عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1402
بازدید : 15192
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


کفپوش های سه بعدی خودرو به گونه ای طراحی شده اند که تمام قسمت های کف خودرو را پوشش دهند. اگر مایعی در کف خودرو ریخته شود از نفوذ مایع به فرش کف خودرو جلوگیری می کند و از سوختن یا زنگ زدگی کف خودرو جلوگیری می کند.

به گزارش هودورنویس، کف خودرو در واقع یکی از مهم ترین لوازم خودرو است که با آن کف فضای داخلی خودرو را می پوشانیم، با کف مناسب می توانیم فضای جذابی را در داخل خودرو ایجاد کنیم.

یکی از مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو کف خودرو است که باید در زیر خودرو از آن مراقبت کنید با استفاده از روکش منظم و صحیح می توانید از این عملکرد مهم برای تمیز نگه داشتن خودرو استفاده کنید.

فرش های سه بعدی به گونه ای طراحی شده اند که تمام قسمت های فرش را می پوشانند. اگر مایع روی زمین ریخته شود از نفوذ مایع به فرش جلوگیری می کند و کف را از پوسیدگی یا زنگ زدگی محافظت می کند.

تشک های این نوع از چهار نوع پلی اورتان، پلاستیک، نمد و چرمی ساخته شده و برای استفاده در تمامی خودروها مناسب است. به طور کلی مواد کفپوش سه بعدی از جذاب ترین و گران ترین متریال های کفپوش خودرو محسوب می شوند که جلوه و زیبایی خاصی به فضای داخلی هر خودرو می بخشد.

نوع کف خودرو:

کفش های خودرو به انواع مختلفی از جمله زیره سه بعدی، کفش راحتی و تمام زیره، کفش خمیده، زیره پلاستیکی آستردار و کفش لاستیکی تقسیم می شوند.

تخته های لغزنده: اگر در محیطی خشک و گرم زندگی می کنید که در زمستان برف زیادی نمی بارد، این محصولات ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشند.

شوینده های کف: این محصولات برای از بین بردن کثیفی بهترین هستند. این محصولات بسیار بادوام هستند اما باید اغلب شسته شوند. در غیر این صورت، کف خاک را جذب می کند و تمیز کردن آن دشوار می شود.

کف لاستیکی: اگر در محیطی مرطوب زندگی می کنید و مدام باران می بارد، کف لاستیکی بهترین انتخاب برای فضای داخلی خودرو شما است.

کفپوش پلاستیکی روکش دار: این نوع کفپوش ها نه تنها ضد آب هستند، بلکه از نفوذ مواد شیمیایی به کف خودرو نیز جلوگیری می کنند. البته قیمت این محصولات بسیار گران است پس حتما آنها را خریداری کنید.

طبقه سه بعدی: همانطور که از نام آن پیداست، طبقه سه بعدی دارای طراحی سه بعدی است. از آنجایی که کف باید با فضای داخلی خودرو مطابقت داشته باشد، این کفپوش ها کمی خمیده هستند و به راحتی می توانید آنها را زیر داشبورد، زیر صندلی و ... قرار دهید. این محصولات در طرح های متنوع ساخته شده اند و برای همه افراد به خصوص برای انسان مناسب است. که بچه دارن هرچه بیشتر بتوانید پشت پدال ها و زیر صندلی ها را با این تشک های سه بعدی بپوشانید، تمیز کردن ماشین راحت تر خواهد بود.

 

مهمترین ویژگی های کف خودرو عبارتند از:

جذب آب باید زیاد باشد: طراحی باید به گونه ای باشد که مایع به قسمت های دیگر خودرو و زیر زمین نرود.

انعطاف پذیری بالا: مزیت انعطاف پذیری کف خودرو این است که به راحتی می توان آن را در کف خودرو مدل کرد.

نصب آسان. یکی از دلایل ارجحیت کفپوش لمینت، نصب آسان آن توسط مشتری است.

تمیز کردن و شستشوی آسان: با تکان دادن، استفاده از پارچه یا اسفنج مرطوب و یا استفاده از فشار آب می توان کف خودرو را در کمترین زمان ممکن تمیز کرد.

تنوع در طرح و رنگ: یکی از عوامل موثر در انتخاب یک کفپوش خوب برای خودرو، هماهنگی و هماهنگی طرح و رنگ آن با مدل، رنگ و روکش صندلی خودرو است.

جارو برقی نکشید: بهتر است حداقل گرد و غبار کف ماشین را جاروبرقی بکشید تا همیشه تمیز به نظر برسد.

عدم لغزش و جابجایی زیر پا: یکی از ویژگی های مهم یک کفپوش خوب، راحتی پای مسافران هنگام ایستادن بر روی آن است. همچنین کف زیر پا نباید تکان بخورد یا حرکت کند.

بسیار مقاوم در برابر حرارت و ضربه - کفی عالی که در زمستان سفت نمی شود. در تابستان به دلیل گرما تغییر شکل ندهید. همچنین تماس دائمی کفش بین پاشنه و زیره آن است، بنابراین در مدت زمان کوتاهی کهنه نمی شود.

با توجه به مدل ماشین باید سایز مناسبی داشته باشد: اگر برای مدل ماشین خاصی ساخته شده باشد باید در هنگام نصب به درستی اندازه گیری شده و روی کف ماشین نصب شود و مشتری مشکلی نداشته باشد.

مزایای استفاده از کفپوش های سه بعدی:

لایه سه بعدی در مقایسه با سایر لایه های ذکر شده در بالا مزایای زیادی دارد. حال به مزیت های این مدل کف خودرو می پردازیم.

مدل سه بعدی کف به دلیل نقوشی که دارد زیبایی خاصی به فضای داخلی خودرو بخشیده است.

_ مواد سه طرفه به راحتی تمیز می شود.

در این محصول از مواد اولیه درجه یک استفاده شده است.

پس از سال ها استفاده، شکل سه بعدی تغییر نمی کند.

_ در برابر خوردگی و سایش مقاوم است.

_ شابلون کف سه بعدی با اضلاع بلند برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه طراحی شده است.

قیمت خودرو با کیفیت سه بعدی:

بسیاری از مصرف کنندگان به قیمت خرید کفپوش سه بعدی خودرو توجه می کنند.

این نوع کفپوش کابین نسبت به کفپوش های پارچه ای و نمدی قیمت بالاتری نسبت به مزیت های ذکر شده در بالا دارد.

اما اگر کفپوش سه بعدی را انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که به دلیل طول عمر زیاد، مانند کفپوش های مدرن و موکت شده نیازی به تعویض ندارد.

در واقع اگر در ابتدا بهتر باشد این کفپوش را خریداری کنید، به صرفه تر خواهد بود. قیمت برندهای خارجی این محصول از 200 هزار تا 2.5 میلیون تومان (برای خودروهای لوکس) و نمونه های داخلی از حدود 100 تا 500 هزار تومان متغیر است.

اطلاعات بیشتر:   https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-پراید-111/


تاریخ : یک شنبه 29 مرداد 1402
بازدید : 313
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

آیا می‌دانید کیست هموراژیک چیست؟ می‌توان گفت کیست‌های هموراژیک، اگرچه هشداردهنده به نظر می‌رسند، اما یک اتفاق نسبتاً رایج در حوزه زنان و زایمان هستند.

این کیست‌ها که به‌عنوان کیست‌های خونی نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند در داخل تخمدان‌ها ظاهر شوند و اغلب منبع نگرانی بسیاری از زنان هستند.

در این مقاله جامع، به بررسی پیچیدگی‌های کیست‌های هموراژیک، بررسی علل، علائم و استراتژی‌های مدیریت مؤثر آن‌ها می‌پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با کیست‌های هموراژیک
کیست هموراژیک نوعی کیست تخمدان حاوی خون است. معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که یک رگ خونی در دیواره کیست پاره شده و باعث تجمع خون در داخل کیست می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

این کیست‌ها می‌توانند از نظر اندازه متفاوت باشند و اغلب به‌عنوان بخشی از چرخه طبیعی تخمدان ایجاد می‌شوند. درحالی‌که اکثر کیست‌های هموراژیک خوش‌خیم هستند و خودبه‌خود برطرف می‌شوند، برخی ممکن است باعث ناراحتی یا عوارضی شوند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

علل به وجود آمدن کیست‌های هموراژیک
کیست‌های هموراژیک می‌توانند به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله:

پارگی رگ خونی: شایع‌ترین علت پارگی رگ خونی داخل کیست است. این رویداد می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی یا استرس فیزیکی به تخمدان‌ها ایجاد شود.
پارگی فولیکول: در طول تخمک‌گذاری، زمانی که یک فولیکول بالغ تخمک را آزاد می‌کند، مقدار کمی خونریزی می‌تواند رخ دهد. این اتفاق می‌تواند به تشکیل کیست هموراژیک کمک کند.
اندومتریوز: وضعیتی که در آن بافت رحم در خارج از رحم رشد می‌کند و ممکن است به دلیل وجود بافتی که مستعد خونریزی است، دچار کیست‌های خونریزی دهنده شوند.
سندرم تخمدان پلی‌کیستیک PCOS: عدم تعادل هورمونی مرتبط با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک می‌تواند منجر به تخمک‌گذاری نامنظم و ایجاد کیست شود که به طور بالقوه می‌تواند خونریزی نماید.
تومورهای تخمدان: به‌ندرت، انواع خاصی از تومورهای تخمدان می‌توانند باعث خونریزی و در نتیجه تشکیل کیست‌های هموراژیک شوند.
علائم کیست هموراژیک
می‌توان گفت علائم کیست‌های هموراژیک بسته به اندازه آن‌ها و ایجاد عوارض می‌توانند متفاوت باشند. علائم رایج عبارت‌اند از:

درد لگن: درد خفیف تا شدید لگن که اغلب در یک طرف موضعی است، می‌تواند ناشی از فشار کیست بر روی بافت‌های اطراف باشد.
بی‌نظمی‌های قاعدگی: تغییراتی در چرخه قاعدگی، مانند پریودهای نامنظم یا خونریزی شدیدتر از حد معمول، ممکن است رخ دهد.
مقاربت دردناک: ناراحتی یا درد در حین رابطه جنسی به دلیل وجود کیست ممکن است تجربه شود.
نفخ: احساس نفخ یا پری شکم، شبیه به احساسی که در سایر انواع کیست‌های تخمدان تجربه می‌شود.
تهوع و استفراغ: در برخی موارد، کیست‌های خونریزی دهنده بزرگ‌تر می‌توانند باعث تهوع و استفراغ شوند، به‌خصوص اگر به اندام‌های مجاور فشار وارد کنند.

تشخیص و ارزیابی پزشکی
هنگامی که به وجود کیست‌های هموراژیک مشکوک می‌شوید، مهم است که برای تشخیص دقیق به دنبال ارزیابی پزشکی باشید. در این مواقع روش‌های زیر معمولاً استفاده می‌شود.

معاینه لگن: یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی اندازه و محل کیست.
سونوگرافی: آزمایش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی ترانس واژینال، تصاویر دقیقی از تخمدان‌ها و کیست‌ها را نشان می‌دهند و به تعیین ویژگی‌های آن‌ها کمک می‌کنند.
ام‌آرآی یا سی‌تی‌اسکن: این تکنیک‌های تصویربرداری نماهای مقطعی دقیق‌تری از ناحیه لگن ارائه می‌دهند و می‌توانند به تأیید وجود کیست هموراژیک کمک کنند.
آزمایش خون: آزمایش‌های خون، از جمله آزمایش‌های نشانگر تومور، ممکن است برای رد وجود سایر بیماری‌های تخمدان انجام شوند.
مدیریت و درمان کیست‌های هموراژیک
رویکرد مدیریت کیست‌های هموراژیک به عواملی مانند اندازه کیست، شدت علائم و سلامت کلی فرد بستگی دارد. گزینه‌های درمانی عبارت‌اند از:

مشاهده: کیست‌های کوچک و بدون علامت ممکن است از طریق معاینات سونوگرافی منظم برای ردیابی پیشرفت آن‌ها به‌دقت بررسی شوند.
مدیریت درد: مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن می‌توانند به کاهش ناراحتی ناشی از کیست کمک کنند.
کنترل هورمونی بارداری: داروهای ضدبارداری هورمونی، مانند قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و احتمال تشکیل کیست‌های جدید را کاهش دهند.
مداخله جراحی: کیست‌های بزرگ‌تر یا پایدار که باعث درد قابل‌توجهی می‌شوند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. این را می‌توان از طریق لاپاراسکوپی، یک روش کم تهاجمی، یا لاپاراتومی برای موارد پیچیده‌تر انجام داد.
پیشگیری و خودمراقبتی
درحالی‌که هیچ راه ابهام‌آمیزی برای پیشگیری از کیست‌های هموراژیک وجود ندارد، برخی روش‌ها می‌توانند به کاهش خطر و مدیریت علائم کمک کنند.

چکاپ‌های منظم
در واقع چکاپ‌های معمول زنان، تشخیص زودهنگام و مدیریت کیست‌ها یا سایر نگرانی‌های مربوط به سلامت باروری را ممکن می‌سازد.

سبک زندگی سالم
اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل و انجام ورزش‌های منظم می‌تواند به تعادل هورمونی و بهزیستی کلی هر شخص کمک کند.

مدیریت استرس
تمرین تکنیک‌های کاهش استرس، مانند مدیتیشن و یوگا، می‌توانند به کاهش نوسانات هورمونی که ممکن است به تشکیل کیست کمک کند، مؤثر باشند.

نتیجه نهایی
خواندیم که کیست‌های هموراژیک، اگرچه به طور بالقوه نگران‌کننده هستند، اما اغلب با مراقبت‌های پزشکی مناسب قابل کنترل و درمان هستند. درک علل، علائم و عوارض احتمالی آن‌ها، افراد را قادر می‌سازد تا به دنبال زمان باشند.

اگر مشکوک هستید که کیست هموراژیک دارید یا علائمی را تجربه می‌کنید، بسیار مهم است که برای تشخیص دقیق و راهنمایی در مورد مناسب‌ترین اقدام با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

به یاد داشته باشید، هر مورد منحصربه‌فرد است و یک رویکرد مناسب برای مدیریت، بهترین نتیجه را برای سلامت باروری و رفاه کلی شما تضمین می‌کند.

https://irjavan.com/%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%98%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
بازدید : 16983
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

 

استشمام گلهایی مثلرز، یاسمن، زنبق، بید مشک و شکوفههای نارنج هم در درمان آلزایمر موثر هستند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک تحقیق جدید با بررسی بیشتر از ۳۵۰۰ زن بالای ۶۰ سال در دو کشور یونان و کره جنوبی نشان میدهد خطر ابتلا به آلزایمر در زنان که پنج مرتبه یا بیشتر زایمان داشتهاند، ۷۰ درصد بیشتر از زنان با تعداد زایمانهای کمتر بوده و حتی در صورتی که این زنان به زوال عقل هم مبتلا نشوند، نمره کمتری در آزمونهای روانشناختی معمولی کسب میکنند. ۶۵ سال، به درجاتی از بیماری آلزایمر مبتلا هستند، این آمار در افراد بالای ۸۵ سال به ۴۰ درصد افزایش مییابد. بدتر شدن علائم بیماری با گذشت زمان میتواند چالشهای جدیدی را برای شما به همراه داشته باشد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با خود فکر کنید، میکروبهای روده شما این توانایی را داشته باشند که بهعنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل کنند و به شما هشدار دهند، ممکن است به بیماری آلزایمر مبتلا شوید. این روشی غیر تهاجمی و در دسترس برای شناسایی افرادی است که در معرض مراحل اولیه خطر ابتلا به آلزایمر هستند و به آنها زمان بیشتری برای برنامهریزی و آمادگی برای آینده میدهد. اما زایمانهای متعدد نقشی بر عکس ایفا میکنند چرا که قرار گرفتن زنان در معرض سطوح بسیار بالای هورمونهای استروژن و استرس و سپس کاهش ناگهانی آنها منجر به کاهش ذخایر مغزی و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر میشود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، دریافتند که ۱۸ درصد از افراد مبتلا به FTD هنگامی که از آنها خواسته میشود کلمات با شروغ حرف f شروع کنند، از دشنام f دار استفاده میکنند. محققان دریافتند زنانی که یک یا دو حاملگی ناموفق و ناتمام را تجربه کردهاند، تقریبا ۵۰ درصد کمتر از زنانی که هرگز حاملگی را تجربه نمیکنند، احتمال ابتلا به آلزایمر دارند. بیماری آلزایمر نوعی زوال عقل (دمانس) می باشد که بیش از ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است. متخصص مغز و اعصاب، در خصوص بیماری آلزایمر و روش های کنترل این بیماری، توضیحاتی ارائه داد. این متخصص مغز و اعصاب در ادامه بیان کرد: فراموشی هیچ ربطی به آلزایمر ندارد و بهش میگویند زوال عقل کاذب که هرکسی ممکن است فراموشی بگیرد در دورانی. این متخصص مغز و اعصاب، حافظه فوری، حافظه اخیر و حافظه دور را، سه قسمت اصلی حافظه دانست و یادآوری کرد: مهمترین قسمت از حافظه که در بیماران آلزایمری آسیب می بیند، حافظه اخیر است. موارد دیگر عبارتند از فراموش کردن تاریخ ها یا رویدادهای مهم، پرسیدن سؤالات یکسان، و نیاز روزافزون به تکیه کردن به وسایل کمکی حافظه (مانند یادداشت های یادآوری یا دستگاه های الکترونیکی) یا اعضای خانواده برای کارهایی که قبلاً به تنهایی انجام می دادند.

جهت تشخیص قطعی نیاز به گذشت ۲ تا ۴ سال وجود دارد و فرد در این بازه زمانی تحت نظر متخصص مغز و اعصاب قرار خواهد گرفت. بیماری آلزایمر یک بیماری پیش رونده است، به این معنا که علائم آن به مرور و با گذشت زمان بدتر می شود. در آلزایمر، دو پروتئین به نامهای آمیلوئید بتا و تاو بهطور غیرطبیعی در مغز تجمع مییابند و منجر به از دست دادن مشخصه حافظه و زوال شناختی مرتبط با این بیماری میشود و علائم با گذشت زمان بدتر خواهد شد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان دادند که ترکیب میکروبیوم روده افراد در مراحل اولیه بیماری آلزایمر (زمانی که تغییرات مغزی از قبل شروع شدهاند اما قبل از آشکار شدن علائم شناختی) با افراد سالم متفاوت است. اختلال شناختی خفیف، مرحله اولیه از دست دادن حافظه یا سایر توانایی های شناختی، مانند زبان یا ادراک بصری/فضایی است. با این حال، باید توجه داشت که بهبودی که توسط این مطالعه در پیشبینی آلزایمر پیشبالینی با گنجاندن دادههای میکروبیوم روده به دست آمد، بسیار کم بود بنابراین، در حالی که تجزیه و تحلیل دادههای میکروبیوم روده ممکن است مکمل روشهای موجود برای تشخیص آلزایمر پیش بالینی باشد، هنوز نمیتواند جایگزین آنها شود.

محققان تفاوتهای مشخصی در پروفایل میکروبیوم روده افراد مسن با و بدون علائم آلزایمر پیش بالینی پیدا کردند. محققان مشاهده کردند از این 78 نفر، 46 نفر با کمبود ویتامین ب12 و اسید فولیک مواجه بودند. در صورتی که علائم آلزایمر را در خود یا اطرافیانتان مشاهده کردید می توانید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده و با پزشک در مورد اختلال حواس و کمبود حافظه مشورت نمایید.در صورتی که علائم قابل مشاهده باشد پزشک با انجام آزمایشات مختلف در مورد تشخیص این بیماری اقدام خواهد کرد. بیماری آلزایمر را بسته به شدت علائم آلزایمر به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیمبندی میکنند. علائم این اختلال میتواند به اندازهای جدی باشد که مورد توجه فرد مبتلا و اطرافیان قرار گیرد، اما به اندازهای خفیف باشد که فرد آسیبدیده بتواند توانایی خود در انجام بیشتر فعالیتهای روزمره را حفظ کند. مهمترین قسمت، ثبت و دریافت اطلاعات از محیط است که در لوب گیجگاهی ذخیره میشود، تا فرد در زمان لازم بتواند آنها را بازیابی کند. با اینکه تاکنون درمان کامل آلزایمر یافت نشده و روش ها و داروهای شایع، نمی توانند جلوی آسیب آلزایمر به سلول های مغزی را بگیرند، اما کاهش یا تثبیت علائم ناشی از این بیماری برای مدت زمان محدود، امکان پذیر است.

روند گسترش بیماری نسبتاً قابل پیشبینی و یکسان است. بیماری آلزایمر معمولاً در قسمتی از مغز که مسئول حافظه است شروع شده و بهمرور به بخشهای دیگر گسترش پیدا میکند. در این مرحله آلزایمر به قسمتهایی از مغز که مسئول کنترل زبان، استدلال، پردازش احساسات و تفکر آگاهانه هستند گسترش پیدا میکند. این علائم نسبت به از دست دادن حافظه پررنگتر هستند. این بیماری بهمرور پیشرفت میکند و فرد بیمار دچار فراموشی شدید میشود و توان انجام فعالیتهای روزمره را از دست میدهد. یکی از شایع ترین نشانه های بیماری آلزایمر، به ویژه در مراحل اولیه، ضعیف شدن حافظه کوتاه مدت است. بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است. در این بیماری ابتدا حافظه کوتاه مدت دچار مشکل شده و یکی از شایع ترین نشانه های آن هم فراموش کردن اطلاعاتی است که شخص جدیداً یاد گرفته است. خود شخص آلزایمر را متوجه نمی شود و یکی از علامتهای آن این است که خود شخص باور نمیکند و حتی برای پوشش این اختلال هم افسانه بافی میکنند. برای درمان آلزایمر متوسط تا شدید، پزشک ممکن است دپزیل یا ممانتین (نامندا) را تجویز کند.

اگر این علائم در شما وجود دارد، بهتر است به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کرده و برای استفاده از خدمات حمایتی با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرید. در صورتی که نمی توانید بیمار خود را به خاطر دلایل مختلف به بیرون از منزل ببرید، بهتر است، از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید. وی یادآور شد: توهم و هذیان فرد مبتلا به آلزایمر، در اختیار خودش نیست، توصیه میشود در برخورد با این افراد، هیچ گونه تأیید و انکاری، انجام نگیرد، بهترین کار این است که سعی کنید موضوع را عوض کرده و با موضوعهای خوشایند بیمار، با او صحبت کنید. دچار مشکل شده و به توهم، هذیان گویی و رفتار تکانشی دچار میشود. در ۹۰ سالگی درصد بیشتری است و هرچه سن بالاتر برود شیوع این بیماری بیشتر میشود. اگرچه ممکن است نتیجهگیری شود که میکروبهای روده که با علائم آلزایمر پیش بالینی مرتبط هستند نیز در ایجاد این بیماری نقش دارند، این مطالعه هیچ مدرکی دال بر رابطه علت و معلولی ارائه نمیدهد. میکروبیوم روده، مجموعهای از میکروبها شامل باکتریها، ویروسها و قارچها در روده است. تصور میشود که داشتن جمعیتهای متنوع از میکروبها برای سلامت کلی ما مهم است، با این حال، در شرایط خاص، میکروبیوم روده همچنین میتواند حاوی میکروبهایی باشد که برای سلامتی ما مضر هستند.

ایده تجزیه و تحلیل میکروبیوم روده یک فرد که فقط به نمونه مدفوع نیاز دارد، برای ارزیابی خطر ابتلا به این بیماری جذاب است. سایر نشانههای آن فراموش کردن تاریخها و اتفاقات مهم؛ بارها و بارها پرسیدن یک اطلاعات مشخص؛ نیاز بیشتر به استفاده از کمکهای حافظه (مثل یادداشت برداشتن و تجهیزات الکترونیکی) یا اعضای خانواده. مطالعه جدید نشان می دهد در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، قبل از بروز سایر علائم، وجود میزان بالای پلاک های پروتئینی آمیلوئید بسیار مشهود است. مشکلات حافظه فقط ناشی از زوال عقل نیست، بلکه میتواند ناشی از افسردگی، استرس، مصرف داروها یا سایر مشکلات مربوط به سلامتی باشد. بعضی از تغییرات خلقوخو مانند افسردگی، انزوای اجتماعی، نوسانات ناگهانی خلقی، عدم اعتماد به دیگران، تحریکپذیری و حساس شدن، مشکلات خواب و بعضی توهمات (مانند تصور اینکه یکی از وسایل شخصی فرد به سرقت رفته است) نیز میتوانند نشانگر بروز بیماری آلزایمر باشند. معمولا افراد مبتلا به آلزایمر پس از تشخیص بیماری چهار تا هشت سال زندگی میکنند، با این حال بعضی از آنها ممکن است تا ۲۰ سال زنده بمانند.

علاوه بر این تعداد قابل توجهی از بیماران در زمان زنده بودن یا پس از مرگ هرگز تشخیص رسمی عصبی دریافت نمی کنند. در مراحل آخر آلزایمر، حجم مغز کاهش قابل توجهی پیدا میکند. ساختار و روال بخشیدن به امور به کاهش گیجی در افراد مبتلا به زوال عقل کمک میکنند. مزایای اصلی ورزش در افراد مبتلا به زوال عقل، شامل بهبود قدرت، تعادل و سلامت قلبی عروقی است. مزایای داروی ایرانی چیست؟ آلزایمر چیست ؟ از علائم و راه های پیشگیری از آن بیشتر بدانید ! محققان دریافتند که گنجاندن دادههای میکروبیوم روده توانایی الگوریتم را برای تشخیص دقیق آلزایمر پیش بالینی بهبود میبخشد. توضیحی که محققان برای این مورد عنوان کردند، مرحله بیماری بود؛ مهم است، بدانیم هر کسی که علائم آلزایمر پیش بالینی را دارد خود به آلزایمر مبتلا خواهد شد. محققان در حال بررسی تاثیر تحصیلات، رژیم غذایی و محیط در مورد ابتلا به آلزایمر هستند. متخصصان داشتن یک زندگی سالم را توصیه می کند دوری از مواد مخدر، الکل و تنباکو و همچنین تغییر مواد غذایی فوق فرآوری شده و ناسالم برای یک رژیم غذایی متعادل و متنوع با محصولات تازه و سالم، پرهیز از مصرف شکر تا حد زیادی، انجام ورزش، فعال ماندن ذهنی، شرکت در فعالیت های اجتماعی، مصرف مراقبت از قلب و سلامت دهان، اجتناب از چاقی، فشار خون بالا، دیابت و کلسترول، مطالعه، رقص، بازی های رومیزی، نواختن آلات موسیقی و غیره.

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است وعدههای غذایی خود را فراموش کنند، علاقه به آشپزی را از دست بدهند یا رژیم غذایی سالمی نداشته باشند؛ همچنین ممکن است به اندازه کافی مایعات ننوشند که این امر به کم آبی بدن و یبوست منجر میشود. همه افراد گاه به گاه دچار نقص حافظه میشوند، اما از دست دادن حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر همچنان ادامه دارد و بدتر میشود و بر توانایی کار در محل کار یا خانه تأثیر میگذارد. اولین علائم آلزایمر، اغلب مشکلات شناختی است؛ دشواری در پیدا کردن کلمات مناسب هنگام صحبت کردن، مشکلات بینایی و اختلال در منطق و استدلال از شایعترین علائم بیماری آلزایمر هستند. عدم تشخیص درست افراد و اجسام که حتی زمینه بینایی ندارد. تغییر بینایی مربوط به آبمروارید. بهطور ساده میتوان گفت در بیماری آلزایمر عملکرد طبیعی پروتئینهای مغزی دستخوش تغییر شده و در کار اعصاب اختلال ایجاد کرده و باعث بروز برخی اتفاقات ناسالم در مغز میشوند. علائم بیماری: همیشه باید در فرد یک سن بالای 40 سال دارد و تغییر شخصیت پیدا کرده، زوال عقل مدنظر باشد.

آلزایمر شایعترین علت زوال مغز یا دمانس در دنیا است؛ تخمین زده شده است که در سال 2020 حدود 50 میلیون نفر در دنیا به زوال مغز مبتلا بوده­اند که علت زوال مغز 60 تا 80 درصد از این بیماران، بیماری آلزایمر است. بیماری آلزایمر نوعی اختلال مغزی است که در آن حافظه و مهارتهای تفکر بهتدریج از بین میرود، تا جایی که فرد در نهایت در انجامدادن سادهترین فعالیتها دچار مشکل میشود. تخمین زده میشود که کمتر از ۵ درصد از آلزایمرهای تشخیص دادهشده، به علت وجود این ژنها باشند. داروها ممکن است به طور موقت پیشرفت علائم را بهبود بخشیده یا کند کنند. فراموشی و گیجی فرد بیمار شدیدتر میشوند، در آلزایمر متوسط فرد بیمار در تشخیص دوستان و آشنایان و بهخاطر آوردن نام آنها دچار مشکل میشود و ممکن است اصلاً آنها را نشناسد. با پیشرفت بیماری، علائم آلزایمر نیز شدیدتر میشوند. حسینی نژاد افزود:علائم آلزایمر در تاریکی هوا شدیدتر میشود، به همین جهت، برای جلوگیری از این مسئله توصیه میشود نور داخل منزل را به نحو مناسبی تنظیم کنید. به گزارش مهر، سیدجواد حسینی نژاد، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که حافظه چیست، گفت: حافظه ترکیب سه فعالیت در مغز است.


تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
بازدید : 21111
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


زبان بدن به معنای زبان بدن است. با تفسیر حرکت و وضعیت اعضای بدن یک فرد (به ویژه وضعیت دست ها و پاها) می توان تا حدود زیادی متوجه شد که در آن لحظه چه احساسی دارد. البته هر حرکتی معنای یکسانی ندارد و باید قدری احتیاط کرد. در قدم اول بهتر است بدانیم زبان بدن چیست و اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آوریم. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

زبان بدن چیست؟

احتمالاً متوجه شده اید که شخصی به طور خودکار و ناخودآگاه حالت های فیزیکی و رفتاری خاصی را هنگام صحبت و برقراری ارتباط با شما نشان می دهد. رفتارها و موقعیت‌هایی مانند وضعیت دست‌ها و پاها، تماس چشمی و غیره حاوی اطلاعات زیادی هستند، بدانید، می‌توانید احساسات لحظه‌ای شخص دیگری را دریافت کنید. در شرایطی که فرد تغییرات عاطفی و چالش هایی را در درون خود تجربه می کند، این مبارزه اغلب از طریق زبان بدن خود را نشان می دهد. استرس و اضطراب، ترس، دروغ، احترام، فروتنی، اعتماد به نفس و صدها مورد دیگر را می توان از طریق زبان بدن تا حد بسیار بالایی درک کرد. به عنوان مثال، حرکات بدن یک فرد مضطرب برای افرادی قابل درک است که چیزی در مورد زبان بدن نمی دانند. نمونه های نادرست زیادی وجود دارد. معمولا یک دروغگو نمی تواند ارتباط چشمی را حفظ کند. حتی می تواند دستش را در دهانش بگذارد و ...

زبان بدن مردان

زبان بدن مردان و زنان به طور کلی مشابه است، اما معمولاً تفاوت هایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که در مواردی که جنسیت در میان باشد، ممکن است این موضوع مورد توجه قرار گیرد، اما در سایر موارد رفتار فیزیکی زن و مرد مشابه است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه زنان احساساتی‌تر هستند، زبان بدن زنان می‌تواند مشکل بزرگ‌تری نسبت به مردان باشد. در واقع زبان بدن زمانی که فرد در حالت عادی قرار دارد قابل ثبت نیست. با این حال، مهم نیست که چقدر احساسات و حالات روانی متفاوت از شرایط عادی یک فرد ظاهر می شود، رفتار و حالات جسمانی فرد می تواند نشانه ای مستند از درون باشد.

استفاده از زبان بدن در زندگی روزمره

 دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی می تواند به عنوان یک عامل مهم در ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد. در ارتباطات روزمره، کار و فعالیت، تربیت فرزندان، ارتباط با همسر و ... می توانید از زبان بدن استفاده کنید. این مشکل به خصوص برای افرادی که در بیان احساسات خود مشکل دارند می تواند بسیار موثر باشد. به همین دلیل تسلط و آموزش زبان بدن ضروری به نظر می رسد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

انتخاب دروغ و صداقت

تشخیص استرس، اضطراب، هیجان و ترس

ابراز احساسات مردم نسبت به خودشان

مشکلات، رفتارها و تصمیمات افراد را پیش بینی کنید

و ده ها مورد دیگر...

تشخیص دروغ و میزان صداقت یک فرد

زبان بدن یکی از بهترین روش هایی است که در روانشناسی و روابط اجتماعی برای تشخیص دروغ استفاده می شود. فردی که دروغ می گوید معمولاً حالت های رفتاری زیر را دارد:

هنگام صحبت کردن به زور یا با زور نخندید

چشم ها، گوش ها، چانه و گردن (زیر گوش) را مالش دهید.

دست ها در جیب یا مشت های گره کرده

با کشیدن یقه لباس

پاهای بی قرار

تغییر در صدا و لحن بیان در مقایسه با شرایط عادی و همچنین لکنت زبان

دهان خود را با دستان خود بپوشانید

دزدی یک نگاه

شناخت استرس، اضطراب و هراس

وقتی استرس، اضطراب، وحشت و ترس  مجری رادیو شدید باشد، معمولاً توسط افراد عادی قابل تشخیص است. اما گاهی تعداد این رفتارها کم است و با استفاده از رفتارهای فیزیکی قابل تشخیص است. به عنوان مثال، یک فرد مضطرب ممکن است متوجه نوعی بی قراری همراه با قرمزی یا رنگ پریدگی صورت شود. همچنین نحوه حرکت و قرار گرفتن دست ها در شناسایی موقعیت های رفتاری بسیار موثر است.

احساسات مردم را نسبت به خود بشناسید

بسیار مهم است که بدانیم مردم در روابط اجتماعی و تجاری چه احساسی نسبت به ما دارند. این اطلاعات به ما کمک می کند تا از استراتژی درست استفاده کنیم و در ارتباطات خود موفق باشیم. به عنوان یک قاعده، انواع مختلفی از شخصیت وجود دارد که باید با هر کدام به گونه ای متفاوت برخورد کرد و البته نمی توان با همه افراد یکسان رفتار کرد.

موقعیت و رفتار دیگران را پیش بینی کنید

یکی از کاربردهای مهم زبان بدن که با مشاهده حرکات بدن و رفتار دیگران به دست می آید، پیش بینی موضوعات و رفتارها است. به عنوان مثال، افراد مضطرب معمولاً هنگام انجام کار و تصمیم گیری های مهم نمی توانند به درستی تمرکز کنند و به درستی پاسخ دهند. این پرونده برای صدها مورد دیگر در قالبی متفاوت قابل استناد است.


تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
بازدید : 305
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


سرویس خواب های چوبی از دیرباز در خانه های ما ایرانیان وجود داشته و حتی امروزه نیز وجود سرویس خواب های با کیفیت و شکیل زیبایی خانه های ما را دو چندان کرده است. وجود طرح ها و رنگ های زیبا در ست روتختی جهیزیه چوب راش یکپارچه برای زوج های جوان بهترین گزینه در بازار لحاف است. جدیدترین و مدرن ترین ملحفه چوب راش را به صورت آنلاین سفارش دهید و مستقیم درب منزل تحویل بگیرید.

تخت تمام سایز چوب راش

ابعاد تخت به فضای موجود و اندازه اتاق خواب بستگی دارد. تخت  متوسط ​​و معمولی تانیل چوب  با عرض 90 سانتی متر برای یک نفره، تخت دونفره با عرض 160 سانتی متر مناسب است. در ضمن ابعاد با توجه به قیمت تمام ملحفه های چوب راش متفاوت است.

امروزه مدل ها و مدل های جدید و به روز در حال سازماندهی هستند، یک سبک مجموعه بازی دو نفره است، انتخاب بسیار زیاد است و این فرصت به همه مشتریان داده می شود تا با طعم و مزه و تزیین آن ها مطابقت داشته باشد. شما تخت مناسب را دریافت می کنید داشتن نمونه های مختلف از بهترین طرح های تخت باغچه اولین قدم در انتخاب مناسب برای شماست. کیفیت ساخت تخت خواب دو نفره چوبی با قیمت مناسب و گارانتی خوب بهترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. علاوه بر موارد فوق، نحوه تزیین اتاق خواب و سن کاربر نیز اهمیت دارد. علاوه بر این، استفاده از تخته های سفید و رنگ های روشن برای سرویس خواب عروسی جالب توجه است.

تمام سرویس خواب های چوبی را خریداری کنید

خرید تخت ساحلی با قیمت مناسب امروزه به یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها تبدیل شده است. همه ما به دنبال تختی راحت هستیم که ابعادی متناسب با ابعاد خانه داشته باشد و از طرفی با شکل خانه ما هم تناسب داشته باشد و با دکوراسیون خانه درآمیخته باشد. Rush bed service


امروزه با مراجعه به فروشگاه های مختلف مبلمان و اتاق خواب می توانید به راحتی تخت مورد نظر خود را انتخاب و پیدا کنید. خرید از این فروشگاه ها به شما این امکان را می دهد که طرح مورد نظر خود را ببینید و با توجه به موقعیت مکانی و نکات ذکر شده تخت خواب بی نقص خود را آماده کنید. فروشگاه اینترنتی HSH کلیه سرویس خواب های چوبی را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید می کند. برای اطلاعات بیشتر و خرید ست چوب راش می توانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های سوئیت ماه عسل

تخت چوبی عروس علاوه بر نرم و راحت بودن باید استایلی زیبا و چشم نواز داشته باشد تا با دیگر عناصر اتاق خواب هماهنگی کامل داشته باشد. تنوع بسیار زیاد سرویس خواب های ترکی که امروزه در بازار موجود است، انتخاب بین رنگ ها و طرح های متنوع آنها را دشوار کرده است. پس باید ساعت ها وقت بگذارید تا یک تخت خواب ساده و شیک پیدا کنید تا بتوانید تخت دو نفره مناسب با سطح قیمتی که می خواهید پیدا کنید. از آنجایی که انتخاب تخت دو نفره به دلیل تنوع رنگ و متریال کمی سخت است، باید بدانید که تخت خواب باید با توجه به اندازه و ابعاد اتاق خوابتان انتخاب شود. تخت های عروسی چوبی که از چوب راش یا سایر چوب های معمولی ساخته شده اند از جمله گران ترین و مجلل ترین سرویس خواب ها هستند زیرا این نوع تخت ها دارای طراحی هنرمندانه ای هستند که فقط روی چوب ساخته می شوند.

تخت تمام چوب

در انتخاب تخت به نحوه قرارگیری و هماهنگی سرویس خواب راش  تانیل چوب با محیط خود توجه کنید و انتخاب را محدود به موارد موجود نکنید. می توانید مدل تخت را سفارشی کنید. به عنوان مثال، ابعاد تخت شما باید با توجه به نحوه راه رفتن در اتاق خواب اندازه گیری و انتخاب شود. چوبی که برای ساخت تخت های این مجموعه به کار رفته از چوب راش درجه یک گرجستان می باشد. مجموعه HSH همیشه سعی در ارائه آن داشته است. بهترین سرویس خواب تهیه چوب راش برای شما عزیزان که بتوانید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده انواع روتختی اسپرت و مدرن خرید کنید.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com