زبان بدن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
بازدید : 21114
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


زبان بدن به معنای زبان بدن است. با تفسیر حرکت و وضعیت اعضای بدن یک فرد (به ویژه وضعیت دست ها و پاها) می توان تا حدود زیادی متوجه شد که در آن لحظه چه احساسی دارد. البته هر حرکتی معنای یکسانی ندارد و باید قدری احتیاط کرد. در قدم اول بهتر است بدانیم زبان بدن چیست و اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آوریم. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

زبان بدن چیست؟

احتمالاً متوجه شده اید که شخصی به طور خودکار و ناخودآگاه حالت های فیزیکی و رفتاری خاصی را هنگام صحبت و برقراری ارتباط با شما نشان می دهد. رفتارها و موقعیت‌هایی مانند وضعیت دست‌ها و پاها، تماس چشمی و غیره حاوی اطلاعات زیادی هستند، بدانید، می‌توانید احساسات لحظه‌ای شخص دیگری را دریافت کنید. در شرایطی که فرد تغییرات عاطفی و چالش هایی را در درون خود تجربه می کند، این مبارزه اغلب از طریق زبان بدن خود را نشان می دهد. استرس و اضطراب، ترس، دروغ، احترام، فروتنی، اعتماد به نفس و صدها مورد دیگر را می توان از طریق زبان بدن تا حد بسیار بالایی درک کرد. به عنوان مثال، حرکات بدن یک فرد مضطرب برای افرادی قابل درک است که چیزی در مورد زبان بدن نمی دانند. نمونه های نادرست زیادی وجود دارد. معمولا یک دروغگو نمی تواند ارتباط چشمی را حفظ کند. حتی می تواند دستش را در دهانش بگذارد و ...

زبان بدن مردان

زبان بدن مردان و زنان به طور کلی مشابه است، اما معمولاً تفاوت هایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که در مواردی که جنسیت در میان باشد، ممکن است این موضوع مورد توجه قرار گیرد، اما در سایر موارد رفتار فیزیکی زن و مرد مشابه است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه زنان احساساتی‌تر هستند، زبان بدن زنان می‌تواند مشکل بزرگ‌تری نسبت به مردان باشد. در واقع زبان بدن زمانی که فرد در حالت عادی قرار دارد قابل ثبت نیست. با این حال، مهم نیست که چقدر احساسات و حالات روانی متفاوت از شرایط عادی یک فرد ظاهر می شود، رفتار و حالات جسمانی فرد می تواند نشانه ای مستند از درون باشد.

استفاده از زبان بدن در زندگی روزمره

 دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی می تواند به عنوان یک عامل مهم در ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد. در ارتباطات روزمره، کار و فعالیت، تربیت فرزندان، ارتباط با همسر و ... می توانید از زبان بدن استفاده کنید. این مشکل به خصوص برای افرادی که در بیان احساسات خود مشکل دارند می تواند بسیار موثر باشد. به همین دلیل تسلط و آموزش زبان بدن ضروری به نظر می رسد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

انتخاب دروغ و صداقت

تشخیص استرس، اضطراب، هیجان و ترس

ابراز احساسات مردم نسبت به خودشان

مشکلات، رفتارها و تصمیمات افراد را پیش بینی کنید

و ده ها مورد دیگر...

تشخیص دروغ و میزان صداقت یک فرد

زبان بدن یکی از بهترین روش هایی است که در روانشناسی و روابط اجتماعی برای تشخیص دروغ استفاده می شود. فردی که دروغ می گوید معمولاً حالت های رفتاری زیر را دارد:

هنگام صحبت کردن به زور یا با زور نخندید

چشم ها، گوش ها، چانه و گردن (زیر گوش) را مالش دهید.

دست ها در جیب یا مشت های گره کرده

با کشیدن یقه لباس

پاهای بی قرار

تغییر در صدا و لحن بیان در مقایسه با شرایط عادی و همچنین لکنت زبان

دهان خود را با دستان خود بپوشانید

دزدی یک نگاه

شناخت استرس، اضطراب و هراس

وقتی استرس، اضطراب، وحشت و ترس  مجری رادیو شدید باشد، معمولاً توسط افراد عادی قابل تشخیص است. اما گاهی تعداد این رفتارها کم است و با استفاده از رفتارهای فیزیکی قابل تشخیص است. به عنوان مثال، یک فرد مضطرب ممکن است متوجه نوعی بی قراری همراه با قرمزی یا رنگ پریدگی صورت شود. همچنین نحوه حرکت و قرار گرفتن دست ها در شناسایی موقعیت های رفتاری بسیار موثر است.

احساسات مردم را نسبت به خود بشناسید

بسیار مهم است که بدانیم مردم در روابط اجتماعی و تجاری چه احساسی نسبت به ما دارند. این اطلاعات به ما کمک می کند تا از استراتژی درست استفاده کنیم و در ارتباطات خود موفق باشیم. به عنوان یک قاعده، انواع مختلفی از شخصیت وجود دارد که باید با هر کدام به گونه ای متفاوت برخورد کرد و البته نمی توان با همه افراد یکسان رفتار کرد.

موقعیت و رفتار دیگران را پیش بینی کنید

یکی از کاربردهای مهم زبان بدن که با مشاهده حرکات بدن و رفتار دیگران به دست می آید، پیش بینی موضوعات و رفتارها است. به عنوان مثال، افراد مضطرب معمولاً هنگام انجام کار و تصمیم گیری های مهم نمی توانند به درستی تمرکز کنند و به درستی پاسخ دهند. این پرونده برای صدها مورد دیگر در قالبی متفاوت قابل استناد است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com