این افراد اگر می‌توانید و به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت کنید و از آن‌ها بخواهید که در انجام این برنامه‌ریزی نهایت تلاششان را بکنند.

4- ساعت او را جلو بکشید
افراد بدقول با ساعت قهرند و مدام او را دشمن خود می‌دانند. آن‌ها می‌دانند که مثلاً ساعت 8 باید سر کلاس و مدرسه باشند ولی بازهم بدون هیچ اعتنایی به ساعت دیر می‌کنند. برای اینکه انگیزه‌ای برای این افراد شود، به خصوص کودکان و نوجوانان، بهتر است یک ساعت برایشان بخرید و به او هدیه دهید و به او بگویید که این ساعت تو را خوش‌قول می‌کند. کافی است، سی دقیقه این ساعت را جلو بکشی، بدین‌صورت شما نیم ساعت از دیگران جلوتری و اگر سروقت کارهایت را انجام دهی نه تنها بدقول نیستی بلکه جلوتر از دیگران هم هستی. این انگیزه مثبت شاید در بدقولی آن‌ها تأثیر داشته باشد.

5- اجازه توضیح بدهید
گاهی بدقولی افراد به خاطر موضوعی است که ما از آن بی‌خبریم. مثلاً ممکن است فردی در مسیر آمدن به سرکار تصادف کند، یا اتفاق دیگری برای او بیفتد و مثال‌هایی از این قبیل …

این افراد واقعاً دوست نداشتند بدقولی کنند، بلکه یک سری اتفاقات مانع انجام به موقع کار و یا فعالیت آن‌ها شده است که ما از آن بی‌خبر بودیم. پس در مواجهه با افراد کمی حوصله داشته باشید و از آن‌ها برای کارهایشان توضیح بخواهید. بعد از شنیدن حرف‌هایشان می‌توانید اظهارنظر کنید.

خواسته‌هایتان را شفاف بیان کنید.
شاید باورتان نشود که عدم شفافیت در رفتار و گفتار ما باعث سوءتفاهم و البته فهم نادرست افراد می‌شود و این باعث می‌شود که فردی که با او قراری می‌گذاریم که متعهد به انجام آن است اصلاً درست متوجه نشود و به همین ترتیب درست نیز عمل نخواهد کرد و ما اشتباهاً تصور کنیم که او متعهد به کارش نیست و انسان بدقولی است. پس بهترین کاری که ما به شما توصیه می‌کنیم شفافیت در بیان خواسته‌هایتان است.

6- فهرستی از بدقولی‌هایش تهیه کنید


گاهی افراد بدقول فراموش‌کار نیز هستند و فراموش می‌کنند که در ارتباط با شما چقدر فرد بدقولی بوده‌اند و اصلاً یادشان می‌رود که کی و کجا بدقولی کرده‌اند. برای اینکه آن‌ها را با بدقولی‌هایشان روبه‌رو کنید زمان و محل بدقولی آن‌ها را یادداشت کنید و در فرصتی دیگر که با بدقولی آن‌ها مواجه شدید، این فهرست را به او بدهید تا دقیق همه آن‌ها را جلو دیدگانش ببیند و این خود تلنگری برای اوست.

7- کم‌رنگ کردن روابط
گاهی افراد در ارتباط خود با دیگران انتظار دارند که همیشه مورد بخشش و رحمت از طرف مقابل باشند و این موضوع برایشان تبدیل به یک عادت می‌شود. و پیش خود فکر می‌کنند که شاید این بار نیز اگر بدقولی کنم مرا ببخشد و من شانس دوباره‌ای برای ادامه ارتباطم دارم. برای مقابله با این تفکر و مقابله با او بهتر است، کمی در روابط خود سرد برخورد کنید و از او انتظار زیادی نداشته باشید. بدون شک این بی‌محلی برای او مهم خواهد بود و دلیلش را از شما خواهد پرسید. در این صورت شما هم می‌توانید دلیل کم‌رنگ شدن روابطتان را بدقولی بیان کنید. بدین ترتیب او میزان اهمیت شما را به خوش‌قولی می‌فهمد و اگر واقعاً ارتباط با شما برایش مهم باشد کم‌کم این عادت ناپسند را ترک خواهد کرد.

8- فرصت بدهید
گاهی ندادن فرصت به انسان‌ها برای اصلاح عادت‌های ناپسند موجب سرخوردگی می‌شود و انگیزه برگشت به عادات نیک را از آن‌ها می‌گیرد. برای این منظور گاهی لازم است بعد از اتمام حجت از آخرین بدعهدی و بدقولی فرد مقابل به او بگویید که یک فرصت دیگر برای جبران دارد و شما منتظر آن روز خواهید بود که شما را خوشحال کند و از او بخواهید که با دقت برای عمل به کاری که قولش را داده زمان بگذارد.

9- دعا کنید
یکی از مهم‌ترین و شاید شیرین‌ترین رفتارهای انسانی دعا برای یکدیگر است. افراد بدقول شاید دلشان نمی‌خواهد که بدقولی کنند، ولی عادت به این کار کرده‌اند و این مانند یک بیماری سلامتی و عافیت آن‌ها را ربوده است. شاید روزی، خود شما هم گرفتار عادت بدی باشید که نمی‌توانید ترک کنید. پس برای اصلاح این افراد از خدای منان کمک بخواهید و برایشان دعا کنید؛ چرا که دیگران دیگر به افراد بدقول اعتماد نخواهند کرد، و هیچ‌کسی به حرف و قول آن‌ها بهایی نمی‌دهد و ناخداگاه از جامعه ترد می‌شوند.

چگونه با بدقولی افراد مقابله کنیم؟ معرفی ۹ توصیه نتیجه‌بخش


تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1402
بازدید : 268
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

متن آهنگ امیر تاجیک نگو دیره

دلو زدی به جاده ها
داری کجاها میبری تموم خاطراتتو به دست گریه میسپاری
خط نزن رو خاطراتت منو از خودت نرنجون
عاشق دیوونگیم منو از چیزی نترسون
دلواپس توام که تنها دل به این سفر میبندی
من که چیزیو نباختم اینو ته جاده میفهمی

دستامو بگیر نگو دیره تو پروانه شو من میشم پیله

تو بعد من دیگه خودت نیستی

با کی داری میجنگی وقتی عاشقم هستی

آهنگ جدید امیر تاجیک به نام «نگو دیره»


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com